A kaptár: Megtorlás / Resident Evil: Retribution

Külvilág / Mozijegy (1585 katt) Jimmy Cartwright
  2013.11.24.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2012/9 számában.

amerikai-kanadai-francia-német akció, horror, sci-fi (2012)
(18 év felett)


Amennyire vártam az új, élőszereplős Kaptár mozit, kb. annyira éltem meg csalódásként. Ám ezzel úgy tűnik, nem csak én vagyok így. Több helyen is olvastam, hallottam, hogy nincsenek megelégedve ezzel az új filmmel. Pedig a kezdés nem is lenne rossz. Sőt, nekem kifejezetten tetszett, ahogyan az előző rész végéről, visszafelé játszva (majd később előre) láthatjuk, mi történt a hajón. Azonban a film kétharmadáig homályban marad a következő jelenet, amikor egy szőke, hosszú hajú Alice boldog családi életet él... élne, ha nem támadnák meg őket a zombik. Snitt. Alice rövid fekete hajjal ébred az Umbrella valamely laboratóriumában, bezárva egy bútorozatlan szobába, akit a fémpókkal irányítás alá vont Jill Valentine (Sienna Guillory) zaklat időről-időre. Nem igazán értjük, mi hogyan kapcsolódik, de a szépen kivitelezett, látványos akciójelenetek (melyekben azért nincs hiány különböző zombikból) egy időre el is feledtetik velünk a problémákat, miközben "meglepetésekkel" is szolgálnak, hiszen feltűnnek a korábbi szereplők (Michelle RodriguezRain, Oded FehrCarlos, Boris KodjoeLuther West), és a játékokból, valamint az első animációs filmből /Resident Evil: Degeneration / Kaptár: Bioterror - 2008/ ismert karakterek (Bingbing LiAda Wong, Johann UrbLeon S. Kennedy).

Amit sajnálok, illetve amit elvártam volna a filmtől, hogy hozza az eddigi filmek klausztrofóbikus, üldözésmániás hangulatát, amit valójában nem tesz meg. Ráadásul nem tudom, miként kapcsolódik a film bárminemű cselekményéhez annak címe. Meg aztán az is érdekes volt (már az előző részben is), hogy a harmadik részben a Föld elsivatagosodásáról volt szó, itt meg simán volt egy jókora jégmező... Számomra olybá tűnik, mintha az első négy részből legózták volna össze ezt az ötödiket. S, hogy mindettől függetlenül érdemes-e megnézni? Moziban talán nem, de otthon, egy kisebb baráti társaságban, akik kedvelik az eddigi filmeket is, jó szórakozást tud nyújtani, annál is inkább, mivel a női főszereplők is igencsak elcsépelik egymást... :-)

Előző oldal Jimmy Cartwright
Vélemények a műről (eddig 1 db)