Kreón tárgyalásán voltam - vélemények

Ugrás a műre


Floró
Felhasználó
2010.08.27 12:39
42 vélemény
A Toldi bírósági tárgyalást én is minden hatodikkal eljátszom. Rámegy mindig két órám, de megéri.
Viszont az érzékenyebb lelkűek meg arra hajaznak, hogy a francba lehet egy gyilkosságot jóvá tenni egy másik gyilkossággal.

Nekem a legnagyobb élményem az volt, mikor a srácaim bebizonyították, hogy fejlődés szempontjából a Toldi igazi főhőse nem is Miklós, hanem György.

Most a legújabb szerelem a titkosszolgálati jelentés a Toldiból. A Stratégiai Klubos része tiszta helyszínelőket csinált a gerely problémából. És hogy milyen neveket találtak ki, hogy a tanukat megtalálják. A Büdöslábú Julis néni csak a leggyengébbek közül volt. (Ő volt a megölt hajdú anyja)
Cyrus Livingstone
Felhasználó
2010.08.27 10:29
90 vélemény
Most jutott eszembe, annak idején, amikor magyarból felvételiztem, volt egy olyan feladat, hogy egy képzeletbeli bíróság előtt meg kell védeni Antigonét!
Általános iskolában, és egy felvételi előkészítőn pedig eljátszottuk ugyanezt Toldi Miklóssal!:-)
Én az utóbbin kijelentettem, hogy Toldi jogos önvédelemből ölt, mivel egy gerely megsebezte a vállát, miközben a bátyja emberei provokálták.
Ebből következik, hogy Toldi György emberi bűnösök gyilkossági kísérletben, ő maga pedig a felbujtó.
Floró
Felhasználó
2010.08.24 22:55
42 vélemény
Megmozgatott fantázia!
Máris megérte megírni.
8-)

Ilyen mélységig nem gondoltam végig a türannisz/türannosz fogalmát. Az alapgondolat egy mindenkori egyeduralkodó személye, akinek a státusza a mindenkori hatalmi pozícióval függ össze.

Szókratész? Ő csúnya véget ért. Itt nem tudjuk, mi a vége. Azt az olvasóra bízom.

A lány alakja is a modern kor szülötte, az ókorban egy nő nem mozoghatott volna ennyire szabadon, felügyelet nélkül. Ám annak örülök, hogy a figura kedvesnek tetszik. Én még kissé csélcsapnak is szántam.

Továbbgondolni? Nem lenne rossz ötlet, bár akkor elveszne a lehetőség a játékra. A külvilágnál témákat dobok fel, hátha rákap valaki, és kialakul róla egy kerekasztal jellegű beszélgetés.
Ebben a topicban játszom egy szituációval, és várom, hogy velem is játszanak:
Ki milyen betű lenne álmában, hogyan utazna az időben a hivatása mentén. (A számtechesek itt pechesek)
Minden hozzászólással több lesz az álom, a szövegem mindenkinek mást jelent. És remélem le is írja.
Cyrus Livingstone
Felhasználó
2010.08.24 16:15
90 vélemény
"Valóban érdekes elgondolkozni azon, hogy vajon mi történhetett a klasszikus történetek mellékszereplőivel.

Viszont elkövettél két hibát:

1. Kreón ómegával, és nem omikrinnal írta a nevét. (A biztonság kedvéért ellenőriztem a szótárban is.)

2. Zavaró, hogy a modern bíráskodási gyakorlatot ültetted át az ókori környezetbe."

Még néhány kisebb hiba:
- a thébai mondakör nem a mükénéi korszakban történik? (a türannisz fogalma később jelent meg a görögöknél, ha jól tudom)
8-)
- a bírósági tárgyalás nekem inkább Szókratész védőbeszédét juttatta eszembe, ami szintén később volt.
A szerelmes, pletykálkodó fiatal lány figurája viszont szimpatikus.:-)

Esetleg dolgozhatnál még rajta, kifejthetnéd még bővebben, kicsoda is az elbeszélő, esetleg közelebbről ismerte a dráma szereplőit (talán ezért is tartotta bűnösnek Kreónt).
Végezetül, ha sor kerülne ilyen perre, nagy valószínűséggel a papság döntene Kreón sorsa felől. Szerintem.
Maggoth
Felhasználó
2010.08.22 18:44
95 vélemény
Nekem ez is tetszett.
Floró
Felhasználó
2010.08.21 11:48
42 vélemény
Szerintem nem. ;-)

Csak szerettem volna nyitva hagyni néhány kérdést, és így tűnt praktikusnak.
(Mondjuk, a könnyebb utat választottam. )
Ida
Admin
2010.08.21 11:28
1326 vélemény
Valahogy jobban esett volna, ha sikerül elkapnod az ókori bíráskodás hagulatát is, de lehet, hogy a cím alapján az én elvárásaim voltak túl nagyok.:-)
Floró
Felhasználó
2010.08.21 11:09
42 vélemény
:-)

1. Ebben igazad lesz...
2. Ezért gondoltam ebbe a kategóriába.

//Ez gondoltam, azzal lesz fennakadás, hogy az elbeszélő női köntösben jelenik meg... :-D //
Ida
Admin
2010.08.20 17:26
1326 vélemény
Valóban érdekes elgondolkozni azon, hogy vajon mi történhetett a klasszikus történetek mellékszereplőivel.

Viszont elkövettél két hibát:

1. Kreón ómegával, és nem omikrinnal írta a nevét. (A biztonság kedvéért ellenőriztem a szótárban is.)

2. Zavaró, hogy a modern bíráskodási gyakorlatot ültetted át az ókori környezetbe.

Előző oldal