Kockázatos túra / Safety Not Guaranteed

Külvilág / Mozijegy (1048 katt) Jimmy Cartwright
  2017.03.24.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/12 számában.

amerikai romantikus vígjáték, dráma (2012) – IMDb 7,1 – (16 év felett)

Darius (Aubrey Plaza) egy újságnál dolgozik gyakornokként, ami leginkább azt jelenti, hogy neki kell elvégezni a lóti-futi munkákat, mint például a WC-ben feltölteni a papírt. Ám az egyik szerkesztőségi megbeszélésen Jeff (Jake Johnson) felvet egy érdekesnek tűnő témát: egy illető időutazáshoz keres társat apróhirdetés útján, Ocean View-ban. Bridgetnek (Mary Lynn Rajskub), a főnöküknek tetszik a téma, így Jeff két gyakornokot kér maga mellé. Darius rögtön jelentkezik, akárcsak az indiai Arnau (Karan Soni). A helyszínen hamarosan nyomára bukkannak a hirdetés feladójának, Kenneth-nek (Mark Duplass), kiderül, hogy Jeff valójában egész más célból jött ide, s az események tovább bonyolódnak.

A film szerintem a besorolásával ellentétben nem vígjáték. Az események részben az időutazás témája körül forognak, minthogy lehetséges-e, részben pedig olyan kérdéseket vet fel, hogy Kenneth csak egy pszichológiai eset, vagy egy meg nem értett zseni, netalán új technológiák után kémkedik egy idegen ország megbízásából. Más részről az emberi kapcsolatok milyenségét, azok változását boncolgatja. Néha talán úgy tűnik, hogy ellaposodik a történet, vagy, hogy a szereplők egyike-másika csak szerencsétlenkedik. Ám vegyük figyelembe, hogy egyszerű, hétköznapi emberek, és nem szuperhősök, ez pedig nem egy nagy költségvetésű látványfilm. Itt azt kapjuk, amit többé-kevésbé a valóságban is megtapasztalnánk. Mindenkinek ajánlom, aki kedveli az elgondolkodtató filmeket.

Előző oldal Jimmy Cartwright