Szutráim

Külvilág / Közélet (1649 katt) Norton
  2013.01.02.

Milliónyi megtanult információ sem ér fel egyetlen saját tapasztalattal.

Ha nem ragaszkodsz semmihez, akkor minden a tiéd lesz. Ha birtokolni akarsz, koldus maradsz egész életedben.

Csodálatos találmány az internet. Emberek, akik messze élnek egymástól, akik talán sosem találkoznának az életben… elküldhetik egymást a jó édes anyjukba. Egyszerűen zseniális!

Az ünnepekben mindenkinek úgymond "kötelező" jól éreznie magát. De hogyan érezze magát hirtelen jól egy olyan ember, akinek ez nem nagyon a szokása? Úgy, hogy inni kezd. Ám, ha mégsem elég boldog ettől a terápiától, akkor csak feszültebbé válik, ami miatt még többet kell innia. Mit lehet erre mondani? Kellemes ünnepeket!

Képzelj el egy világot, ahol rajtad kívül mindenki kétszer olyan okos, mint Einstein. Butának éreznéd magad. Egy olyan világban viszont, ahol rajtad kívül mindenki egy értelmi fogyatékos ősember szintjén mozogna, már te lennél a zseni - az énképedet tehát másokhoz viszonyítva határozod meg, ezért nem lehet valódi.

Az egód hamis, de mégis versengésre, viszálykodásra csábít, olykor szinte kényszeresen, mert így tudja "önmagát" meghatározni és fenntartani. Ezért van ennyi rivalizálás. Az élet egyik legfontosabb feladata viszont rájönni arra, hogy VALÓJÁBAN ki is vagy.

Az élet másik célja a tapasztalás. Önmagadat vagy másokat csak tapasztalás alapján ismerheted meg! Ehhez viszont időlegesen meg kell válnod mindentől, amit megtanultál magadról vagy másokról.

A tudás és a hit akadályoz a tapasztalásban, mert készen kapod őket. A hitetlenkedés, a kíváncsiság viszont felfedezőútra indít. Csak így ismerheted meg a valóságot.

A valóságot a legintenzívebben önmagadban érzékelheted. Minden más bizonytalan. Lehet akár egy álom is, vagy egy illúzió. Te viszont biztosan igazi vagy. Talán nem érzed?

Előző oldal Norton