Fórum - Ötletelő

[Előző] [1] [Következő]
Jimmy Cartwright
Admin
2022.08.10 17:54
496 hozzászólás
"hogyan írjon az ember frappáns beszólásokat, ha (és most önreflexív leszek :-) ) ő maga sem igazán tud jókat?"
Első blikkre azt mondanám erre, hogy nézzen Guy Ritchie filmeket. :-)
Kapitány
Fejlesztõ
2022.08.10 06:50
560 hozzászólás
Pl.:
- Te meg mit nézel? Mit nézel?!
- Nem tetszik a pofád, gyere ki, beszéljük meg!
Gaven
Felhasználó
2022.08.09 23:21
12 hozzászólás
Sziasztok!

Szóval,
a konkrét problémám az, hogy van egy titokban utazó mágus csoportom, akik estére megszállnak egy hírhedt fogadóban a vadon közepén, egyikük sunyiban berúg, "befizet" egy bárdhoz, hogy zenéljen, egyik szintén ittas helyi erőnek nem tetszik a dal, ezt szóvá teszi, mágus vissza szól->ki a hóra.

Csak az a baj, hogy nem jut eszembe semmi frappáns (értsd: vicces, közepesen trágár)

Mit tudok még a szituációról?

A mágus csapat vezetője nincs jelen,
nem szabad nyíltan varázsolni mert akkor lebukás (ezt a tágabb sztori kedvéért emberünk is betartja), mágusunk gazdagabb családból származik és nem szégyelli.

A varázsló abban bízik, hogy magára tud rakni egy erősítő varázslatot amit lehet rejtetten is (ezt nem fogja tudni elvarázsolni, így kiütik).

A novella vége felé vagyunk és arra akarom kivinni, hogy a balhézó fazon lenne a vezetőjük aki majd átvinné őket a következő szakaszon, de csak a később érkező kapcsolatuk ismeri, aki persze pont azután érkezik meg, hogy a berúgott mágus egyik társa aki jóval kevesebbet ivott kiüti.

A tágabb problémám az, hogy hogyan írjon az ember frappáns beszólásokat, ha (és most önreflexív leszek :-) ) ő maga sem igazán tud jókat? :-D
Ida
Admin
2018.06.09 01:31
918 hozzászólás
Elég nehéz helyzetben van. Ha egy ilyen társadalomban megérte ezt a kort, és még parancsnok is, akkor már van bőven élettapasztalata. Körültekintően kell eljárnia, hiszen a lány a király vendége, nem sértheti meg, de az információ is fontos lehet a királynak, tehát csak jó lenne kideríteni az igazságot.

Talán leülhetne a vendéggel beszélgetni, és mesélhetne a saját délen szerzett élményeiről, miket csinált, merre járt, kikkel találkozott…stb. Mivel rég járt arra, tehetne fel kérdéseket. Megvan még X kocsma valamelyik városban? XY még mindig kereskedik lovakkal? …és a „lényegtelen” kérdések közé feltűnés nélkül elrejthetné a lány anyjára vonatkozóakat is...
Gaven
Felhasználó
2018.05.28 06:22
12 hozzászólás
A régi ismerős perpillanat a szülővárosában, a király testőrségének egyik parancsnoka.
A királyságot nagyjából agyon szteroidozott vikingszerű népségnek alkottam meg.
A lány említette a déli származását amikor követként beszélt a királlyal, elég temperamentumosan szétoltotta őket,( amiért nem akarnak egy többszáz éves szövetséget újraéleszteni a mágusrenddel), amit régi ismerős újabb hasonlóságként értékel az anyával.
Régi ismerős egy alapvetően már lehiggadt 50hez közeledő harcos, aki már fiatalon sem volt szélsőségesen forrófejű. Úgy gondolom hogy mivel fiatalon zsoldosként járt délen és így találkozott az anyával is nagyjából elképzelhetőnek tartja hogy az anya végül a lány szülővárosában állapodott meg. És most a király utasítására egy éjszakára a családjánál fogja elszállásolni a főszereplőt (aki másnap a király bajnokával párbajozik hogy elnyerje a szövetségüket !spoiler! győzni fog, efelől elég magabiztos is).
Ezért ugye régi ismerősnek lehetősége lesz beszélni vele, akár fel is hozni a témát. És itt jön a bizonytalan rész számomra hogy hogyan is csinálja. :-)
Ida
Admin
2018.05.27 22:39
918 hozzászólás
Szerintem fókuszálj a találkozó egyéb elemeire, hiszen valahol valamiért valahogyan találkoznak a történet során. Pl. összefutnak az utcán, egy máguskonferencián hosszasan beszélgetnek a mezei virágok mágikus tulajdonságairól, vagy bármi egyéb. Ezen legyen a hangsúly, a sejtést csak mellékszálként fond bele az eseményekbe!

