Alternatív gyógymódok

Külvilág / Közélet (2268 katt) Norton
  2019.03.15.

Nem tartom magamat olyan embernek, aki elzárkózik az újfajta módszerek elől, de azért azt se szeretem, ha madárnak néznek.

Nem is olyan rég a kaukázusi kefirről áradozott valaki a tévében. Az illető közölte, hogy azokon a tájakon, ahol ezt a kefirt fogyasztják, nem ritka, hogy száz éves korukig is elélnek az emberek.

Ebben talán van igazság, de szerintem az se mindegy, hogy hogyan élnek az emberek a világ különböző tájain. Az életmód ugyanis rengeteget számít.

Valahol talán tisztább a levegő, nincs akkora zajártalom, nincs olyan nyüzsgés, stressz, vagy van egy általános jólét, és a többi.

Az emberek talán nem tápokkal és növekedési hormonokkal felhizlalt baromfit fogyasztanak, hanem egészséges ételeket esznek.

Nem nagyon tudják, mi az a tartósítószer, és megvan egy normális életvitelük.

Reggel kimennek a földekre dolgozni, megvan az egészséges testmozgásuk, de nem sietnek, mert nincs miért. Nappal kelnek, este lefekszenek, van egy normális bioritmusuk, és hírből sem ismerik például az elektroszmog fogalmát.

A nyugodt és csendes életben szinte lelassul az idő. Ha az ilyen embereknél genetikailag kódolva van, mondjuk száztíz év élettartam, abból leélnek vagy százat.

Emellett pedig lehet, hogy még kaukázusi kefirt is fogyasztanak, ami jótékony hatással van a bélflórájukra, ami valóban egészséges. De ez csak egyetlen tényező a sok közül, és ez az élelmiszer nem gyógyítja például a rákot (mert olyat is hallottam már).

A világ más részén pedig Gipsz Jakab tengeti a „modernizált” életét.

Ő három műszakba jár dolgozni. Amikor aludna, akkor dogoznia kell, amikor energikus, akkor aludnia kéne.

Már kora reggel stresszezi magát a forgalomban, és van egy idióta főnöke. Már attól görcsbe rándul a gyomra, ha csak a hangját meghallja. Emellett baj van a gyerekeivel, és nem győzi fizetni a tartozásait.

A munkakörülményei kártékonyak: zajártalom, porártalom, és a többi. Még enni is csak kutyafuttában eszik. Alig várja, hogy vége legyen a napnak, hogy aztán másnap kezdődjön minden elölről.

A stressz és a kialvatlanság pedig rengeteget kivesz az emberekből.

Neki genetikailag kódolva lehet akár 125 év is, akkor is csak hetvenet fog megélni belőle. Vagy még hamarabb meghal agyvérzésben.

Nincs az a kefir, ami ezen segítene. Talán valóban egészséges, de azért annyira mégse, mint ahogy azt el akarják hitetni velünk.

Ennyit erről.

De van ám még durvább tévé reklám is, ami már tényleg egy igen furcsa „alternatív gyógymód”. Ez pedig a mágneses karkötő terápia.

Hogy ez mire jó? A terjesztők szerint leginkább a szív és érrendszeri problémákra.

Ennek a módszernek a „szakértői” szerint az általuk árult karkötőben lévő mágnesesség szétválassza, mintegy rendezi az addig „rendezetlenül” áramló vörös vértesteket, melyek az oxigént szállítják.

Ezek a vértestek aztán a mágnesesség hatására katonás sorokba rendeződnek, miáltal az oxigén felvétel és leadás komoly mértékben megnő.

Ettől energikusabbak leszünk, nő az életkedvünk, talán még a lomposunk is jobban feláll tőle, és a többi, és a többi.

Én már az általános iskolában se szerettem a fizikát, de még nekem is rémlik valami olyasmi, hogy a mágnes leginkább a vasat vonzza. A műanyagot, a húst, a vizet vagy a vért például nem.

Ezzel a manapság szinte átlagon felüli műveltséggel felvértezve voltam bátor utána olvasni annak, hogy a mágnes vajon valóban szétválasztja, és katonás sorokba rendezi-e vörös vértesteket.

A válasz egyszerű volt, és nem túl meglepő: a hemoglobinban lévő vas nem mágnesezhető!

Vagyis a testünkben folyó vér egyáltalán nem reagál szinte semmilyen mágneses hatásra!

Ami nem is baj, mert ha reagálna, akkor az úgynevezett „mágneses rezonanciavizsgálat”, (ami egy diagnosztikai módszer) hatására az emberek szétszakadnának.

Szerencsére az emberi testben összesen átlag négy gramm vas van, így erre igencsak elhanyagolható az esély.

Innentől kezdve a mágneses karkötő gyógyászati hatása (számomra legalábbis) megdőlt.

Ami persze nem jelenti azt, hogy ne vásárolhatna valaki magának akár többet is belőle átlag olyan húszezer forintért. Mert a rokonoknak sem árt venni vagy kettőt.

De arra azért kíváncsi lennék, hogy az előállítási költsége mennyibe kerül egy efféle csodaszernek.

Vége

Előző oldal Norton
Vélemények a műről (eddig 4 db)