Végítélet - Fajirtás

A jövő útjai / Könyvajánló (880 katt) werewolf27
  2016.02.20.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2016/3 számában.

A korszakalkotó, vagy inkább korszak meghatározó - újradefiniáló alapokat lefektető, tudományos fantasztikus regénytrilógia. Olyan, mint a beton, amit le kell fektetni, és Orson Scott Card pedig a szerencsés szocialista - kommunista – Roswell-es - új terves - ötéves terves -, aki mosolyog a kamerának, amikor lekapják ezen alapok lefektetésekor.

Volt anno az átjáróban egy novella, ami az ilyen zsenik előéletről szólt, és zenemű szerző hasonlatban mutatta be a zsenialitást, egyik személyes kedvencem, bár a klasszikusabb, leszoktató rt-t is szeretem.

Na, szóval zseni - és újabb remekművek. Na, de mit is kapunk kézhez?

Jelenleg ha nem antikozunk (én utálom, sajnos bevallom, elúszott a könyvtáram potom összegekért, javarészt dedikált művek). A legújabb kiadás szerint: Ender játéka, kemény kötés, 368 oldal. Természetesen tökéletes ajándék bárkinek (én is egykori miniszterelnök-jelöltnek adtam), de leginkább a jól működő párkapcsolat tesztről van szó (hú, de csúnyán hangzik), szóval ha minden okés, mehet, ez akkor is tutkó. A KÖNYV, AZ IDŐVEL KÖRÉJE ÉPÜLŐ VILÁG, A MONDANIVALÓ, EGYSZERŰEN FANTASZTIKUS. Bárkinek tudnám ajánlani. Fantasztikus karakterek, remek kifejező mozifilm, megtekintésre ajánlom, egyszóval bárki tud róla beszélgetni. Ha eleged van Asimovból - vagy éppen imádod -, kötelező, és persze jobbára az újdonság varázsa.

A story, nos, az első kötetben még az emberi tudatot helyettesíteni, uralni képes mikrocsipek vannak, később a harmadik kötetben (fajirtás... jól hangzik) inkább a mitikus történelmi sallang tér vissza, a sallang, a Gangesz és a reinkarnáció, a földi szegénység és fölöslegesség magyarázásával, ámbár ezt férfiasan "bajszosan" teszi az Orwellre hajazó világ és irodalomtörténelem, nem olyan, mint, mondjuk, a kétségbeesettség magyarázásakor.

Na szóval: Szuper gyerekek az űrben, szimuláció aztán kiderül, hogy megoldás van, és persze csöndben ülünk, kész is, felvettek az egyetemre. Engem pl. lenulláztak pont ügyileg, nem számít, na de a regény zseniális és hiánypótló, fontos, hogy az legyen. Mint a hangyok, az idegen faj, mely feltűnik a lapjain. Kiirtásra kerülnek... A filmen olyanok, mint az afrikai tücskök, amiket kedves háziállatának tenyészt mai divatos szóval a terrorista (terrarista). Szóval végzős játéka...

A második kötet szar, minden tizenötödik szó, hogy malacka (egy új idegen faj, a hús, utal a diákkölcsönre), ÉS A SZABADGYÖKKRE, AMIK KINYÍRJÁK AZ AGYAT, RÓLUK DR. HAUSTÓL HALLHATSZ. VAGY A KLASSZIKUS FAGYHALÁLNÁL OLVASHATSZ (OPRENDSZERES SZAKKIFEJEZÉS). Na meg sok az Anrew is, bameg az új fordításokban mennyi van, szóval megy át a szerelmes tiniknek? Mindenki valóban atomfizikus? Megvan a látszat, a kezünkben van, csak döntenünk kell, atomfizikusok vagyunk e? Egy kis lőfegyver reklám (ami szexi, de hogy dögöljetek meg).

A harmadik zseniális, kiforrott, megéri elolvasni. Olyan teljes, mint az elénk tárulkozó internet, az új kötelező olvasmány, s az eltűnt űrhajó (valami L. betűs neve van neki, olyan, mint az elénk tárulkozó hiperhivatkozások a harder better faster stronger daftpunk klip (amiben a kiadók a háttérben beúsznak a tudatunkba az ellopott űrhajóval) vagy Elefántember c. film, (nah, ehhez elkélne olvasni, hogy értsétek) szóval abszolút korkép a regény, az új illúzió, a bent ülök a tv-nél, ez az évszám és ez van . Nah, ennyi, jó olvasást, ajánlom.

Előző oldal werewolf27