A mai napom...

Szépirodalom / Novellák (809 katt) csabi6669
  2017.03.26.

Ahogy eddig is, mindig kávéval és gondolatokkal kezdem a napom. A reggeli kávé illata talán megindítja a fantáziámat. A meleg és a mosogatógép duruzsoló hangja, a szürke csend mind közre játszik, hogy alkothassak valamit. Nem akarok túl borús hangvételű művet írni, mert egy idő után unalmasnak hat. Azonban nem tudok önfeledt boldogságról sem, mivel az élet sem ilyen. Ilyenkor sok mindenen elmélkedem, és azon tanakodom, hogy vajon melyik lélekfiókomat nem nyitottam még ki, és hátha valamelyik titkos és rejtett fiókban valami érdekes bukkan elő rólam. Tegnap séta közben egy öregedő pár az udvarán évelődött:

- Persze, persze, úgy lesz minden, ahogy mondtad, hisz te vagy nekem a legfontosabb - mondta a hölgy párja.

Csak hallgattam, míg ismételgette a felesége hümmögése közepette.

- Jól van, öreg - mondta a feleség urának, és hallottam a hangján hogy mosolyog belülről. Majd megfogták egymás kezét, és tovább sétáltak a járdán.

Ekkor kicsit elszomorkodtam, azért, mert már mi is, és a korosztályunk is elfelejti, milyen az, hogy kitartasz valaki mellett. Mindent oly könnyen feladunk, és hamar túllépünk… a fiatalok csak vergődnek egy-egy párkapcsolatban, mivel ma jön az egyik és megy a másik, ez a korra jellemző. Persze ennek van pozitív és negatív oldala is. Persze ha mi vétkezünk, akkor hajlandóak vagyunk-e ezt tolerálni egy másik ember számára? Sokszor hallom, hogy a türelem nagy erény, de manapság ez kifogyóban látszik.

,,Nem tűröm tovább” - kiabáljuk, pedig a helyzet az, hogy amit nem tűrünk tovább, azt úgy is meglépjük, elküldjük, amíg már nem lesz kit, és végül egyedül maradunk.

Sok ember vallja azt, hogy jó neki egyedül. Szerintem ez hazugság, az ember társas lény, így szükségnek érzi a közelséget. Hűség és türelem? Kihaló tulajdonságok. A szabadság zászlaja mögé bújva éljük ezeknek az ellenkezőjét, és harsogjuk, hogy mi megtehetjük!

Független és szabad vagyok, nekem senki nem fogja megmondani, nem hagyom magam, és ne hogy már! Közben pedig belehalunk a látványába egy idős házaspár összekulcsolt kezének…

Előző oldal csabi6669
Vélemények a műről (eddig 2 db)