Kicsi Louis

Szépirodalom / Novellák (1795 katt) Fuvallat
  2013.09.22.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/9 számában.

Kicsi Louis-t álmában ragadta el a halál. Személyi adatain kívül mindössze ezt tartalmazta a gyászjelentés. A pontosság kedvéért hozzá kell tenni, hogy az ominózus szöveg polgári nevén Szijjártó Lajosként említi őt. Franciás csengésű becenevéről, valamint arról a furcsa tényről, hogy ennek ellenére az olasz divatot követte megszállottan, imádta a maffia-filmeket, alacsony, tömzsi termettel és szőrös mellkassal áldotta meg a sors, de élete végéig megmaradt kisstílű, pitiáner csalónak, semmilyen felvilágosítással nem szolgált.

Kicsi Louis-t álmában ragadta el a halál. Ezt ismételgette özvegye és a gyerekei is, ha valaki az elmúlás hogyanja felől érdeklődött. Majd még távolba meredő tekintettel hozzátették:

— Mintha előre megérezte volna. Folyton azt hangoztatta, ez a legszebb halál. Elaludni, majd soha többé föl nem ébredni…

Ha valaki — tapintatlanul — tovább kérdezősködött, ügyesen témát váltva arról az űrről kezdtek el beszélni, amit a családfő távozása hagyott maga után, anyagi és lelki síkon.

Kicsi Louis-t álmában ragadta el a halál, de nem ez volt a kedvenc halálneme, mint ahogy azt a bennfentes haverjai igen jól tudták. Ha italozás közben jövőbéli távozásáról beszélt, mindig azt ecsetelte, milyen jó lenne egy nő ölében kilehelni a lelkét.

— Elmenni és elmenni! Vagyis elmenni a négyzeten! — kuncogott saját szellemességén némi alkoholos befolyás alatt. Csak a legjobb barátja a megmondhatója, hogy mindent meg is tett ennek érdekében.

Kicsi Louis-t álmában ragadta el a halál, viszont a rendőrség szakértői jelentésből ez nem derült ki egyértelműen. Mindössze egy következtetés volt: „Sz. Lajos valószínűleg elaludt a volán mögött az éjjeli órákban, minek következtében gépjárműve letért az útról, és nagy sebességgel, fékezés nélkül csapódott a beton lámpaoszlopnak…”

A temetés után csak egyetlen nő maradt továbbra is a sír mellett, árván, tele lelkiismeret-furdalással. Ezerszer elátkozta azt a percet, amikor a kései óra ellenére, és kimerítő szeretkezés után hazaküldte szeretőjét a családjához.

Előző oldal Fuvallat
Vélemények a műről (eddig 6 db)