Rémálom az Elm utcában / A Nightmare on Elm Street

Külvilág / Mozijegy (1019 katt) Jimmy Cartwright
  2017.02.11.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/4 számában.

Amerikai misztikus horror, thriller (2010)

Újabban hálivúdban eléggé rászoktak a különböző remake-ekre, meg reboot-okra. Legtöbbjük pusztán a látványvilágot, a vizuális effekteket igyekszik a mai kor igényeihez illeszteni, míg az eredeti történetet megcsonkítják, jelentősen átírják.

A 2010-es Rémálom azonban elég jól visszaadja az 1984-es eredeti hangulatát, bár a történetbe itt-ott ebben is belenyúltak. Freddy Krueger emblematikus, Robert Englund által 6 részen át megformált figuráját 2010-ben Jackie Earle Haley vette át. A főszereplő fiatal lány keresztneve megmaradt, míg családneve Thompson-ról Holbrook-ra változott. Nancy szerepében így most Rooney Mara-t láthatjuk, míg az eredetit Heather Langenkamp formálta meg. A szereplők terén névleg lényegében ennyi az egyezés, ám a történet viszonylag követi az eredetit. Ami még egyeseknek érdekes lehet, hogy Alan Smith szigorú, de igazságos iskolaigazgatót Clancy Brown alakítja (lásd: Kurgan a Hegylakóból, ill. Sergeant Zim a Csillagközi invázióból).

Többet úgy gondolom nem is érdemes mondani erről a filmről, talán még csak annyit, hogy aki kedvelte az eredetit, az ebben sem fog csalódni.

Előző oldal Jimmy Cartwright