Fórum - Tökös-mákos

Norton
Felhasználó
2016.03.26 19:05
146 hozzászólás
Gratulálok, kedves angyalka! Jó egészséget kívánok nektek. :-)
angyalka146
Felhasználó
2016.03.25 09:57
286 hozzászólás
Köszönöm szépen! :-) Mindketten jól vagyunk. :-)
Ida
Admin
2016.03.24 19:34
918 hozzászólás
Ez tényleg csodálatos! Gratulálok!:-D

Te is jól vagy?:-)
Kapitány
Fejlesztõ
2016.03.24 14:24
560 hozzászólás
Ez nagyon jó hír, gratulálok :-)
angyalka146
Felhasználó
2016.03.24 11:08
286 hozzászólás
Ma egy hete annak, hogy édesanya lettem és megszületett a kislányom, Zsófika. :-)
Kétvirág
Felhasználó
2016.03.06 01:57
207 hozzászólás
Gyógyulj meg hamar Ida!
Ida
Admin
2016.03.01 22:58
918 hozzászólás
Már megint sikerült összeszedni ezt az influenzaszerű nyavalyát. Nagyon szomorú vagyok...:-(
Jimmy Cartwright
Admin
2015.08.31 00:29
496 hozzászólás
Tegnap volt két hete, hogy elköltöztünk nagyszüleim régi vályogházába. (Ezúton is köszönet mindazoknak, akik segítettek, többek között a Lidércfény szerkesztőségének. :-) ) Érdekes, mit ne mondjak kalandos állapotok vannak (a bejárati rész fölött pl. még most is a cserepeket látjuk, és a fürdőszoba is várhatóan szerdán lesz teljesen használható), de a lényeg, hogy internet az van, így "minden" van. :-)
Ida
Admin
2015.08.30 23:07
918 hozzászólás
Ki van meszelve a fürdőszoba!:-D Már csak a takarítás java van hátra...:-)
Xenothep
Felhasználó
2015.06.14 09:42
243 hozzászólás
Fölösleges mozgások redukciója, hideg H2O vegyület fokozott bevitele, indokoltnál nagyobb agykapacitás csökkentése, ventilációs eszközök maximumra kapcsolása, mindennemű természetes fény kizárása különböző eszközökkel, továbbá túlélési esély növelése életfunkciók minimumra csökkentésével, ha lehet, akár hibernációjával.
Ida
Admin
2015.06.13 23:01
918 hozzászólás
Ti hogy bírjátok elviselni ezt a hőséget? Engem nagyon megvisel.:-(
BalabanAlbina
Felhasználó
2015.05.23 05:42
6 hozzászólás
Ennek szívből örülök és váljék egészségedre.
Mindíg boldoggá tesz, ha kisüt a Nap.
Szeretettel

Albina
Ida
Admin
2015.05.22 20:41
918 hozzászólás
Szerencsére szó sincs betegségről. Egy mini "nyaralás" miatt tűntem el pár napra. Jó volt végre egy kicsit kikapcsolódni.:-)
BalabanAlbina
Felhasználó
2015.05.22 08:39
6 hozzászólás
Drága Ida!

Végre megtaláltam a titok nyitját, a négynapos távollétedet.
Már azt hittem, hogy fogalmazásgátlót osztottál szét a fórumtagok
között.Nincs semmi baj, csak az a fontos,hogy ne legyél beteg.
A többi majdcsak megoldódik.Izgalommal telve várom az újabb
remekműveket.
Szeretettel

Albina
Xenothep
Felhasználó
2015.05.16 23:46
243 hozzászólás
Kétvirág, javallom, hogy írj, és kész.

Én a másik oldalt képviselem, megvan a sztori, a cselekmény, minden karakter, csak épp ezek mindig mindent egyszerre akarnak csinálni. Általában úgy 150-200 oldal után már képtelen vagyok időrendben haladni, ezért jegyzetelek, mint a félőrült, hogy ki mit csinált, és miért, aztán amikor már elborít a sok jegyzet, néha nekiállok egyet-egyet kidolgozni. Néha ebből persze időzavar alakul ki a sztoriban, máskor meg egy szereplő véletlenül két helyen van egyszerre, és nem győzöm kibogozni a szálakat, meg utólag átszerkeszteni az előző fejezeteket, hogy minden passzoljon, és ne írjak nagyobb marhaságokat, mint általában. A lényeg, hogy írni kell, kezdd akár a végén, mindenki tegye a dolgát, különben a fejedre nőnek, és az egészből olcsó komédia lesz. Nem mintha bármi kifogásom lenne az ellen, írtam már olyat is, bár nagyon is komoly lovagregénynek indult eredetileg.

Amikor nagy volumenű, sok szereplős dologba kezdesz, nem árt, ha mellette folyamatosan jegyzetelsz. Én elszállva születtem, sokszor nem vagyok képben az aktuális jelennel sem, és borzasztó nehezen koncentrálom össze magam, így esélyem nincs fejben tartani mindig mindent. Aztán ha eltelik két-három hét, amikor nem írok, akkor már nem elég az utolsó pár sort visszaolvasni, hogy visszazökkenjek, főleg, hogy egyszerre több mindenen dolgozom.

(Ez most állati nagyképűen hangzott, de ne érts félre, ezeknek 98%-át soha senki nem fogja elolvasni, eleve azért, mert nem is fognak soha elkészülni. De attól még le kell írnom, mert a kényszer nagy úr. Asszem, ezt nem kell elmagyaráznom senkinek, aki itt kóborol a Lidércfény mocsarában...)

