Fórum - Számtech tökös-mákos

[Előző] [1] [Következő]
Jimmy Cartwright
Admin
2020.12.09 19:25
496 hozzászólás
Néhány nappal ezelőtt merült fel egy hozzászólásban a jövőbeli adattárolás, illetve az a probléma, hogy akkor (majd valamikor a távoli jövőben) vajon milyen technológia lesz még arra, ha lesz egyáltalán, hogy a mai adattároló eszközök tartalmához hozzáférjenek.

Aztán a minap hallgattam egy podcastet, amiben újra téma volt néhány érdekes régi fajta adattároló. Itt megemlítették azt az amerikai "srácot" (The 8-Bit Guy), aki szenvedélyesen gyűjti a különböző adattároló eszközöket. Az alábbi videóban bemutat "párat" a gyűjteményéből a teljesség igénye nélkül.

108 Rare and Bizarre Media Types
(108 ritka és bizarr médiatípus)

https://www.youtube.com/watch?v=AvXXkB2jic0
Kapitány
Fejlesztõ
2012.12.31 11:36
560 hozzászólás
Kapitány
Fejlesztõ
2012.11.02 11:01
560 hozzászólás
Facebookon találtam ezt a versikét :lol:

Én elmentem a vásárba fél pénzzel,
Windowst vettem másolt CD-n fél pénzzel,
Windows mondja Kék Halál,
Kárikittyom büdös windows, mégis van egy fél pénzem.
Visszamentem a vásárba fél pénzzel,
...Megkerestem a zugárust fél pénzzel,
Árus mondja: "Kell ápdét!"
Kárikittyom édes ápdét, mégis van egy fél pénzem
Hazamentem a vásárból ápdéttel,
Telepítek, installálok két kézzel,
Windows mondja 0E,
Kárikittyom a jó anyád, de még van egy fél pénzem.
En elmentem szám. tech. boltba fél pénzzel,
Hardvert vettem szám. tech. boltban fél pénzzel,
Hardver mondja krr-krr-bumm,
Kárikittyom drága hardver, nem bírom ezt ép ésszel.
Lecseréltem az egészet, részletre,
Gatyám ráment, már nem eszek 2 éve,
A gépem már elavult,
Kárikittyom sörre költöm, ha lesz megint fél pénzem.
Kapitány
Fejlesztõ
2012.08.27 20:13
560 hozzászólás
Találtam egy érdekes csoportot Facebookon, amely elsősorban retró számítógépekkel foglalkozik:

https://www.facebook.com/groups/436507819733996/
Kapitány
Fejlesztõ
2012.08.06 20:29
560 hozzászólás
Cyberharcosok, avagy hogyan hozták le az irániak az amcsi kémrepülőgépet:

http://www.youtube.com/watch?v=wUVqNHQhNyM&list=PL95EACD4C5521045C&index=5&feature=plpp_video

Ethical Hacking előadás magyarul
Kapitány
Fejlesztõ
2012.08.05 12:04
560 hozzászólás
Ha valakit érdekel az indie játékfejlesztés, akkor érdekes lehet számára az endi által indított Játékfejlesztés csoport a Facebookon. Gyertek, csatlakozzatok ti is :-)

https://www.facebook.com/groups/134647946643394/
Kapitány
Fejlesztõ
2012.07.03 19:26
560 hozzászólás
Tele van a tököm a Microsofttal! Rám igazán nem lehet mondani, hogy MS-gyűlölő volnék, évtizedek óta használom már a programjaikat, de a mai események kiverték nálam a biztosítékot!

A történet több hónapra nyúlik vissza. Egy szép napon szerettem volna az XBOX konzolomra megvásárolni egy játékot. Amikor fizetni próbáltam a programért, akkor kiderült, hogy a VISA Electron kártyámat az MS nem szereti. Igaz, hogy Magyarországon eddig mindenütt jó volt, külföldön pedig az Amazontól az ismeretlen kis amerikai kiadóig mindenki elfogadta, de az MS-nek nem lehetett vele fizetni. (Azt már jobb, ha nem is említem, hogy kis hazánkból még a PayPal-t sem fogadja el az ablakos cég.) Szívügyem a jogtiszta szoftverhasználat, de ezzel a kártyával sajnos nem tudtam mit tenni.