Mivel a lány nem tud semmit, ebben az esetben a régi ismerősön múlik minden, ő a domináns fél. Rajta múlik, hogy mennyire feszegeti a dolgot, és itt az is sokat számít, hogy mennyire volt érzelmileg szoros kapcsolata az anyával. Felkavarja a hasonlóság, vagy csak érdekességként tudomásul veszi? Kíváncsi a hasonlóság okára, és feltesz pár óvatos kérdést, vagy csak elfogadja, hogy vannak hasonló emberek a világon?

Az is kérdés, hogy ki is valójában ez a régi ismerős? Pl. Yoda mester valószínűleg teljesen másképp kezelné a helyzetet, mint egy Conan-szerű barbár. Szerintem ezért a régi ismerős jelleméből kellene kiindulni. Te ismered őt legjobban. „Kérdezd meg”, hogy ő mit tenne ebben a helyzetben. Ha ez megvan, akkor már azt is tudni fogod, hogy a lány hogyan reagál majd az ő lépéseire.:-)
Gaven
Felhasználó
2018.05.27 00:24
12 hozzászólás
Sziasztok!

Mai napom jelentős részét azzal töltöttem hogy újra írjam az egyik novella sorozatom egyik első és már vagy 5 éves darabját. Mert közben rengeteget tágult a világ irtó sok hely, szereplő, szervezet, szabály alakult ki. Ugyan ebben a világban tervben van véve egy előzmény történet is a főszereplő mágusnő anyjával.
Na most ebből a még meg nem írt előzmény történetből be emeltem ide egy karaktert aki ismerte a főszereplő anyját, kapcsolatban is voltak egy darabig (nem ő az apa, ez fel sem merül). A főszereplő különböző okokból nem ismeri egyik szülőjét sem, de majd a történet egy mellékszálaként talán találkozik majd az apjával és meg tudja ki volt az anyja.
A kérdés bennem az hogy ha ez a régi ismerősnek feltűnik hogy hé ez a mágus leányzó tökre hasonlít Fsz Anyjára. De ugye ő nem tudja csak sacc per kb hogy mi lett az Fsz anyjával (az előzmény történet során fix pont egy találkozásuk). Az Fsz meg ugye annyit tud hogy semmit.
Az is kérdés bennem hogy régi ismerősben felvetődjön e egyáltalán hogy Fsz nem e annak a nőnek lánya. Hogy legyen értelme az egésznek nyilván fel kell hogy vetődjön.
De hogyan alakulna egy ilyen találkozás, mert régi ismerős ugye csak sejt, Fsz meg nem tudja, de én ebből akarok egy előre utalást csinálni.
:-D
Na "röviden" és ""érthetően"" ez a problémám! :-D
Ida
Admin
2016.02.09 19:08
918 hozzászólás
Az is kérdés, hogy valós dologgal vádolják meg, vagy a kádinak útban van a katpitány, és ezért kitalál valami indokot.

