Mesék a lápból - A disznagló szarovnyikok IV.

Neoprimitív / Írások (975 katt) Petya
  2017.02.09.

4. – A terv

Nem buktak le. Pedig azt hitték, most aztán nyakon csípték őket. De Zakariás csupán patinás társaságának, a sleppnek akart imponálni. Sleppjének legszebb égköve volt a sejk, akit úgy hívtak Svejk. Azért rendelte magához a két narancsos sztárt, hogy folytassák ott, ahol az imént abbahagyták. Igaz, kisebb publikum előtt, de annál nagyobb nyomás alatt.

A sejk birodalma a szomszédos kórón lengedezett. Egy addig sosem látott anyagban építette ki fészkét. Áttetsző, de a meleget megtartja, a pára és a harmat, miután lecsapódik rá, kikristályosodva fénylik, mint a legdrágább ékszer. Messze földön irigyelt, páratlan építészeti remekmű. És ami a legfőbb: megközelíthetetlen! Hála az alatta elnyúló termeszvárnak.

- Mit adjanak elő a fiúk? – kérdezte Zakariás.
- Hát – mozgatta meg mind a száz lábát a sejk – azt hiszem, más aktuálisabb se lehetne, mint a közös kis beruházásunk célpontja.
Zakariás bólintott és a két ünnepeltre sandított.
- Hallották, urak. Ismerik-e a mi közös megállapodásunk?
Maláj és Barnabás egyszerre forgatták értetlenül fejüket.
- Akkor felvázolnám a szitut – kezdte a Legyek ura. – Biztos hallottak a Vastócsa legendájáról. Nos, elképzelhető, hogy mégse csupán legendáról van szó.
- Persze, hogy nem! A Vastócsa létezik! – mondta ellenállhatatlanul Maláj. Barnabás oldalba bökte. Zakariás nem zavartatta magát a közbeszóláson. - És találtunk felderítés közben egy olyan helyet, amire illik a pontos leírás. Idillikus. Csupa iszap, ameddig a szem ellát. Kiapadhatatlan. Üzletileg kecsegtető. Nekiláttunk hát a sejkkel, hogy kidolgozzuk a pontos akciótervet. A Narancs Liget és királya nevetségessé tétele például egy fontos eleme. És nektek köszönhetően ma mindenki átélhette, milyen nevetséges is az a király.

Maláj szíve elszorult. Sosem érezte még ilyen közel magát ahhoz, hogy tapinthatóvá váljék a Vastócsa. Hiszen mások is úgy beszélnek róla, hogy létezik! Csupa iszap! Csodálatos lehet. Örökre nedvesek maradnának, sosem száradnak ki!

- Üdülőhellyé alakítanánk és mindenki látogathatná megfelelő fizetség ellenében. Kizárólagos tulajdonjogunkat pedig a Részrehajló Részvénytársaság és a Korrupt legyek vagy ne legek Holding Zzzrt garantálja. A sejk adja a termeszeket, akik ingyen látogathatják majd a telepet azután, hogy végeznek az odavezető földúttal. Mindenki számára megközelíthetővé teszik az objektumot. Óriás táblákon, a fák kérgébe vésve fogják hirdetni ezt a csodát! Ez azzal jár, hogy az áthaladó forgalmat ideiglenesen, sőt egészen sokáig eltereljük. Milyen pech ez a Narancs Ligetnek, akik ebből élnek. De hát, mit van mit tenni? Ilyen a kapitalizmus! Most pedig kérlek titeket, játsszátok el azokat az őslakosokat, akik ott sürögnek még egy ideig, mit sem sejtve arról, mi vár rájuk. Valami szarovnyikok vagy mik. Úgy hasonlítotok rájuk! – nevetett Zakariás. Svejk is nevetett. Aztán a slepp is csatlakozott.
- Hiszen a Vastócsában csak Ganésa lakik. Mások már benépesítették volna? – értetlenkedett Barnabás.
Maláj elgondolkodott. Gondolatait elnyomta a zsivaj.
- El kell tűnnünk innen. Szólnunk kell a királynak, mire készül a Zümmögő Birodalom.
- Nekem ez a király súlytalannak tűnik. Lehet, hogy el kéne felejtenünk. Menjünk inkább a termeszvárba! Onnan egyenes út vezet majd a Vastócsához úgyis!
- De hiszen megígértük neki!
- Elrabolt minket és megígértette velünk, hogy segítünk!
- De megmentett minket! Ott száradtunk volna a göbe hátán, ha ők nincsenek. Tartozunk nekik!
Barnabás húzta a száját, de igazat adott Malájnak. Sikerült rábeszélni.
- Nagy urak! – lépett előre Maláj. – Egy leheletnyi szünetet szeretnénk tartani. Felfrissítenénk magunkat, aztán belecsapunk a lecsóba!
- Hhhhhhhhhh… - lehelt jókorát másodperceken keresztül Zakariás. – Kezdhetitek.

Maláj és Barnabás arcára ráfagyott a keserű vigyor. Már elindultak a kijárat felé, amikor megtiltották nekik a távozást. Ha őszinték akartak lenni magukhoz, nehezen jött az ihlet saját maguk kifigurázásához. Zakariás leintette a zümmögő cecéket. Megszűnt minden legyeskedés. A Legyek Ura komótosan előrehajolt ültében és megrezegtette szárnyait.

- Semmi ötlet? Jó. Ez esetben remélem, nincs ellenetekre, ha véget vetek ennek a kis színjátéknak, szarovnyikok.

Előző oldal Petya