Micmacs - (N)agyban megy a kavarás / Micmacs à tire-larigot

Külvilág / Mozijegy (936 katt) Jimmy Cartwright
  2017.03.01.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/11 számában.

francia bűnügyi akcióvígjáték (2009) (15 év felett)

Bazil-lal (Dany Boon) nem túl kegyes az élet. Édesapja a második világháborúban egy aknára lépve veszti el életét, így már a gyermekkora sem túl vidám. Felnőve egy videotékában dolgozik, azonban egy szerencsétlen véletlen folytán golyót kap a fejébe. Ennek következtében állás nélküli hajléktalan lesz. Ám az utcán – ahol elég jól elkaristol – rátalál Placard (Jean-Pierre Marielle), aki egy különös társaság, egy "család" tagja. Ők fogadják be a fiatalembert, aki hamarosan tervet sző az életét tönkre tevő, és az apja életét elvevő két nagy fegyvergyártó cég ellen.

Érdekes képi világú, és fondorlatos, ám kedves humortól sem mentes történet, amelyben nem csak a "bosszú" kap szerepet, hanem a különböző, egymástól nagyon távol álló társadalmi rétegek egymáshoz való viszonya is. A film gazdag a meglepő, ötletes fordulatokban, így mindig tartogat valamit a néző számára. Kitűnő szórakozást nyújt amellett, hogy el is gondolkodtat.

Előző oldal Jimmy Cartwright