Talán érdemes lenne a karakterek jelleméből kiindulni. Egy idősebb, megfontolt, reumás várkapitány valószínűleg nem fog párviadalokat vívni, tehát maga a karakter is behatárolja, hogy mit "hajlandó" elkövetni.:-)
Egon C. Reid
Felhasználó
2016.02.09 18:01
8 hozzászólás
Sziasztok. Régóta foglalkoztat egy török korban játszódó történet. Nagyából a szinopszist is elkészítettem már. Egyetlen momentum hiányzik csak belőle, hogy miért fogatja el a történetet elején a kádi a szomszédos vár kapitányát. Több verziót is kigondoltam már. Pl. Tiltott párviadal, az adó be nem szolgáltatása, de egyik sem nyerte el a tetszésem. Egy pár napig jó ötletnek tűnt, de aztán ment a kukába. Nektek nincs valami ötletetek? Voltaképpen ez a történetben csak pár mondatban jelenne meg.Köszi.
Kétvirág
Felhasználó
2016.01.25 12:45
207 hozzászólás
Szisztematikusan :-)

- Keressünk anyagcserére utaló nyomokat első körben:
a, élelmiszer és vízkészlet változása
b, gázkoncentrációk. NEM csak az oxigén-széndioxid, mert ki tudja, mit szív a potyás

- Ha negatívan jött vissza az előző teszt, de még mindig gyanús, akkor keressünk elektromágneses sugárforrást:
a, hőforrást/hőnyelőt - ez segít, ha a potyautas melegebb/hidegebb, mint a levegő. Lehet játszani azzal is, hogy lehűtjük/ felfűtjük az úrhajót/bázist, és így szűrjük ki az anomáliákat.
b, ha még ez sem jön be, de csak motoszkál, akkor bizony szélesebb spektrumú analízisre van szükség: rádió, gamma, rtg, mittudomén hullámhosszokon is meg kell nézni. :-)

Így már csak meglesz. Kivéve, ha nagyon trükkös szellemke az illető. Ezesetben hívjunk spiritisztát :-)
Ida
Admin
2015.12.28 17:20
918 hozzászólás
Az egész attól is függ, hogy ki az, aki a hajón van. Elképzelhető, hogy az illetőnek nincs fizikai teste. Egy kísértet nem eszik csokit, és egyéb megoldást kell keresni.:-)
Petya
Felhasználó
2015.12.28 17:16
10 hozzászólás
Az eredeti kérdésre, hogy miképp győződhetne meg valaki arról, hogy egyedül van egy objektumban. Én űrhajóval képzeltem el ezt a dolgot és az jutott eszembe, hogy lehetne egy központi számítógép, ami beszélne de valamiképp kommunikál a legénység tagjaival. Már persze akinek van hozzáférése vagy ilyesmi. Ez a számítógép pedig azt hajtogatná, hogy ő egyedül van. Mármint a kérdező, annak ellenére hogy egyértelmű jelek vannak erre. Mint például olyanok, amiket előttem is leírtak. Megcsappant kaja, elhasznált levegő, stb...
Szóval lényegében a technika, vagyis ez a számítógép lenne a biztos pont. Mégis szembesülne vele a szereplő, hogy valami nem stimmel. És akkor lehetne behozni olyan kérdéseket, hogy emberünk esetleg megzakkant-e vagy nagyon is képben van és a technika hagyta cserben vagy árulta el.
Engem egészen lázba hozott ez a kis ártatlan kérdés. Beindult a fantáziám rendesen. Remélem nemsokára megjelenik tőled ez a scifi sztori. :-)
Xenothep
Felhasználó
2015.12.17 15:43
243 hozzászólás
És mindezekhez még esetleg nem árt figyelembe venni, hogy bármilyen biológiai jelenlét óhatatlan megnövekedett fogyasztással jár, úgy mint kaja. Főhősünk helyében sűrűn figyelném a hűtőszekrényt is, és ha az indokoltnál gyorsabban fogy a süti, vagy a sült csirke, (netán a házi pálinka, vagy a sör) akkor gyanakodni kezdenék, hogy:

1.- Kajaszomniás vagyok
2.- Idegen van a hajón, aki pofátlan módon megdézsmálja a készleteimet.

