Furcsa példa - vélemények

Ugrás a műre


Amnézy
Felhasználó
2020.07.03 14:22
7 vélemény
Szia Márk,
Úgy gondolm, hogy az olvasó szemszögéből is figyelembe kellett volna vegyem a dolgokat, mert nem hinném, hogy te lennél az egyetlen akinek zavaros. Ez az én mulasztásom volt, amit igyekszem nem elkövetni legközelebb.

Nagyon jók a rálátásaid, valóban helyenként hézagos, ami nem előnyös az érthetőség szempontjából, valamint a főhős által “megértette a hibáját/ vagy nem értette meg, de ezzel valamilyen értelemben vett hátrányba kerül” szerepelni kellett volna egy mondatban vagy helyzetben, rá kellett volna vezessem az olvasót a következményekre is, melyből a tanulság levonható. Ha lehetséges beküldöm átjavítva is.

Üdv! Köszönöm az őszinte véleményed és a segítséged.
Kereder Márk
Felhasználó
2020.07.02 12:04
205 vélemény
Szia Amnézy,

most én voltam az értetlen! Képzeld, a válaszod után jött le nekem, hogy az első rész az az írásából van! XD
Nem raktam össze, hogy arra a részre reflektál a további két kis szakasz!
Elnézést! :-)
Így már érthető(bb)!

Szóval, ebből az látszik, hogy nekem (! - lehet, h csak nekem) hiányzott egy utalás, egy pici valami, hogy ez a szitu. Mondjuk idézőjelbe az első rész és a két rész közé egy félmondat, hogy "olvasta Tom, vagy xy és lerakta a könyvet..."
Hogy még az értetlenek, mint én is megértsék. :-)

És valóban jól írsz.

Az üzenet részében nekem nem jön le, hogy "gondoljuk át a dolgot higgadtan" illetve bemutatja, hogy hogyan reagál egy dologra egy ember, de nem tanul belőle.
Nekem hiányik egy konkrét mondat, hogy:
- vagy megértette a hibáját,
- vagy nem értette meg, de ezzel valamilyen értelemben vett hátrányba kerül.
(Az nem baj, ha a második lehetőségnél, ha azt választja az író, akkor a hőse nem érti meg, hogy kellene tanulnia valamiből. Ezt bízzuk az olvasóra. De a leckét meg kell kapnia egy műben.)

Figyu! Ez csak az én véleményem fenti írásról! Másnak lehet, h lejött minden!
De én - nyilvánvaló okokból - másét nem írhatom, csak a sajátomat, viszont azt megpróbálom mindig a legőszintébben.

Tovább arról, hogy "mit ért meg az olvasó és mit nem":
én is rengetegszer voltam már úgy, hogy ami nekem az én írásaimban tök egyértelmű, az másnak egyáltalán nem!
Sokszor kellett jobban megmagyarázni valamit, mintha magamnak írnék csak.

Egyszerűen azért mert nem pontosan úgy pörög az agya mindenkinek.
Nekem a Te írásodra nem túl jól fordult rá a képességem, ez természetesen nem a te hibád.
Azt jelzem csak, hogy van - legalább egy - olvasód, akinek hiányzott egy ici-pici konkretizálás, vezetés, "ráhajlítás" az eseményre egy jól irányzott félmondattal.

Így utólag gondolhattam volna persze, hogy mi a szitu, de sajnoshát meg kell mondjam, nem gondoltam. Nem vagyok tökéletes. Hál'Istennek!

Valaki alábbit mondta:
"Amit tökéletességnek neveznek, az mindenben érdektelen. A tökéletességnek nincs egyénisége."

Üdv és sok élvezetet az írásban!
Amnézy
Felhasználó
2020.07.02 10:42
7 vélemény
Szia Márk,
Örülök, hogy tetszett a stílus, nagyszerűnek vélted a mondataimat, igyekeztem humorral fűszerezni őket. Egyrészt, valóban célom volt bizonyságot tenni arról, hogyan tudok írni, jó hallani, hogy így véled és megerősítesz ebben; másfelől, a kitartást, az intuíciót, az elfogadást, a kritikát szerettem volna megmutatni, egy alkotás esetében, a főszereplőn keresztül (Sam).

Amint te is észrevetted, nem volt konkrét üzenet a művemben, inkább önmagában, egészében hordozta a mondanivalót, mely abban állt, hogy néha jobb megfogadni a baráti véleményt, hinni az őszinteségükben, nem elárulni őket, hátralépni és mérlegelni a tényeket vagy éppen ellenkezőleg, egy kívülálló talán objektívebb. A döntéshozatal nehézségeire szerettem volna reflektálni, hogy megfontolt lépésekre van szükség a jó döntés érdekében, nem pedig elhamarkodott intézkedésekre.

Nagyra értékelem a véleményed, felhívtad a figyelmemet az esetleges javításokra, köszönöm és megfogadom a tanácsaidat az üzenet felszínre hozásával kapcsolatban, hogy egyértelművé váljon és valóban megjelenjen a műben, mint frappáns üzenet, tanítás.
Kereder Márk
Felhasználó
2020.07.01 11:32
205 vélemény
Szia Amnézy,

tényleg furcsa példa.

Szerintem nagyon-nagyon jó mondatok és képek is vannak benne, nagyon jó a stílusa,
semmi baj sincs ilyen értelemben a fenti írással, ha tényleg egy „példa”, amivel megmutatod, hogyan tudsz írni, illetve hogy TUDSZ írni.
Tudsz.

Már csak az üzenetet kéne belevinni, de biztos van olyan írásod is.

Vagy én nem tudom kibogozni a mondanivalót?
Én nem értem?
Simán lehet.

Én alapvetően úgy gondolkodom, hogy egy írás két fő „ágból” áll, az egyik a forma, stílus, íz, és minden, ami ezek mögött van, illetve ebből következik.
Ha valaki jóL ír, akkor ezekre értem.
Másik az üzenet. Ha valaki jóT ír, akkor ezt értem alatta.
Az arányok – mikor melyik domiálhat – az írásonként változik.
Mert mondjuk nem baj, (sőt), ha egy horrornovella nem váltja meg a világot. Talán baj is lenne ezt kérni tőle.
Ott az üzenet szinte semmi, a borzongatás kell nekünk.
Ott legitimnek érzem.

Fenti írásod is jó ilyen értelemben, viszont annyira „kevés” mennyiségileg, hogy nekem hiányzott belőlük egy frappáns üzenet.
(Vagy lehet, h volt? Csak én futottam át rajta?)

Szerintem – de ez másoknál biztos máshogy is lehet – egy rövid írásnál kell egy valami, egy apró pici csattanó, egy érzés, hogy
„na, ezt akarta mondani”, egy „tanítás”, bármi.

Üdv!

Előző oldal