Az ugrás

Szépirodalom / Novellák (384 katt) Jimmy Cartwright
  2022.07.16.

Gábor remegő lábakkal mászott felfelé a létrán, alig hallva az őt biztató, de leginkább bíráló kiabálásokat. Az idegességtől az utolsó fokon meg is csúszott a lába, s ha nem kapaszkodott volna félelmében teljes erejéből, bizonyára jól pofára is esik. Így csak a lábszárcsontját verte be egy kissé. Nagy levegővételek közepette lépdelt ki óvatosan a tíz méteres magasságban függő ugródeszkára. Az utolsó méteren már csak araszolt. Ekkor jutottak el tudatához a kiabálások hangjai:

– Úgysem mersz leugrani, te gyáva nyúl!
– Csicska hopp, csicska hopp!
– Mindig is tudtuk, hogy ilyen béna vagy!
– Inkább fussál, ne ott fossál!
Lódulj már, nem érünk rá estig!

Gábor egyre inkább bepánikolt, lábai szinte önálló életet kezdtek élni.

– Gábor, meg tudod csinálni! – szűrődött fel hozzá a lenti tömegből.

Ekkor eszébe jutottak az edzője szavai:

– Tudom, hogy odafentről minden egészen más. De le kell győznöd a félelmed, ha komolyan ezzel szeretnél foglalkozni. Ügyes vagy, van benned potenciál, kitűnően úszol, otthon érzed magad a vízben. Csak annyi a teendőd, hogy kizárod a külvilágot.
– Persze, zárjam ki – motyogta Gábor maga elé. – Mintha az olyan könnyű lenne. Nem vagyok én zen buddhista...

Még egy apró csusszanás, a lábujjai már lelógtak a deszkáról. A világ kezdett elhomályosodni előtte. Megrázta a fejét.

– Ne tötymörögjél már ott fent! Más is szeretne onnan lecsobbani!

Becsukta a szemét, mély lélegzetet vett, majd még hármat, s a világ hirtelen elcsendesült. A teste ismét az övé volt, érezte, szilárdan áll a deszka szélén. Nekirugaszkodott, és egy tökéletes gyakorlatot bemutatva a medence vizébe érkezett. Megcsinálta. Miközben a medence széle felé siklott, lassan tudatosultak benne az onnan neki beszélő edzője szavai.

– …végül! Nagyszerű volt! Még néhány ugrás, és nem lesz több gondod a közönséggel. Most pihenhetsz egy pár percet, amíg a többiek is elvégzik az ugrásokat, aztán megint te jössz.
– Rendben edzőbá – vette tudomásul Gábor, miközben kikászálódott a medencéből. Azt hiszem, a következő már jobb lesz. De azért a srácok egy kicsit halkabban is kiabálhatnának...

Előző oldal Jimmy Cartwright