Zpercesek - Az én utam

Szépirodalom / Novellák (437 katt) Zspider
  2022.08.15.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2023/1 számában.

Napokkal ezelőtt egy zöldes zselében ébredtem, a lakásom padlásán. Ez már önmagában egy furcsa élmény lett volna, de ez csak a hab volt tortán. A padlás résen beláttam a szobába, és megpillantottam magamat odalent.

Egy másolatom élte az életemet. Egy ideig csak megfigyeltem őt, mindent úgy tett, mint én. Megszoktam a rituáléit és megnőtt a bizalmam. Tudtam, mikor alszik, mikor lesz távol. Ekkor könnyedén visszavettem mindent. A saját ágyamban aludtam, telefonon beszéltem azokkal, akikkel ő nem.

Megvallom, egyre többször lettem ideges amiatt, hogy kikkel beszél többet, miket mond el nekik. A gondolat, hogy olyan döntéseket hoz, amiket én nem. Vagyis, de… ha nagyon őszinte akarok lenni, igen, írnék nekik ilyesmiket, valamikor máskor, más helyzetben.

Pár éjszaka után megint kiment a szobából. Gondolom, zuhanyozni indult. Beültem a szobámba. A telefonomat piszkos tányérok között hagyta. Igazából úgy, ahogy én tettem volna. Az üzenetek között láttam, hogy írt annak is, akibe bele vagyok zúgva. Ő összeszedte minden bátorságát és végre elkezdett flörtölni vele.

Annyira elvesztem a telefonban, hogy csak arra lettem figyelmes, ott áll az ajtóban és bámul engem. Az ágyon ültem és néztem rá, nem jutott eszembe semmi, ami megmagyarázná ezt az őrületet. Szótlanul farkasszemet néztünk, majd tekintetünk lassan a köztünk lévő mosdatlan edények csúcsán fekvő késre tévedt…

Előző oldal Zspider
Vélemények a műről (eddig 3 db)