Határozatlan idejű búcsú az AKF-től

Külvilág / Lidércfény (1293 katt) Jimmy Cartwright
  2017.01.04.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2016/11 számában.

Az ember felnőtt élete során időnként olyan helyzetbe kerül, amelyben nehéz döntést kell hoznia. Lehet ezt a döntést húzni, halasztani, de előbb vagy utóbb meg kell hozni. Több másik mellett, hosszú idő után ez a döntésem is megszületett: határozatlan időre abbahagyom az AKF szerkesztését.

Mint azt a kedves olvasók és alkotók bizonyára észrevették, tavaly már különböző okok miatt komoly csúszással jelentek meg az AKF-ek. Habár az online felületen rendre küldtök be nagyszerű alkotásokat, így az alapvető tartalommal sosem volt gond, de az utóbbi hónapokban valahogy mégsem úgy haladt az AKF szerkesztése, ahogyan annak előtte. Rá kellett jönnöm, hogy a hasonló jellegű munkáim mellett már az AKF szerkesztését, tördelését is munkának tekintem, nem pedig jóleső, szabadidős tevékenységnek. Bár igyekeztem tisztességes iparosmunkát végezni, hiányzott belőlem az a lelkesedés, az a kreativitás, amellyel a kezdeti időszakban készítettem az egyes számokat. Ám ez csak az egyik oka az AKF megszűnésének.

Amikor rájöttem, hogy munkaként tekintek az AKF szerkesztésére, rádöbbentem, hogy újabban nehezemre esik rászánni az elkészítéséhez szükséges 1-1,5 hétvégényi időt. Mindig az járt a fejemben, hogy ennyi idő alatt milyen nagyot haladhattam volna a saját ötleteim "papírra vetésével", vagy a ház körüli munkákkal, vagy akár egy-egy jó könyvvel. Bő 13 éve foglalatoskodom időm jó részében a Lidércfénnyel. Ez számokban kifejezve 112 db "normál" AKF-et és 7 db különszámot jelent. Igazán szerettem a Lidércfénnyel töltött időt, hiszen magam is számos tapasztalattal, ismerőssel, jó baráttal lettem gazdagabb, de itt tolulnak bennem a saját történeteim, amikre eleddig nem jutott időm. A bő egy éve újraindított Lidércfény Író Kör hatására pedig ismét érzek magamban írói kreativitást, lelkesedést az alkotás iránt. Úgy gondolom, hosszú távon a Lidércfénynek is jót fog tenni, ha kibontakoztathatom alkotóként mindazt, amit szerkesztőként háttérbe szorítottam.

2015 nyarán (amikor volt egy fél év kihagyás az AKF-ben) életemben gyökeres változást jelentett, hogy elköltöztem a téglablokkos lakásomból anyai nagyszüleim régi, felújítás alatt álló vályogházába, amelyhez tartozik egy elég nagy kert is (kb. 500 m2). Itt aztán van munka bőven, amire jórészt egymagam vagyok. A kertészkedés és a ház körüli munkák elvégzése közben rájöttem, hogy sokkal szívesebben töltöm kint az udvaron, a kertben az időt, mint bent a szobában a számítógép előtt. Örömmel tölt el, amikor a fizikai munka után látom, mekkorát haladtam, amikor a barkácsolás befejeztével ránézek a kész "műre", vagy az, milyen sok gyümölcsöt sikerült leszednem egy-egy hétvégén. Tavaly karácsony óta van egy kutyám is, akivel szintén törődni kell, viszont cserébe sok vidámságot csempész az életembe.

Sajnos egészségügyi okai is vannak a döntésemnek, és végül ezek nyomták a legtöbbet a latban. Túl sokat ülök. Eleve ülőmunkát végzek, és még itthon is sok időt kell a gép előtt töltenem, ami egyáltalán nem tesz jót a gerincemnek. Sajnálatos tény, hogy komoly gerincproblémáim alakultak ki az évek során. (Az ortopéd doki azt mondta, hogy a 60-as éveik vége felé járó embereknek szokott így kinézni a gerince. Legalább őszinte volt...) Az egészségem érdekében muszáj felkelni a gép elől, tornázni, úszni, többet mozogni. A megélhetésemet biztosító munkáimat nyilván nem tudom otthagyni, így aztán fájó szívvel, de sajnos kénytelen voltam meghozni azt a döntést, hogy határozatlan időre befejezem az AKF szerkesztését.

Természetesen az online oldalunk továbbra is él, ez a döntésem nem érinti annak működését. Terveim között szerepel, hogy új írásaimmal magam is jelen leszek alkotóként, és szerkesztőként is igyekszem ott aktívabb lenni.

Csodálatos, sok boldogságot és elismerést hozó 10 év áll mögöttem. Számos amatőr alkotó számtalan remek írását ismertethettem meg az AKF-en keresztül sok-sok emberrel korosztálytól függetlenül. Jó látni, ahogy a generációk oda-vissza hatnak egymásra. Mindig büszkeséggel tölt el, ha a Lidércfényben is publikáló alkotó megjelenik egy novelláskötetben, egy antológiában, helyezést ér el egy-egy pályázaton, vagy akár önálló kötete jelenik meg. Örömmel hallottam mindig, ha az AKF-ben megjelent egy-egy novellára, esszére pozitív visszajelzés érkezett.

Amint rendeződnek a dolgaim, és újra örömteli, kreatív alkotómunkának élem meg az AKF szerkesztését, visszatérek! Ám addig is, ezúton köszönöm kedves olvasóinknak, hogy ilyen hosszú ideig kitartottak mellettünk, és javaslom, hogy olvassák folyamatosan frissülő weboldalunk, ahol szintén sok remek alkotás található. Biztos vagyok benne, hogy ha újra felbukkan a világhálón a "Megjelent az ... AKF!", ugyanolyan örömmel "veszik kézbe".

Köszönöm továbbá minden alkotónknak, szerkesztőtársaimnak, közreműködő partnereinknek a segítséget, a sok-sok remek alkotást, és nem utolsó sorban a barátságukat.

Maradok tisztelettel: Jimmy Cartwright (Bognár Zsolt)

Előző oldal Jimmy Cartwright
Vélemények a műről (eddig 8 db)