BF-23

A jövő útjai / Novellák (501 katt) n13
  2021.05.08.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2022/1 számában.

A bár sejtelmes félhomályba burkolózott. Kint vadul fújt a szél és kavarta a havat, ám bent kellemes meleg honolt. A levegőben sörrel kevert, állott felmosószag terjengett, ami összekeveredett a cigarettafüsttel és a bentiek izzadságszagával.

A férfi, aki a bárpulton könyökölt, körülbelül harminc körül járhatott. Sápadt, borostás arcát, sötét, kétoldalt felnyírt haj koronázta. Minimalista ruházata egy sötétbarna bőrdzsekiből, egy fehér pólóból és egy kopott farmerból állt. Lábán kitaposott tornacipőt viselt.

Nem volt rajta semmi különleges vagy jellegzetes. Se egy piercing, vagy legalább egy vagány tetkó. Abszolút átlagos külsejét csak a karórája dobta fel. Érdekes darab volt. Első ránézésre nem is tűnt órának, inkább valami furcsa, ismeretlen műszernek. Világító ledek és apró gombok sorakoztak rajta kétoldalt, és volt egy narancssárgán világító panelje. Az egész valami palaszürke fémből készült, és olyan volt, mintha egyenesen a férfi csuklójából nőtt volna ki. Hi Tech Cityben senki nem akadt fenn az ilyesmin. Voltak emberek, akik egyszerűen bolondulnak az efféle kütyükért.

A férfi éppen a gin-tonikját szopogatta, miközben okos, világos színű szeme a zsúfolt teremben ide-oda járt. Szemmel láthatólag a terepet mérte fel, miközben nyugtalan keze a pultot ütötte a hangszórókból bömbölő kegyetlen death metal ritmusára.

Az erősen kisminkelt, dekoratív fiatal lány, aki pár székkel arrébb ült fekete, szegecses bőrdzsekijében, narancsszín csíkokkal a hajában, most részeg vigyorral a férfi felé fordult.

– Helló! Cyndi vagyok. Meghívsz egy italra?
A férfi először alaposan végigmérte a lányt, majd lazán elvigyorodott.
– Persze, miért ne. Én Jacob vagyok – mondta, majd a csapos felé fordult. – Még két ilyet!

A csapos, egy nagydarab rosszarcú fickó, megtöltötte a poharakat, majd rutinosan a férfi elé csúsztatta. Amaz ügyesen elkapta mindkettőt, majd az egyiket áttolta a lány elé, aki időközben a mellette lévő bárszékre telepedett, és zavartan nevetgélt.

– Cyndi és Jacob. Hihi. Olyan jól hangzik… Mit csinálsz itt?

*

BF-23 igazított a terrameteren, és lefuttatott egy frekvenciamodulációt. Ez az apró korrekció szükséges volt, hogy a lehető legtöbb adatot gyűjthesse be a mellette ülő idegenről.

Látómezője szélén gyors ütemben változtak a műszer által kivetített adatok. Bosszúsan szemlélte az eredményeket. Az értelmezési, vagy másnéven a fordítási mutató alig huszonnyolc százalékot mutatott, ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy az idegen adatok haanira történő fordításának hatékonysága még mindig szörnyen alacsony.

BF-23 tudta, hogyha valaha is meg akarja érteni ezeknek az idegeneknek a gondolkodásmódját és motivációját, ennél jóval többet kell kihoznia magából.

Ez volt küldetésének a lényege. Arra tervezték, hogy adatokat gyűjtsön és értelmezze őket. Segítsen a haaniaknak megérteni ezeket a primitív, őslakos lényeket.

Szinte alig tudtak valamit a terranokról, akik nagyon különböztek a haaniaktól mind biológiailag, mind gondolkozásban.

A régebbi BF modellek valószínűleg azért vallottak mind kudarcot, mert a fejlett és könyörtelen haani logika szerint működtek.

BF-23 azonban új fejlesztés volt, egy kísérleti példány. Idegrendszerének tervezésekor az terranok primitív neurális hálózatát vették alapul. Igaz, emiatt több apró módosítást kellett eszközölni az alapmodellen, és be kellett építeni egy speciális lassító interfészt is, mivel a haaniak idegrendszere más elven működött, és nagyságrendekkel gyorsabb információ áramlást tett lehetővé.

BF-23 eddig jól vizsgázott. Folyamatosan gyűjtötte az adatokat, értelmezte őket, és ezidáig sikerült eltitkolni valódi kilétét a terranok elől.

*

Jacob most még szélesebben vigyorgott a lányra, kivillantva hófehér fogait.

– Veled beszélgetek. Mi mást csinálnék?
– De vicces vagy! Tetszenek a vicces pasik, mondtam már?
– Aha.
– Bejövök neked? – búgta a kissé kapatos lány.
– Nagyon dögös vagy!
A lány erre felbátorodott.
– Gyere, táncoljunk!
– Erre a zenére?
– Erre. Nyomjunk egy pogót! Vagy nem komázod a Véres Gyíkarcokat?
– Dehogynem! Menjünk!

Kicsit arrébb a pulttól eszeveszett rángatózásba kezdtek, amit a lány szemmel láthatóan nagyon élvezett.

*

BF-23 folyamatosan elemezte a beérkezett adatokat. A megfigyelt terran feromon kibocsájtása megemelkedett. Feltételezés: intellektuális közeledés. Valószínűség hatvanöt százalék.

Próbálta tökéletesen lekövetni az idegen mozgását. Mindeközben a körülöttük ülő idegenek reakcióját is folyamatosan elemezte. Úgy látszik, nem keltettek különösebb feltűnést, mert senki nem nézett rájuk.

