Pista bácsi nyomoz

Neoprimitív / Pista bácsi (960 katt) Kapitány
  2017.01.07.

Egy régebbi neoprimitív írásom...

Pista bácsi egy napon, mint évtizedek óta minden reggel tette, elindult a munkahelyére. Kerékpárja olajozottan működött, hála a gondos karbantartásnak. Pista bácsi szeretettel gondolt járművére, így tekinthettek régen az emberek hű lovukra. Odaérvén a gyárhoz a kerékpárt átadta megőrzésre Feri bácsinak, az öreg bicikliőrnek. Az őr munkájára sohasem volt panasz, feladatát odaadással végezte. Most viszont Feri bácsi igen fáradtnak és elgyötörtnek látszott.

- Mi baja van, Feri bácsi? - kérdezte tőle Pista bácsi.

- Hát, fiam, meglátszik, hogy öregszem! Egyre több a baj, most is beteg vagyok, influenzás, pedig régen évekig dolgoztam úgy, hogy nem kellett betegszabadságot kivennem!

- Jobbulást kívánok, Feri bácsi! - válaszolta Pista bácsi, és elindult a gyárcsarnokba dolgozni.

Mikor eljött az ebédidő, Pista bácsi szokása szerint a közeli étterembe indult volna étkezni. Amikor a kerékpármegőrzőhöz ért, látta, hogy valami nincs rendben. Nem látta sehol Feri bácsit, hanem egy fiatalabb munkatárs üldögélt benn a kis fabódéban.

- Jó napot! Mi történt Feri bácsival, talán nincs valami baj?

- Szegény rosszul lett, kihívták hozzá az orvost, aki szigorú ágyban fekvést rendelt neki. Így most én őrzöm egy ideig a kerékpárokat - válaszolta az új őr.

- Akkor szeretném elvinni az enyémet - mondta Pista bácsi, s a kerékpárok felé lépett. Ekkor vette észre a szörnyű dolgot: nincs sehol a jól ismert jármű!

- Hol a gépem???!!! - kiáltotta magából kikelve. - Hol a gépem???!!!

- Melyik volt a maga biciklije? - kérdezte az őr.

- Zöld volt, nagy csomagtartóval - mondta elkeseredve Pista bácsi.

- Ajjaj, azt lehet hogy a Lajos vitte el... Igazán sajnálom, de én még új ember vagyok itt.

- Persze, nem maga tehet róla... - mondta Pista bácsi, és gondolkozni kezdett.

"Ki fogom nyomozni ezt a szörnyű tettet! Csak gondolkozzunk logikusan!"

Az első kérdés, amit megvizsgált: ki lehet a tettes? A szemtanú állítása szerint Lajos volt az, akiről tudták, hogy már máskor is vitte el más emberek kerékpárját. Tehát határozottan gyanús!

A második kérdés: hol lehet megtalálni Lajost? A közeli talponállóban szokott ebédelni. Irány a talponálló!

Pista bácsi rohanni kezdett, s rövid futás után megérkezett a kérdéses helyszínre. S mit látott: a kerékpárja ott van letámasztva a falhoz! Odaosont, s észrevétlenül elemelte a saját tulajdonát képező tárgyat. Magában nevetgélt: "Mekkorát fog nézni a Lajos, mikor észreveszi, hogy nincs sehol a bicikli... :-)"

... telt-múlt az idő ...

Este Pista bácsi hazakerekezett, és jólesően gondolt mai sikerére. "Hiába, mit tesz a logikus gondolkodás!"

Másnap első útja egy kerékpárszaküzletbe vezetett, és vásárolt egy lakatot, mellyel biztonságosan lezárhatja a járművét, hogy ilyen probléma soha többé ne forduljon elő...

Előző oldal Kapitány