John Shirley: Megtorlás

Horror / Könyvajánló (1159 katt) B.N.Lovecraft
  2015.07.25.

Fan, cult, játék, konzol, film, könyv, mit lehetne erről a szériáról még mondani? Japánban még képregény is van... Nem viccelek, rengeteg képregény csak igen körülményesen tölthető le hazánkban, spéci mobilalkalmazások, meg minden, de most hanyagoljuk az animék-mangák világát, és térjünk vissza Alice történetéhez és az élőhalottakhoz.

A Resident Evil széria az Umbrella vállalat titkos ügyeivel foglalkozik, és olybá tűnik, termékbemutatót tart a Föld nevű bolygón. A titokzatos T-vírus értelemnélküli, unintelligens zombikká változtatta a lakosságot, a megmaradt túlélők pedig minden tudásukat latba vetve, és persze jókora fegyver arzenált felhasználva küzdenek a túlélésért. Mitől érdekes ez? - teszi fel joggal a kérdést a kedves olvasó, hiszen a túlélő horrorok koronázatlan királya és Milla J. filmek után miért akarnánk még pár száz oldalt ebben a kietlen, brutális világban tölteni?

Először is a sci-fire jellemző szakzsargon remekül vegyül a hátborzongatónál gyomorforgatóbb akciójelenetekkel, és a lapról lapra száguldó cselekmény és főhősök mellett számtalan technika, elmélet és megfigyelés leírása kap helyet többnyire Alice gondolatai kapcsán. Akad itt minden: biológiai hadviselés, mutáció, klónozás és persze a túlélők, akiket neo-humánoknak is nevezhetnénk, tekintve, hogy gyakorta több van belőlük (mármint egy-egy személyből), és jóval erősebbek, ellenállóbbak, mint a civilizált lakosság, vagy a belőlük kifejlődő élőhalott hordák.

Apokaliptikus világ ez, ahol minden perc drága, és ahol alig marad idő az emberségre. A könyv természetesen továbbra is laza humorral operál, és persze igyekszik felfedni a gonosz új, minden eddigiénél kegyetlenebb arcát. A főhősök olybá tűnik, nem is rendelkeznek a döntés szabadságával, hogy belekeverednek-e a dolgokba, és a vállalat titkos ügyeibe, de valahogy mégis bölcsen és hihetetlenül gyorsan látják át azt, amit az emberi intelligenciának nem lenne szabad megélnie.

Előző oldal B.N.Lovecraft