A fentiek egyetlen esetben nem érvényesek, ha az idegen/robot/másik ember netán főhősünket tekinti fő élelem forrásnak, de akkor meg elég nyilvánvaló a dolog...
Ebenezer
Felhasználó
2015.12.03 11:45
6 hozzászólás
Nagyon köszönöm az ötleteket, érdekes, hogy mindenki valamilyen technikai segítséget javasolt. Gondolom ez abból eredt, hogy sci-fi környezetet képzeltünk el. Rackham felvetése a robotról azonban különösen izgalmas :-D
Stephen Rackham
Felhasználó
2015.12.01 07:27
1 hozzászólás
Esetleg ha mondjuk az esetleges széndioxid forrás alapján mérnék be. Ugye az ember széndioxidot lélegez ki. Ha egy szenzor érzékeli az egy helyen kibocsátot CO2-tőt, akkor az nagy eséllyel azt jelzi, hogy az egy másik ember.
Azonban ez viccesebb, ha az illető esetleg idegen, aminek a légzési mechanizmusa más, vagy szkafandert visel, esetleg robot.
Ida
Admin
2015.12.01 00:04
918 hozzászólás
Egy űrhajón talán szempont lehetne az oxigénfelhasználás. Fejlett műszerekkel ki lehetne mutatni, ha van még egy felhasználó egy viszonylag kicsi, zárt rendszerben. Persze ez egy nagyobb bázisnál már nem feltétlenül lenne megoldás.
Bandi2
Felhasználó
2015.11.30 23:37
1 hozzászólás
Ugye lényeges, hogy az ojjektum milyen funkciòval bìr....milyen az alap "zaj" (hő/hang/elektromágneses/radioaktìv/fény/stb).
Ha valaki aktìvan bulydokol, akkor el kell érnie, hogy a zaj elnyomja az ő olvashatò jeleit....(A Tomas Crown ügyben pl a hőkameràkst blokkoló hőmérsékletemelő tàska....
A màsik tényező, a mennyire belàthatò a tér...ha sok a zegzug, akkor a "zajos" rejtőzésnek a jelentősége csökken, pláne, ha a kiterjedés is nagy...ha viszont egy nyìlt belàthatò tèrről beszélünk, akkor a zajra van szükség...főleg, ha kicsi a kiterjedèse...az, hogy mi az érzékelés és az azelől valò elbùjás mòdja az a sci-fi ìròra van bìzva....de az alapok ezek....asszem.

Becsapni a szenzorokat/èrzèkszerveket vagy olyan nagy területen elrejtőzni, hogy az àtfèsülés lehetetlenül hosszù ideig tartson ìgy minimàlis mozgàs mellett is kvàzi vègtwlen ideig tartson (mondjuk a fènynél "anti-zaj" kell, mert a sötèt inkàbb a jobb dolog....(mondjuk a vakìtò fèny se volna megvetendő)
maggoth1
Felhasználó
2015.11.30 22:28
29 hozzászólás
Testhő kisugárzás?
Kapitány
Fejlesztõ
2015.11.30 22:18
560 hozzászólás
Lehetne mondjuk technikai eszközöket használni. Az Aliens-ben volt például egy olyan kütyü, amivel a telepesekbe beépített másik kütyü helyzetét lehetett lekérdezni.
Ebenezer
Felhasználó
2015.11.29 15:02
6 hozzászólás
Egy sci-fi történet kapcsán jutottam el arra a kérdésre, hogy vajon miként tudna valaki meggyőződni arról, hogy teljesen egyedül van egy objektumban (pl. űrhajó vagy bázis)?

Mindehhez tételezzük fel, hogy a másik egyén szeretne titokban maradni, vagyis mindent elkövet, hogy ne lepleződjön le.

Lenne ötlet? :roll:
[Előző] [1] [Következő]