Zpercesek - A családból nincs nyugdíj

Szépirodalom / Novellák (253 katt) Zspider
  2022.08.02.

A családból nincs nyugdíj. Ez tudtam, amikor beszálltam. A nagybátyám az első estén félrehívott és elmondta ezt nekem. Elfogadtam, ő pedig a kezembe nyomta a láda bort és az övembe tuszkolta az első pisztolyomat. Ennek húsz éve, ezalatt hajtottam a kurvákat, széfeket törtem fel, emberek ujjait lapítottam össze, zsarukat öltem és láttam a testvéreimet kegyelemért könyörögni.

A szesztilalom óta királyságot alapítottunk. Idővel donnak neveztek, Don Tony. Vasmarokkal uralkodtam, de tudtam, hogy ez nem tarthat örökké. Mégis mi lehet a jövőm? Halálomig forduljak hátra, nehogy valami taknyos belőlem akarjon magának lépcsőt csinálni a trónhoz? Viták és csaták. Elegem lett. Mikor megsejtettem, hogy az egyik új kölyök, akit bevettünk, zsaru, félrehívtam. A patkány, aki szólt róla, kapott egy golyót. A kölyök pedig egy ajánlatot. Nem tudom miért, tetszettek a zöld szemei.

Egy nagy gyűlésre hívtuk a donokat. Mindenki egy helyen, kevés fegyver, kevés testőr – ez a tiszteletről szólt, nem az erőfitogtatásról. Az asztalnál minden keresztapa mocskát kitálaltam. Ott ültem az asztalfőnél, tudtam, hogy aláírtam már a vallomásokat. Csak vártam a kékeket, hogy hősiesen betörjenek ide.

– Van még valami? – kérdezte az egyik.
– Csak Tony árulása – összerezzentem a hangra és rémülten fordultam a zöld szeműhöz. – Mondd, Tony, ismerős a szemem?
– Olyan, mint a kurváké, akiket régen futtattam, te hazug strici! – üvöltöttem rá. – Ilyet mondani a család előtt! Azok után, hogy felvettelek! Tudtam, hogy hiba volt! Csak a zöld szemeidért tettem, mert olyanok, mint az egyik…
– Lányé, akit futtattál – fejezte be. – Don Tony most vallotta be, hogy a fia vagyok.

A kölyök kicsapta az asztalra az aláírt vallomásomat. A többiek hitetlenkedve olvasták a lapokat, egyik kompromittálóbb volt, mint a másik.

– Tony helyét kérem cserébe azért, hogy megvédtem tőle a családot.

A keresztapák összenéztek, majd mind elfogadóan bólintottak. A kölyök felém fordult és rám emelte a pisztolyát:

– Ez csak biznisz, ne vedd magadra, apa!

Előző oldal Zspider