Időközben aztán naiv módon szerettem volna belépni az App Hub-ba, hogy XNA-val írt játékokat tölthessek rá a konzolomra (felesleges volt a lelkesedés, nemrég rájöttem, hogy magyarországi lakosként valószínűleg sohasem fogok XBOX-ra fejleszteni, bár ezt a tényt még nem erősítették meg hivatalosan). Megint csak pénzt akartam adni Billy és Steve cégének! Ezért hát elmentem a helyi bankfiókba, és megrendeltem náluk egy szép dombornyomott VISA kártyát. Meg is jött az új kártya, volt örö és bódottá. Aktiváltam egy egyenleglekérdezéssel, vásároltam vele a helyi ABC-ben, majd vettem egy akciós Paint Shop Pro-t a Corelnél, tehát minden ment, mint a karikacsapás, a kártya rendben működött.

A mai napon aztán elhatároztam, hogy megveszem XBOX-ra a DOOM-ot. 400 pont, olcsó vétel. Na itt kezdődtek a bajok. Megpróbáltam a PC-mről, jogtiszta Windows 7-en dolgozva, böngészőből hozzáadni az accountomhoz a kártyát. Firefox alól nem ment. Na, akkor beléptem meg a bátrak böngészőjébe (IE). Ott sem sikerült, csak annyit üzent az oldal, hogy ez a fizetési mód nem aktiválható. Ezután próbálkoztam az XBOX-on is. A kontrollerrel bepötyögtem az adatokat, hát ez sem sikerült. Mit adott vissza válaszként a gép? Egy hexa kódot! Aztán még kétszer kísérleteztem, mindkét alkalommal másik kódot kaptam vissza. Az köztudott, hogy az igazi programozó csak előveszi a JCL kézikönyvét, és máris megtalálja (és meg is érti!) az IJK305I üzenet leírását. De az XBOX-ot többnyire nem az igazi programozók használják, hanem mezei userek!

Ezután elkezdtem guglizni. Eljutottam az XBOX fórumára, ahol rengeteg bejegyzés van a hasonló problémákkal kapcsolatban. Jó néhány pont az utóbbi napokban keletkezett. Kipróbáltam néhány jószándékú tanácsot. Cache-eket meg adatokat töröltem a konzolról. A személyes adataimat javítgattam. Csak nem sikerült a dolog. Kb. két óra kínlódás után feladtam. Végül nem tudtam megvenni a DOOM-ot.

Nem értem, hogy a Microsoft hogy engedhet meg magának egy ilyen ügyfélkezelési módot. Egyáltalán nincs kizárva, hogy én rontottam el valamit a regisztráció vagy a kártya hozzáadása során. Ilyenkor viszont jó lenne, ha a program nem azt üzenné vissza, hogy 801901F7, hanem megmondaná, hogy hol keressem a hibát. A fórumok tanúsága szerint nem csak nekem vannak problémáim a kártya hozzáadásával meg a vásárlással, hanem még sok más (potenciális) vásárlónak is. Más oldalak, mint pl. az Amazon vagy a Steam miért tudnak olyan felületet biztosítani, ami működik minden nyűg nélkül, és a Microsoft miért nem tudja ezt megtenni?

No mindegy, nem dühöngök tovább. Inkább elmegyek sétálni egyet ebben a szép kánikulában, hogy egy kissé lehűtsem magam...
Kapitány
Fejlesztõ
2012.03.18 20:41
560 hozzászólás
Mass Effect rajongók figyelmébe ajánlom az alábbi irományomat:

Mass Effect 3 sirámok – az alfa
Jimmy Cartwright
Admin
2012.02.09 23:48
496 hozzászólás
Újabb infó a Megaupload-botránnyal kapcsolatban.
Ma lényegében beigazolódott, amit gondoltam: az ingyenélő kiadók meg producerek sipákolása meg ajvékolása hozta el az internetes szabadság végének kezdetét.

