Jörmungandr - vélemények

Ugrás a műre


Grimm
Felhasználó
2012.03.08 07:29
10 vélemény
Természetesen nem titok, és ha nagyon érdekel, épp szombaton alapítunk egy egyesületet, mely az Asatru vallásnak a hagyományait és az északi kultúrát ápolja.
A történet alapjai nem az én fejemből jöttek, csak feldolgoztam Thor isten Ragnarök alatti harcát a Jörmungandr világkígyóval. Átdolgoztam a végét, meg pár leírást kényelmesebbé téve, mert a Ragnarök(világvége) alatt Thor maga is belehal a kígyó mérgébe, a harc után. (pontosabban 9 lépést tesz, majd holtan esik össze)
Zeusz10
Felhasználó
2012.03.07 13:34
4 vélemény
Szerintem nem volt rossz. A hosszú, aprólékos leírás ellenére sem volt unalmas számomra. 8-) "Lehet azért, mert érdekel a téma."

Sejtem én, hogy azért lett ilyen részletes a szereplők és a környezet leírása, mert valamilyen mitológiai anyagot dolgoztál fel.

Engem is érdekel a skandináv mitológia - ha nem szakmai titok -, megosztanád velünk, hogy miből dolgoztál? :shock:

Ida
Admin
2012.02.18 19:57
1326 vélemény
Nem az a gond, hogy az olvasónak gondolkoznia kell például a történet bizonyos fordulatain, egyes események összefüggésein, a szereplőket motiváló dolgokon, erkölcsi dilemmákon...stb.

Az a gond, ha azon kell törnie a fejét, hogy az író mit is akart valójában elírni, mert ami konkrétan a papíron/monitoron van, annak nincs értelme.

A fantasy történetek egyik legcsábítóbb tulajdonsága a magával ragadó hangulat. Ha ez nincs meg, ha megtörik egy-egy félreérthető, bonyolultabb elemzést igénylő mondaton, akkor már nem is annyira élvezetes az olvasás.

Nem elég egy jó történet, gördülékenyen és félreérthetetlenül le is kell írni az olvasók számára, hogy ők is pontosan azt lássák, amit te láttatni akarsz velük.

Nem egyszerű...:roll:
Grimm
Felhasználó
2012.02.18 19:20
10 vélemény
De miért baj, ha gondolkozik kicsit az ember? Nem azért olvas az a kevés, aki még olvas, mert kicsit meg akarja mozgatni az agyát, és nem feltétlenül a képzelőerőre céloztam.
Alapból ostobán festene, hogy valaki hirtelen a saját fejére ugorjon...
Ida
Admin
2012.02.18 19:14
1326 vélemény
Az előbb talán homályosan fogalmaztam.:-D

A mondat konkrétan azt jelenti, hogy a hős pofáraesett. Viszont ez nem egészen passzol a következő történésekhez, ezért az olvasónak meg kell állni, és újra átgondolni a mondat értelmét gondosan elemezve a környező szövegrészeket. Mivel feltételezzük, hogy a szöveg értelmes tartalmat hordoz, ezért igyekszünk valami megoldást találni, ami értelmezhetővé teszi az adott részt. Így juthat eszünkbe egy feltételes lehetőségként, hogy talán a szörny orrá gondoltál, de ezt maga a mondat nem támasztja alá.

Ez sajnos nagyon messze van attól, hogy "benne van a szövegkörnyezetben".:-)

Az olvasónak pontosan, érthetően kell leírni mindent, mert ha meg kell állnia, és hosszasan elmélkedni valaminek az értelmezésén, akkor kiesik a történetből, oda a hangulat...stb. Persze a szájbarágás sem jó...:-)
Grimm
Felhasználó
2012.02.18 17:31
10 vélemény
A 3. csak annyit, ha a szövegkörnyezetből kiderül, akkor minek rágjam az ember szájába mit csinál?
Ida
Admin
2012.02.18 17:07
1326 vélemény
Kedves Grimm!

Ezen a novellán igen sokat kellene javítani.:-)

Pár alapvető dolog, amire oda kellene figyelni:

1. A novella terjedelme kb. 3 oldal. Ebből fél a helyszín, illetve a vihar leírása, még egy teljes oldal, ami a főhős külsejéről szól, és csak aztán indul a cselekmény. Ez így, ebben a formában nagyon aránytalan.

2. Vonatkozói mellékmondatokat ne válassz külön! Pl. "...mint egy hazájához hű hadvezér. Ki utolsó..."

3. "A férfi magasra szökkent még a becsapódás előtti másodpercben, és az orrára érkezett." A szövegkörnyezet alapján sejtem, hogy a szörny orrára gondolsz, de ez a mondat így azt jelenti, hogy a saját orrára érkezett, vagyis ez egy nagy pofáraesés.:-)

4. "a szörnyetek két szeme közé vetette" A ti szörnyeteket támadta meg? Ha az enyémet bántaná, nagyon utálnám.

5. "A penge rotyogva hatol át a koponyán" A leves szokott rotyogni. Egy-egy rosszul használt kifejezés képes megtörni a hangulatot.

6. Sok helyen gond van a rejtett alany alkalmazásával. "A dobás pontos, de nem végzetes. A szörnyeteg vastag bőrébe áll nem messze a bal szemétől. Vadul rikkant, majd nekiront." Itt pl. végig a "dobás" az alany, az pedig ritkán szokott "vadul rikkantani".

7. Néhány mondatban túl sok az "és".

8. Nem érdemes túlságosan hatásvadász leírásokat alkalmazni, mert egy ponton túl már önmagukat parodizálják.

Szerintem ezeknek a tanácsoknak nagyobb hasznát fogod venni a későbbiek során, mint bármilyen dicséretnek.:-)

Előző oldal