A hortobágyi szürkecápa szomorú története

Neoprimitív / Írások (830 katt) Jimmy Cartwright
  2022.08.14.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2022/8 számában.

Professzor emeritus Záptojáskérgi Edömér biogenetikusnak az a fantasztikus ötlete támadt, hogy milyen remek dolog lenne meghonosítani egy cápafajt a Hortobágyon. Gyorsan el is kezdett jegyzetelni, hogy mindent leírjon, ami ezzel a remek ötlettel kapcsolatban az eszébe jut.

A Teremtő épp ebben a pillanatban ébredt fel évmilliárdos álmából, majd egy szempillantásnyi idő alatt áttekintette az általa teremtett világ történetét a kezdetektől a jelen pillanatig.

Megdöbbenéssel tapasztalta, hogy Professzor emeritus Záptojáskérgi Edömér biogenetikus épp azon morfondírozik, miközben hevesen jegyzetel egy golyóstollal, hogy miként is tudná meghonosítani az egyik cápafajt a Hortobágyon.

A Teremtő természetesen rögvest élt az alkalommal, és a jegyzetpapíron sorakozó, tintával leírt betűket átformálva megjelent Professzor emeritus Záptojáskérgi Edömér biogenetikusnak.

Professzor emeritus Záptojáskérgi Edömér biogenetikus úgy megijedt a jelenéstől, hogy kiejtette kezéből a jegyzetfüzetét, és a tollát is. Ám ez nem zavarta meg a Teremtőt, és így szólt Professzor emeritus Záptojáskérgi Edömér biogenetikushoz:

– Hogy mi a csokoládéval töltött, porcukorral megszórt péksüteményt akarsz te csinálni a cápával a Hortobágyon?

Professzor emeritus Záptojáskérgi Edömér biogenetikus ekkor azon kezdett el gondolkodni, lehetséges, hogy a kelleténél mégis több kristálymetet szívott, mert ilyen durva látomása még sosem volt.

– Még egyszer kérdezem – folytatta türelmesen a Teremtő –, mi az apró galuskával és csalamádéval szervírozott birkapörköltet akarsz te csinálni a cápával a Hortobágyon?

Professzor emeritus Záptojáskérgi Edömér biogenetikus gyomra megkordult, így arra gondolt, bizonyára az is közrejátszik ezen furcsa elmeállapotában, hogy napok óta nem evett már.

– Ide figyelj Professzor emeritus Záptojáskérgi Edömér biogenetikus! – csattant fel a Teremtő. – Én a világ Teremtője vagyok, nem az üres gyomrod, és a szétkokózott agyad kreálmánya. Szóval kifejtenéd nekem, hogy mi az epres-mandulás, csokival megszórt linzertésztát akarsz te csinálni a cápával a Hortobágyon?
– Nem is tudom – kezdte Professzor emeritus Záptojáskérgi Edömér biogenetikus. – Hirtelen jó ötletnek tűnt.
– Na elmész ám te Professzor emeritus Záptojáskérgi Edömér biogenetikus a csokoládéöntetes vanília-puncs-citromfagyiba! Hát szórakoztok itt velem ilyen piros retekségekkel! Káposzta, cukkini, savanyú dinnyehély! – mondta haragvón a Teremtő.

Ekkor történt a váratlan fordulat.

A Teremtő orrát valami fura szag jól megcsavarta, mely tüsszentésre kényszerítette. Mire a tüsszentés után újra kinyitotta a szemét, sajnálattal tapasztalta, hogy az egész általa teremtett világot széttüsszentette, és minden élet, meg egyáltalán, az egész világ úgy ahogy van, mindenestül semmivé foszlott.

A Teremtő erre csak megvonta a vállát, majd visszafeküdt pihe-puha ágyába, és mielőtt még ismét elaludt volna, félhangosan csak ennyit motyogott:

– Majd csinálok másikat.

Hát így nem lett őshonos Hortobágyon a szürkecápa.

Előző oldal Jimmy Cartwright