A próba

Szépirodalom / Novellák (1480 katt) bel corma
  2014.01.27.

Már alkonyodott és a hideg, novemberi eső alaposan átáztatta szakadt, koszos kabátomat. Hűvös szél kerekedett, és megszaporáztam lépteimet. Egy sugallat hatására az aluljáró felé vettem az irányt. Bár nemrég érkeztem csak ide, és a feladatom is érdekesnek ígérkezett, mégis...

Máris hiányzott az otthon! Itt nem volt olyan magától értetődő a béke és a szeretet érzése és volt még valami... Úgy éreztem, megbomlott bennem az egység, a lelkem pedig mintha kétfelé szakadt volna. Eggyel több ok arra, hogy igyekezzek!

***

Az aluljáróban terjengő vizeletszag émelyítő volt, de viszonylag hamar sikerült megszoknom. Leterítettem a földre a nálam lévő kartondobozt, és kényelembe helyeztem magam. Egyelőre semmi dolgom nem akadt, így az ide-oda rohangáló, munkába siető emberekre összpontosítottam. A legtöbbjük arca sápadt volt és beesett, tekintetük pedig tompa, fénytelen. Tudtam, hogy nem boldogok, és ez végtelenül elszomorított engem. Fájdalmasan felsóhajtottam, azután megpillantottam őt...

A fiatal lány fehér kabátot és világoskék sapkát viselt. Göndör, szőke fürtjei a vállára omlottak, zöld szemei pedig vidáman csillogtak. Egyáltalán nem tűnt gondterheltnek, inkább olyannak, aki megéli az élet minden pillanatát. Felkészültem...

Amikor mellém ért, előrehajoltam és esdeklőn nyújtottam felé kérges tenyeremet. Úgy tűnt, hogy nagyon siet, és elment mellettem, azután...

Pár lépéssel odébb elbizonytalanodott és megállt. Tekintetünk találkozott és láttam, hogy megmozdult benne valami. Visszafordult és odalépett hozzám, majd egy maréknyi aprópénzt nyomott a tenyerembe. Búcsúzóul még bátorítóan rám mosolygott. Viszonoztam a mosolyát...

***

A nyilvános WC lehangoló látványt nyújtott, de ez egyáltalán nem zavart. Boldog voltam, hogy végre hazatérhetek, de leginkább annak örültem, hogy sikerült találnom egy újabb tiszta lelkű embert. Magamra zártam a fülke ajtaját, és lassan átlényegültem angyali formámba...

Előző oldal bel corma
Vélemények a műről (eddig 4 db)