BF-23 ismét bosszús lett, mert a hibaszázalékot még mindig nagyon magasnak tartotta. Másrészt, mivel saját adatait is folyamatosan elemezte, megdöbbenve konstatálta, hogy a ritmikus dübörgéstől és a vad rángatózástól a saját dopaminszintje is jócskán megemelkedett. Az elfogyasztott alkoholtartalmú vegyület hatására, igaz, csak korlátozottan, de egy érdekes euforikus érzés kerítette hatalmába.

Szóval így érzik jól magukat a „földiek” – gondolta.

*

A lány hirtelen magához rántotta Jacobot.

– Kurva jól tolod, bébi! – suttogta a lány. – Állatira begerjedtem!
– Aha! – válaszolta Jacob, miközben viszonozta a lányt ölelését.
– Öt perc múlva gyere utánam! – mosolyogott a lány csillogó szemmel, majd hirtelen durván ellökte magától Jacobot, és csípőjét riszálva elindult a női mosdó irányába.

A férfi egy darabig zavartan állt, majd visszament a pulthoz, és egy hajtásra kiitta a maradék gin-tonikját.

*

Már letelt a megadott idő, de BF-23 tudta, hogy a terranok a gyakorlatban nem tartják pontosan számon az idő múlását. Náluk az öt perc jelenthet hat, hét, vagy akár tíz percet is.

Nem értette pontosan a lány viselkedését, sem a saját teste reakcióit. Viszont azt sejtette, hogy ez most nem egy átlagos haáni intellektuális csevegés volt.

Tudta, hogy a nőstény egyed utána kell mennie, hogy minél több új információt gyűjthessen.

BF-23 az előtte álló feladatra koncentrált, ami komolyságot igényelt, de valami kellemes, izgatott érzés a tudatalattijában megmozdult és pajkosan incselkedni kezdett vele.

*

Jacob kivárta a megfelelő alkalmat, és mikor senki nem figyelt, feltűnés nélkül belépett a női mosdóba. Megállt a kopott fülkék előtt, halkan köhintett néhányat és várt. Érezte, hogy izzad a tenyere és kiszáradt a torka.

Lassan kinyílt az egyik fülke ajtaja. A lány kinyúlt, megfogta Jacobot és vadul berántotta a fülkébe, miközben a másik kezével a saját felsőjét kezdte kigombolni.

– Gyere! – lihegte a lány, miközben átölelte a férfit, és vastag szemű neccharisnyás lábát a dereka köré fonta.

Az ajtó tompa puffanással becsukódott mögöttük.

– Dugj meg! – suttogta a lány érzékien.

Jacob nem válaszolt, Cyndi nyakát kezdte finoman csókolgatni, miközben hagyta, hogy a lány kigombolja a nadrágját.

*

Teljesen átadta magát az adatok gyűjtésének és az értelmezésüknek, viszont az elkövetkező percek nagyon meglepték.

BF-23-nak terran teste volt haani tudattal. A haaniak intellektuális és céltudatos lények, viszont a dolgok most csak úgy maguktól történtek. Nem volt semmi tudatos ebben, a terran teste csinálta, valószínűleg egy ősi, genetikailag kódolt program futott le.

Az egész nem tartott tovább tíz percnél, és BF-23 meglepően kellemesnek találta. Igaz, menet közben csökkentenie kellett az adrenalin szintjét, mivel még nem ismerte tökéletesen a testét, nem tudta, hogyan reagál, ha átveszi az irányítást.

Végül minden rendben ment. BF-23 boldog volt, megszerezte az adatokat, amit akart. Arra gondolt, hogy a Vének Tanácsa ismét elégedett lesz, ilyesmit eddig biztosan nem láttak.

*

Kifulladva roskadtak egymás karjába. A lány szólalt meg előbb.

– Ó, bébi ez kurva jó volt! Még most is remeg a térdem.

Jacob mosolyogva a lány szemébe nézett, miközben érzékien szájon csókolta. A lány egy darabig viszonozta, majd elhúzódott.

– Figyelj! Most már vissza kell mennünk. Te menj elsőként! Nemsokára követlek.

Pár perc elteltével már ismét a bárpultnál üldögéltek, és a Véres Gyíkarcokat hallgatták. Jacob rendelt még két gin-tonikot. Kezét a bárpulton nyugtatta, miközben a lány rátette az övét. Együtt ütötték a ritmust.

A lány tűnődve nézte Jacobot, miközben arra gondolt, hogy ilyen tökéletes fickóval még életében nem találkozott. Ez baromira jó, szinte nem is lehet igaz.

– Fogunk még találkozni? – kérdezte félénken.
– Persze – válaszolt Jacob mosolyogva. – Egy istennő vagy. Imádlak!

A lánynak jólesett a bók, és megpróbált nagyon csábosan a férfira nézni.

*

BF-23 az elmúlt percek eseményeit elemezte. Korszakalkotó felfedezést tett. A terranok szaporodási szokásai megdöbbentőek voltak, és gyökeresen különböztek a haaniakétól.

Egy röviden jelentést fogalmazott: A terranok szaporodásához két, külön nemű, ivarérett egyed kell. A folyamatot különleges, ritmikus hanghatás (ők ezt metál zenének hívják), és egy speciális, alkohol tartalmú vegyület (gin-tonik) segíti elő, aminek következtében létrejön egy sejtszinten kódolt fizikai kapcsolat a két egyed között. A folyamat időben rövid lefolyású és egy különleges, euforikus érzés kíséri. A további adatgyűjtés és feldolgozás folyamatban.

BF-23 a kijelzőre pillantott. Értelmezési hiba huszonhét százalék. Még mindig nagyon sok, gondolta, de azért boldogan elküldte a jelentést.

Előző oldal n13