Elrabolva / Chumscrubber

Külvilág / Mozijegy (971 katt) Jimmy Cartwright
  2017.04.14.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2014/4 számában.

Amerikai-német sötét komédia (2005) – 108 perc (16 év felett)

„Troy látta el nyugibogyókkal a Hillside-i srácokat, és ennek köszönhetően terjedt szét a boldogság.” – Így hangzik a film egyik kezdőmondata. A probléma csak az, hogy Troy öngyilkos lesz, akire a legjobb barátja, Dean (Jamie Bell) talál rá. Miután az eset kiderül, Crystal (Camilla Belle), Billy (Justin Chatwin) és Lee (Lou Taylor Pucci) rászállnak Dean-re, hogy hozza el nekik Troy (Josh Janowicz) megmaradt „cuccát”. Persze Dean erre először nem hajlandó, így a gonosz trió elrabolja az öccsét... vagy legalábbis egy srácot, akinek ugyanaz a keresztneve, s mint kiderül, a polgármester fia, aki épp házasságkötésre készül. A történet innentől bonyolódik csak meg igazán.

A film talán inkább groteszk, amely némileg sarkítva mutatja be a diákélet árnyoldalát. A barátját elvesztett Dean látszólagos érzelemmentessége komoly lelki vívódást leplez. A diákokra nehezedő nyomás teremti meg az igényt a „nyugibogyókra”, így nem csoda, hogy a megüresedett helyért, és az azzal járó komoly pénzért sok mindenre képes néhány fiatal. Az önmagát kereső polgármester egyre szürreálisabb viselkedése (és egyáltalán, a felnőttek egyre szürreálisabb, néhol határozottan infantilis viselkedése) ugyan ad egyfajta kontrasztot a szülők és a gyerekeik között, ám valahol ez is eltorzul. Az üzenet mégis tisztán és érthetően átjön, különösen a film zárójeleneteiben. Ha valaki unja már a bugyuta akciófilmeket, és értelmes, tartalmas, elgondolkodtató, néha meglepő filmélményre vágyik, az kukkantsa meg ezt az alkotást.

Előző oldal Jimmy Cartwright