Zpercesek - Nyúlember

Szépirodalom / Abszurd (343 katt) Zspider
  2022.07.05.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2022/7 számában.

Mikor Brandon Bunnyson tizenöt évesen megevett egy ősi, mágikus húsvéti tojást, amit még a középkorban készítettek, a feltámadás erejével megáldva, hogy egy királyt visszahozzanak az életbe, Nyúlemberként született újjá.

Hófehér ruhájában, hihetetlen erejével és gyorsaságával könnyedén ugrotta át a kocsikat, amik üldözték. Az építkezésre beesve az egyik hordót lenyűgöző erővel rúgta bele az egyik autóba, ami fel is borult.

A bankrablók kimásztak a járműből. Golyózápor fedezékében menekültek, ami elől Brandont csak a szupersebessége óvta meg. Nyúlember emeletek magasságba ugorva az egyik rablóra vetette magát és kiütötte. Az eszméletlen férfiról egy másikra pattant, és mintha egy ágyúgolyó találta volna el, úgy repültek a levegőben.

A teliholdas éjszakán a másik két rabló ravaszul kivette a zsákból a pénzt és beöntötték egy betonkeverőbe. A mellette lévő szemetet rakták a zsába és futottak tovább.

Nyúlember különlegesen éles hallásával megtalálta a hevesen lihegő tolvajokat és beugrott eléjük. Két ütés és mindketten a földre kerültek. A zsákba nézett, de abban csak téglát talált.

A betonkeverő előtt egy szőke lányka nevetett csintalanul.

– Megint elkéstél, kicsi fehér nyuszikám!
– Alice! – ismerte fel a viktoriánus ruhás lányt Nyúlember.
– Úgy bizony, de nem tudok maradni és fecsegni, találkozóm van rengeteg pénzzel!

Ezzel beleivott egy üvegcsébe és maradékot ráöntötte a keverőre. Mire Nyúlember odapattant, Alice olyan apróvá vált, hogy nem látta a sötétben, a keverő pedig még nála kisebbé, hogy elférjen a lány zsebében.

* * *

– Mi a mosoly tárgya, Nyúlember? – kérdezték az érkező rendőrök.
– Alice sikeresen ellopott egy régi betonkeverőt! Írják a tettei listájához! – mondta nevetve.
– És a pénz?

Nyúlember rámutatott a keverő mögött álló dobozra, amibe átrakta kötegeket.

– Hogy?
– A húsvéti erőimmel bármit megtalálok, amit elrejtenek előlem – mondta büszkén Nyúlember és továbbugrott az éjszakába.

Előző oldal Zspider
Vélemények a műről (eddig 1 db)