LFZO (15/21) (2006-7)

A jövő útjai / Novellák (1359 katt) Rohadék
  2010.12.30.

A lemez egy nem túl jó minőségű felvételt tartalmazott, ami egyetlen, hosszúkás asztalt mutatott az egyik végétől a másikig, belátva teljes hosszát, üresen. Több szék vette körbe, a háttér pedig kivehetetlen volt. A lemez teljes egészében ebből az egy operatőri szemszögből rögzítette az eseményeket, nem volt vágás, csak arrébb mozdulás és zoom.

A képen végre megmozdult valami. Egy szinte pucér, de titkárnő kinézetű valaki kávékat (?) szervírozott az asztalra, és időnként behozott valamilyen ételt, csupa húsokat és gyümölcsöt, óriás tálcákon. Percekig tartott, míg a székekben helyet foglalt egy-egy ember. Arcuk kivehetetlen, csak annyira láthatóak, hogy meg lehessen őket különböztetni. Mikor megteltek a székek, hatalmas bongás szakította félbe a halk hangú csevejt. Egy piros hajú, elegáns, hófehér öltönyös férfi jelent meg az asztal végén lévő utolsó, legnagyobb székben.

Eszter szinte azonnal felismerte benne LFZO-t. Lábaival az asztalon, ördögi, laza testtartásával, ujjbegyeinek összeérintésével maga előtt, eltéveszthetetlen.

- Üdvözlöm Önöket az Emberiség és Élet ELŐRE MEGÍRT képletes tárgyalásán, valójában ítélethirdetésén. Ezen audiencia nem jöhetett volna létre a Löttyedt Didi kft. időgépe nélkül, ami idehozta magukat a saját koraikból. Köszönöm, hogy mind elfogadták a meghívást. Elvégre mégiscsak jobb eljönni, ha hívom magukat, mintha egyesével tépném ki a bordáikat - kortyolt bele az egyik kávéba a többi ember hahotázása közben. A homályos képen is kivehető volt, hogy fintorgott tőle. - Klárika! Jöjjön ide kérem! - tette vissza a csészét. - Ezt Maga főzte?
- Igen, két adag lószarral, ahogy kérte.

LFZO elővett egy bazinagy stukkert, és szétloccsantotta a titkárnő fejét. Kitört a röhögés.

- Mondtam azt is, hogy langyos legyen, Maga ribanc!

Az asztal hirtelen kicsit megemelkedett, majd visszazuhant.

- Gyere elő - szólt LFZO.

Egy XX.-XXI. századi amerikai elnök jött elő az asztal alól teli szájjal.

- Nyeld le az ondót, mielőtt hozzám beszélsz.

Glutty.

- Bocsánat, de nem bírtam ki, hogy ne elégítsem ki ezt a terroristát.
- Nekrofil. - lőtte szét darabokra először a gyomorszáját, majd a mellét, és végül a fejét, mielőtt összeesett. Valahonnan előszedett egy óriási bárdot, és belevágta erőből a terroristavezér fejébe, hogy felülről kettéhasadt és rángva leesett a székről. Az egész jelenetet gurgulázó hahotázás kísérte, a kivégzettek is röhögtek, amíg tehették. Egyedül LFZO és a halálra rémülten hallgató, elkerekedecemű Eszter nem nevetett.
- Jó, hogy legalább az elején letudtuk ezeket. Van még itt valaki, aki nem ért semmihez, vagy csak szimplán idióta?
- Naná. Itt van Hitler és pár ezer alacsonyabb rangú náci, Sztálin, Lenin, Churchill, Jézus, Ulászló, Horger Antal, Terran őrmester, Ferenc József, Ptolemaiosz, Nostredamus, Jim Morrison, Platón, Nobel, és néhány orosz meg amerikai elnök és pápa - olvasott fel egy listáról a mellette álló titkár.
- És ki van még itt a jó gyerekek közül?
- Napóleon, Caesar, Lincoln, József Attila, Sid Vicious, Otto Messmer, Brian Michael Bendis, Michael Jackson, Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij, Beethoven, Jimmy Hendrix, Galilei, Socrates, Che Guevara, Koppány, Attila, isten ostora, és Dzsingisz kán, Ehnaton fáraó, Leonardo Da Vinci, Vincent Van Gogh, Héron, Albert Einstein, meg néhány derék ember.

LFZO, míg a felsorolás tartott, belenyúlt a friss hullákba, néhány szervet maga elé tett az asztalra, és egy svájci bicskával eszegetni kezdte a gőzölgő húsokat.

Hófehér ruhája már félig feketésen csillogott a vértől.

- Sehol egy jó nő?

Röhögés.

- Minek? - kiabált közbe Ulászló vigyorogva. - Hogy leszúrja Attilát, mint egy disznót?

Röhögés, Attila mérgesen pattan fel, Koppány húzza vissza, nyugalomra intve. Mozdulatában benne van, hogy ha kivárja, visszavághat sokkal durvábban.

- Csak a női olvasók kedvéért.
- Eszter nincs itt, pedig itt lehetne.
- Áhh - legyintett LFZO - mindenki tudja úgyis, hogy a nők irányítottak mindent, és sikerült a háttérben maradniuk. Ők az igazi történelem, ők az igazi élet, őxülnek meg minden fiút. Névtelenül fölötte állnak az ilyen kicsinyes dolognak, mint a híresség, irodalom, találmányok...
- Nagy seggnyaló paraszt vagy, öreg - csapott LFZO vállára Dzsingisz kán. Röhögtek.
- Na, jól van, kezdjük. - mutatott a kamera felé - Eszter, Maga még nem tudja, pontosan mi is történik itt. Ez a műsor garantáltan a FOTELHOZ SZÖGEZI. Ezen az audiencián megtárgyaljuk, kinek mi a feladata. A helyszín Sehol, az időpont az emberiség kialakulása előtt pár óra. Amint látja, a körülöttem lévő emberek a Bizottság tagjai, ők GMP, a hadügyminiszter; BV, a sámán; TKA, a pénzügyminiszter; ZEI, a kulturális főosztályvezető; és végül Raymond, a titkárom és helyettesem. Amit most látni fog, az az emberiség, és az élet sorsának tárgyalása, amikor eldöntjük, milyen módon lehet tartalmas élete az emberiségnek, mielőtt mindenkit kivégzek.

Előző oldal Rohadék