Szóval jegyzetek, karakter lapok, helyszín rajzok akár, sőt térképek se ártanak. Ez utóbbinak a jelentőségére akkor jöttem rá, amikor egy mászkálós, mindenkit megmentős, harcolós novellámban végigkövettem az általam leírt útvonalat, és kisült, hogy esélyük nem lett volna eljutniuk a célig, mert marhára másfelé mentek. Következetesen felcseréltem délt északkal, nem is egyszer. Nem beszélve arról, hogy a varázslónak színváltós köpönyege volt, mert hol kék színben pompázott, hol rőtvörösben a leírás szerint. Bár ez egy varázslónál megbocsájtható talán. Néha az is megesett, hogy egy háromnapos, lovon megtett utat a főhős lezavart gyalog pár óra alatt. Összekevertem a helyeket no...

A lényeg, mint mondottam volt, írni, mint a bolond, az sem baj, ha egy-egy megírt fejezet nem passzol a többi közé, mert átírni bármikor lehet, valamint a szereplőidet is jobban megismered.
Ida
Admin
2015.05.16 21:20
918 hozzászólás
Eltűnök 4 napra, addig jók legyetek, és írjatok/olvassatok sokat!:-D
Kétvirág
Felhasználó
2015.05.12 21:45
207 hozzászólás
Ez az Agatha Christie féle módszer :-)

Sajnos most éppen nem vált be, mert vagy nagyon kis történet-szilánkok születtek, vagy túl nagyléptékű cselekmény, és a kettő között semmi. Nem áll össze a több kis szilánk egyetlen mozaikká, hiába van meg a kép, amit ki szeretnék alakítani.

Viszont megfogadtam az előző tanácsod, és az egyik kis szilánkot leírtam. Abból lett a Visszatérés. :lol:
Csak még mindig nem tudom, hogyan tovább...
Ida
Admin
2015.05.11 20:23
918 hozzászólás
Mosogatás, vagy egyéb lényegében mechanikus cselekvés közben a legjobb ilyen dolgokon gondolkozni.

Pl. mit is csinálna Z., ha az ő hűtőjéből fogyna ki a kaja/sör vasárnap délután?

Aztán egy hasonló "apróságról" eszedbe fog jutni valami más is, aztán még valami, és előbb-utóbb majd előbukkan olyasmi is, ami már használható a cselekményben is.:-D
Kétvirág
Felhasználó
2015.05.11 11:51
207 hozzászólás
Köszi!
Persze először ellenkezni akartam, hogy "ha ennél is kisebb lépésekkel haladok, már visszafelé fogok menni", de nem, valójában igazad van. :-)
Ida
Admin
2015.05.10 18:29
918 hozzászólás
Ne görcsölj! A fantáziád végtelenül szabad, és nem kell azonnal előkapni a tökéletes cselekményt a kalapból. Kísérletezz bátran akár apró eseményekkel is, aztán majd lesz valami!:-)
Kétvirág
Felhasználó
2015.05.10 10:27
207 hozzászólás
Bosszantó: Ott van a fejemben készen a világ, kidolgozódtak a szereplők. Úgy nagyjából azt is tudom, hogy mihez akarok kezdeni velük. Csak éppen a cselekmény hiányzik, ami mozgásba lendíti őket, hogy beteljesíthessék a sorsukat...
Veletek is volt már ilyen?
Ida
Admin
2015.03.26 00:31
918 hozzászólás
Köszönöm mindenkinek, hogy ilyen türelmesek vagytok!:-D

Elég sok dolog rám borult, és a beküldött írásokkal párhuzamosan haladnom kell a simagöröngyösi novellákkal is. Sajnos nem tudok olyan tempóban frissíteni, ahogy szeretnék.:roll:
Ida
Admin
2015.02.15 12:25
918 hozzászólás
Kedves Temetőlidérc!

A mai napon találkozni fog egy fékevesztett lelkésszel az azbesztpalagyárban. Ezért jobban teszi, ha egy kiegyenesített kaszával kezében indul el otthonról.
Óvakodjon a vérivó körzeti orvosoktól, lehet, hogy a vesztére törnek!
Munkahelyén már régóta követik a CIA kémszondái, ha nem viselkedik elég körültekintően, lehet, hogy RPG-vel kilövik Önt.
Mostanában nem érzi jól magát. Lehet, hogy utolérte az Ebola.

Szép napot kívánunk!

Tudtam, hogy ma sem lesz egyszerű az életem.:-?
Ida
Admin
2015.01.30 12:24
918 hozzászólás
A betegségnek legalább annyi pozitívuma van, hogy végre van időm haladni a beküldött írásokkal.:-)
Norton
Felhasználó
2015.01.26 17:21
146 hozzászólás
Az alábbi linken egy rövid videót lehet látni, melyben egy rakodómunkás egy kamion rakteréből az emelőhátfalra tol valamilyen raklapos anyagot, de ekkor történik egy kis malőr. Nem tehetek róla, de röhögnöm kellett a jelenet látva, főleg amikor lassítva is visszajátszották. Jobbulást az illetőnek, de ez a pofára esés egy tízes skálán legalább nyolc pontot ér:

http://illuzio.cafeblog.hu/2015/01/23/10-masodperc-amit-vegtelenitve-tudnal-nezni-video/