Read this: http://techcrunch.com/2012/01/24/was-megaupload-targeted-because-of-its-upcoming-megabox-digital-jukebox-service/

A lényeg magyarul:
A Megaupload elkezdett fejleszteni egy olyan szolgáltatást (Megabox Digital Jukebox néven), amelyre a zenekarok feltölthették volna a saját számaikat, és azokat akár ingyen is letölthették volna a felhasználók, mi több, az ingyenes letöltések után is kaptak volna pénzt.
Jelenleg a kiadók / producerek a legtöbb munkát belefeccelő zenekaroknak csupán max. 30%-ot fizetnek...
Jimmy Cartwright
Admin
2012.01.21 13:55
496 hozzászólás
Naja, az Anonymus tett pár lépést. :-)
De - mint ahogyan azt gondoltam - bonyolódik a dolog:

http://www.origo.hu/techbazis/internet/20120119-lefoglaltak-a-megauploadot-a-legnagyobb-fajlmegoszto-oldalt.html

http://www.origo.hu/techbazis/20120120-a-megaupload-nelkul-is-boldogulnak-a-magyar-kalozok.html

Mindazonáltal van itt "némi" csúsztatás. Ugyanis a Megauploadon (is, akárcsak a többi hasonló tárhelyszolgáltatónál) csak akkor tudsz bármit is elérni, onnan letölteni, vagy a feltöltött filmeket a beépített lejátszóval megnézni, ha tudod annak az elérhetőségét. Márpedig magát az elérhetőséget a Megaupload nem tette közzé (legjobb tudomásom szerint). Az oda mutató hivatkozásokat e-mail-ben, blogokban, közösségi blogokban, weboldalakon tette elérhetővé a tartalom feltöltője attól függően, hogy kinek, kiknek kavánta eljuttatni. (És ez persze lehetett teljesen legális tartalom is.)

Olyan ez, mint az atomenergia. Lehet belőle nukleáris erőművet is építeni, meg bombát / robanófejet is gyártani...

És most megint azok ajvékolnak, hogy húdemegkárosították őket, akik a nagy semmiből kapirgálnak össze nagyságrendekkel több lóvét, mint amit a Megaupload tulajdonosai, üzemeltetői egyáltalán eddigi tevékenységük során összeszedtek. Hát nehogymár sajnálni kezdjem szerencsétleneket...
angyalka146
Felhasználó
2012.01.21 12:22
286 hozzászólás
Egyet értek veled Jimmy. De a bosszú nem maradt el. :-)
http://www.origo.hu/techbazis/20120120-bosszut-allt-az-anonymous-a-megaupload-bezarasaert.html
Kapitány
Fejlesztõ
2012.01.20 19:26
560 hozzászólás
Jimmy Cartwright
Admin
2012.01.19 23:06
496 hozzászólás
A dolog meglehetősen érdekes. Az, hogy az USA legkiterjedtebb nyomozati jogkörével rendelkező szövetségi rendőri szerv (azaz az FBI) tartóztatta le az új-zélandi Aucklandben a Megaupload két alapítóját (Kim Dotcomot - korábbi nevén Kim Schmitzet - és Mathias Ortmannt), érdekes kérdéseket vet fel. Annál is inkább, mivel a cég Hong-Kong-ban került bejegyzésre. Elsőként azt, hogy a Megaupload által nyújtott törvényes szoltáltatások közül vajon melyik az, amelyik mégsem törvényes? Másképpen fogalmazva mely ország törvényeibe ütköztek a Megaupload szolgáltatásai? De legfőképpen azt, hogy ezen szolgáltatások közül ugyan melyik minősül az Egyesült Államok elleni _bűncselekménynek_?

Hiszen az egy dolog, hogy a vád szerint megszegték az internetes kalózkodást tiltó _jogszabályokat_. Vagyis nem a törvényt. A probléma pedig _valójában_ az, hogy 500 millió dolláros kárt okoztak a Megauploadon megosztott felvételek
_jogtulajdonosainak_. Ilyen esetekben viszont feljelentést szoktak tenni a "jogtulajdonosok", aztán megy a pereskedés a bíróságon. A hír viszont nem említi, hogy bármely "jogtulajdonos" feljelentéssel élt volna korábban a Megaupload ellen (és más egyéb forrást, információt sem találtam erre vonatkozóan). Sőt olyat sem olvastam / hallottam, hogy bármely "jogtulajdonos" előzetesen, hivatalosan kérte volna az általuk kifogásolt tartalom eltávolítását (bevett gyakorlat).

