XI. LFP. Űrhalál: Az ufók átveszik az uralmat - vélemények

Ugrás a műre


Lidércfény HQ
Felhasználó
2021.05.18 22:02
15 vélemény
Ahogyan ígértük, megérkezett a zsűri által megfogalmazott, szöveges véleményezés is.

Ebből a novellából alapvetően a kiírásban megfogalmazott, világűrből érkező, pusztító vírust hiányoltuk. Lehet, hogy az idegenek által szétszórt permet volt az, de erről a kifejezésről nem a vírusra asszociáltunk. A történet eleje reflektál a világ jelen történéseire, ami teljesen rendben van, hisz a pályázat kiírása során mi is ebből indultunk ki.

Viszont az írás maga elég sutácska. Hiányoltuk a történetet, amit az olvasottak alapján el lehetett volna mesélni a bemutatott családon keresztül. A végén olyan érzésünk volt, ez egy bővebb vázlat, vagy szinopszis.

Az alapötlet ugyan nem új, de a leírtak alapján tudott volna újszerűen, izgalmasan hatni. Hisz számos kérdést is felvet. Honnan tudta a nagyapa, hogy pontosan mikor jönnek az idegenek, és azt, hogy mi a tervük az emberiséggel? Rendkívül izgalmas lehetett volna pl. az ő karakterén keresztül végigvinni a sztorit, a száraz leíró részeket izgalmas cselekménybe fogalmazni. A terjedelembe belefért volna mindennek a kifejtése, akár még kissé hollywoodiasan is. Akkor az olvasóban kialakul, az ismert panelek okán, hogy a végén úgyis biztos az emberiség győz, de jön a meglepő fordulat. És ha a novellában megfelelően meg lenne alapozva, talán még el is gondolkodna a végén, esetleg arra a következtetésre jutva, hogy az idegenek bizony a történet szempontjából nézve jót cselekedtek. Ettől még persze lehetne szomorú, hogy egy idős ember, meg egy kisgyerek – meg néhány milliárd emberi lény különböző módokon – meghal, és az emberiség kipusztul, hiszen mégis rólunk szól. Akárcsak Robo-san írásában, ebben is benne van a komoly, erkölcsi mondani való, csak nincs jól interpretálva.

Apropó fogalmazás. A pályaműnek ez a része teljesen rendben van. Szép, épkézláb mondatok, komoly helyesírási hibák nélkül. Ez dicséretes!

Szóval van ebben a történetben potenciál, csak meg kellene hozzá találni a megfelelő formát, és nem félni bővebben kitárgyalni, leírni a cselekményt.
R. Harbinger
Felhasználó
2021.03.02 19:12
134 vélemény
Üdvözletem!

Érzek némi élt a műben, ami nagyon jól érzékelteti az emberiség gyarlóságát, ezt jól leírtad. Valahol azonban elvesztem a sztoriban, a végére inkább beszámoló jelleget öltött az írás, és így nem igazán tudtam követni, hogyan jutottunk el a családtól a 2060-as végkifejletig.
Ida
Admin
2021.03.01 20:12
1328 vélemény
Isten hozott a Lidércfényen!:-D

Előző oldal