Életút kicsit másként

Szépirodalom / Élet-halál (908 katt) Csillangó
  2015.03.01.

Felsírás az éden óvó rejtelméből. Együttlélegzés a választott eredettel. Első útlépdelés a szétdobáltság ösvényén. Gőgicsélés, gagyogás, első, belső szavak. Játszás, kacagás, zokogás. Differenciálatlan világképzés. Szaladgáló álmodozás. Első sokkolódás a fegyelem, figyelem padjaiban. Barátságozódás első megtapasztalása.
Ugrás.

Első nagy sóhaj, első lélekremegés az első Igazival. Első csalódás, első ráébredés a Sors szó fonnyasztó árnyalatára. Miértezés korszakának unott mosolyba torkollása.
Ugrás.

Első megalkuvás vagy első különc tükröződés a "beállok a sorba" kétes vizén. Gyermekalkotás - vagy nemalkotás. Teremtőkedv pitypangjának szertefúvása a világba.
Ugrás.

Utolsó robotolás percei a kristályosodó életpályán. Nosztalgia könnyes eufóriájában való lélegzés. Lenyelt sírás sokasága, elfúló hangképzés az elfúló szerettek iránt. Ráncok üzenetének elfogadása. Bölcsesség-szerepbe ragadtság.
Ugrás...

Olvasó általi továbbgondolás vagy lezárás. Az "itt a vége" nyugodt ésszerűsége, vagy a "sosincs vége" sóvár idealizmusa. Érzetbarázdák rezdülése vagy közönyös hümmögés e sorokhoz érve. Élet élése. Halál halálozása.

Túlragozás. Sematikus témához való nyúlás. Ilyen-olyan megfogalmazás. A megfogalmazásbeli kulcs a mondatok szénakazaljában: az Utazás. Utolsó áldomás.

"Köszönjük, hogy igénybe vette szolgáltatásunkat" századjára meg-nem hallása. Első lépés leszállva a járműről. A levegő nyakába borulás. Cipők násza a járdával, csoszogó vagy kopogó kuncogás. Kulcs zárba olvadása.

Hazatérés.

Előző oldal Csillangó