Árvák hercege / The Cider House Rules

Külvilág / Mozijegy (1082 katt) Jimmy Cartwright
  2017.02.22.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/9 számában.

amerikai romantikus dráma (1999)

A történet 1940-es évek Amerikájában játszódik, St. Cloud's-ban, Main megyében, egy árvaházban és egy almatermesztő gazdaságban. Homer Wells (Tobey Maguire) árvaként nő fel, s Dr. Wilbur Larch (Michael Caine) keze alatt gyakorlott gyermekgondozó és nőgyógyász lesz. Homer úgy gondolja, jó helyen van ő az árvaházban, örömmel és jórészt szívesen segít a munkában. Ám egyszer megjelenik náluk Candy Kendall (Charlize Theron), aki nem kívánt terhességétől jött megszabadulni. Így ismerkedik meg Homer vele s vőlegényével, Lt. Wally Worthingtonnal (Paul Rudd), amely következtében hirtelen arra az elhatározásra jut, hogy elhagyja velük eddigi otthonát. Így kerül Wally-ék birtokára, ahol nem csak az almaszüretelés csínját-bínját tanulja ki, hanem a nagybetűs életből is sokat kap.

A film témája és megvalósítása bizony még a keményebb szíveket is meglágyítja, hiszen azzal kényszerül szembesülni, amivel a valóságban a legritkábban találkozik. Árvák, gyermeküket elhagyó, elvetető anyák, családi tragédiák. Mégis valahol megható, kedves, szerethető történet, érdemes rászánni az időt.

Előző oldal Jimmy Cartwright