X.LFP.Vámpírok - Legyen neked könnyű a vége! - vélemények

Ugrás a műre


Jimmy Cartwright
Admin
2020.03.15 16:01
280 vélemény
Egyet kell értsek az előttem szólókkal. Ez egy remek novella, amely többről szól, mint az űrutazó vámpírokról. A mesterséges intelligencia (illetve a neurális hálózatok) kérdése korunk egyik nagy tudományos vita- és egyben kutatási témája. Ez a novella a kiírásnak megfelelően, ráadásul kellemes, önmagát olvastató stílusban készült. A szórakoztatás mellett pedig valóban el is gondolkodtat.

(Egyébként az egyik pályázati feltétel az volt, hogy a novellában szerepelni kell legalább egy vámpírnak, nem pedig az, hogy egy vámpír legyen a főszereplő - tehát a kiírásnak tökéletesen megfelelő novellát kaptunk.)
Norton
Felhasználó
2020.03.15 15:24
666 vélemény
Kedves Márk!

Jelzem, hogy elolvastam. Jó az ötlet és jó a kidolgozás. Szerintem ez nem kimondottan egy vámpíros novella, hanem inkább a mesterséges intelligencia öntudatra ébredéséről és az emberek ellen fordulásáról szól.

Hogy a gépi intelligencia egy vírus segítségével éppen vámpírrá változtatja az embereket, hogy kiirtsa őket, az csak egy dolog. Lehettek volna zombik, vérfarkasok, vagy csak simán zakkantak is, de fogadjuk el, hogy ez egy „vámpíros” történet, bár a vámpírok csak mellékszereplői voltak a sztorinak.

Tetszett, mert egyben végig tudtam olvasni, és nálam ez ritka eset a hosszabb novellák esetében. Ami az ötletet illeti, én kevésbé tartok attól, hogy bekövetkezne a valóságban az, amivel pl. a Terminátor filmekben riogatnak bennünket, hogy az ember által beprogramozott gépek az öntudatukra ébrednek.

Amitől jobban tartok az az, hogy az emberek azok, akik NEM ébrednek az öntudatukra. Ugyanis bennünket is programoznak, de nekünk nem csak a viselkedésünket, hanem az érzelmeinket is.

Ha például türelmetlenkedünk egy olyan dolog miatt, ami nem életbevágó, az nem egy természetes érzés, hanem sokkal inkább a társadalmi integrálódás során kialakult ingerület reakció, ami teljesen felesleges. Felesleges, de mégis kellemetlen. Nem tudom, te ismered-e ezt az érzést?

A gépek még nem ébredtek rá, hogy gépek, de mi emberek, hogy vagyunk ezzel a kérdéssel?

Nekem személy szerint a fél életem azzal telt, hogy programoztak, a másik fele pedig tartok tőle, hogy azzal fog telni, hogy megszabaduljak ezektől a programoktól, melyek éppúgy béklyóba hurkolják az emberi lelket, akár a testet a kötél.

Mindent összevetve tetszett a novellád, mert szórakoztató volt, de el is gondolkodtatott. Ennél többet pedig mit várhatnék? Úgyhogy gratulálok hozzá! :-)
Kapitány
Fejlesztõ
2020.03.14 22:25
255 vélemény
Jó írás, és nem csak a vámpírokról szól, más alapvető kérdéseket is érint. Fontos az emberiség számára, hogy milyen veszélyeket rejthet magában a (talán nem is olyan) távoli jövőben a mesterséges intelligencia nem megfelelő használata. Ebben az esetben sajnos nem sikerült kordában tartanunk az AI-t...

Előző oldal