Vagyis, a fentiek alapján a személyes véleményem az, hogy az USA nyomozóhatósága, jelesül az FBI jócskán jogtalanul járt el, ráadásul egy olyan országban, amely nem tartozik az USA fennhatósága alá, mivel Új-zéland önálló állam. (Államformája: alkotmányos monarchia.) Persze bizonyára nem vagyok birtokában mindazok információknak, amelyek teszem azt az "efbíjáj" rendelkezésére álltak ahhoz, hogy a hírben leírtak szerint járjanak el. No persze, ötleteim vannak... :-)
bel corma
Felhasználó
2012.01.19 22:56
322 hozzászólás
Tehát ezért szűnt meg...
angyalka146
Felhasználó
2012.01.19 22:43
286 hozzászólás
Oké. :-)
Igen, erre, bár én angolul olvastam. Itt:
http://www.msnbc.msn.com/id/46059844/ns/technology_and_science-tech_and_gadgets/t/apnewsbreak-feds-shut-down-file-sharing-website/#.TxiObaVhu5M
Jimmy Cartwright
Admin
2012.01.19 22:37
496 hozzászólás
angyalka146 - 2012.01.19 22:25
"Remélem, itt jó helyre írok.
Közérdekű - megszűnt a Megaupload. Érdekelne: szerintetek jogosan?"

Ott is elfér, de ide jobban illik. :-)
Egyébként erre gondolsz?

http://hvg.hu/Tudomany/20120119_megaupload_bezarattak

A hír leadje:
"Bezáratták az amerikai hatóságok a világ egyik legnagyobb fájlcserélőjét, a Megaupload nevű oldalt - jelentette a BBC. Az oldal alapítóit azzal vádolják, hogy megszegték az internetes kalózkodást tiltó jogszabályokat. A hatóságok szerint a döntésnek semmi köze az USA szigorú kalóztörvény-tervezete elleni tiltakozásokhoz. Megszólalt az Anonymus hackercsoport is, amely a fájlcserélő bezárása miatt burkoltan megfenyegette a hatóságokat."
Kapitány
Fejlesztõ
2011.01.11 07:24
560 hozzászólás
Találtam egy nemrég indult, a játékfejlesztéshez kapcsolódó fórumot:

http://jatekfejlesztes.hungarianforum.net/
Xenothep
Felhasználó
2010.11.06 19:43
243 hozzászólás
Roppant szívderítő látvány. Bár mondhatom, hogy hozzá vagyok szokva, csomó ilyen helyen kellett dolgoznunk annak idején. Ami azt illeti, jelenleg is ilyen helyen vagyunk. Ettől függetlenül lehangoló, amikor szembesülsz az enyészet ilyetén megnyilvánulásával. Konkrétabban:
- Brr...
Kapitány
Fejlesztõ
2010.11.06 19:30
560 hozzászólás
Szerencsére szép idő volt, így nem volt gond az esetleges viharokkal :-) Legfeljebb bemenekültem volna a közeli elhagyatott őrházba :-) (ld. http://teheneszet.uw.hu/)
Xenothep
Felhasználó
2010.11.06 19:09
243 hozzászólás
Na igen, nincs is annál jobb, mint amikor kinn a mezőn elkap a vihar, a legközelebbi fedett hely egy gravitációs WC valahol kint a pusztában, de a lényeg, hogy nálunk van a laptopunk, hozzá NEt-stickkel :-P

Megosztja fészbúkon?
Küldd el mindenkinek!

Ui.: Küldene valaki egy tekercs papírt?
Kapitány
Fejlesztõ
2010.11.06 13:05
560 hozzászólás
Most próbálgatom az új mobil internetes kütyümet. Kint vagyok a tehenészetnél, és közben a Lidércfényen fórumozok :-) Éljen a modern technika :-)
[Előző] [1] [Következő]