Lehetséges-e a lehetetlen a sci-fi-ben, avagy a lézerkard probléma - vélemények

Ugrás a műre


Xenothep
Felhasználó
2017.12.17 08:31
266 vélemény
Valóban.

Az ember zsebében azonnal kinyílik a (lézer)bicska, ha belefut egy-egy ilyenbe, vagy sok másba, és az Internetnek köszönhetően pont ez történik.

Tévedés ne essék:- NEM okolom az Internetet semmiért. Az egy platform, ahol az emberiség tudásának jelentős hányada elérhető ingyenesen, gyakorlatilag a zsebünkben hordjuk a mobiltelefonnak köszönhetően, és mire használják?

- Cicás videókat osztanak meg, és minden szennyet feltöltenek rá.

A tudatos, netán kreatív, és főleg kritikus gondolkodás volna az, ami előre mozdítja az emberi fejlődést minden szinten, és valahogy pont ez tűnik el gyorsuló iramban. Mintha fájna gondolkodni, vagy nem is tudom... Mindenkit az azonnali kielégülés, az azonnali jutalom motivál, ami rövidtávon jó, hosszú távon meg egy egysíkú életet eredményez, de semmiképpen nem sarkall gondolkozásra.

Vlogok, blogok vannak teli szeméttel, ahogy írtad is, írástudatlan emberek fogalmazzák meg kevésbé magvas gondolataikat, hányják teli az internetet hulladékkal, mert valahol látták, hogy ezzel lehet pénzt keresni, és rögtön megfogalmazódott bennük a gondolat, hogy "De jó! Ilyet mink is tudunk!" Aztán jöhetnek az öt perces, minőségtelen, tartalmilag kifogásolható videók Youtube-on, a különféle cikkek, magukat újságírónak titulált emberektől, akik lefordítanak pár külföldi cikket (jól - rosszul) és saját nevük alatt kiadván ásznak képzelik magukat.

Már gyerekkoromban megtanultam, amikor még a kazetta volt a legfőbb audió adathordozó, hogy a másolás rontja a minőséget. Minél több a másolat másolata, annál több a zaj, a jel pedig eltűnik szép lassan, míg végül nem marad más, csak értelmetlen sistergés, ami mintha tartalmazna itt-ott némi jelentést is, de leginkább csak idegesítő katyvasz. Ezt látom most magam körül a digitális médiában, a szórakoztatásban, az újságírásban, és egyáltalán bárhol. Kint az utcán is az ugyanúgy öltözött fiatalok, az egymást majmolása a menő, mindenki legyen ugyanolyan, az egyéniség meg elveszik a like-vadászatban.

Innentől pedig a lézerkarddal csak fát vágnak. Tény, hogy arra is lehet használni... de nem arra találták ki. Félmilliós fényképezőgéppel is be lehet verni egy szöget a falba, és Rolls-Royce-al is hordhatunk trágyát akár.

Kezd kikopni az alázat minden felé, ami fontos, ami marad, az meg a hulladék.

Előző oldal