Hova tartunk?

Külvilág / Közélet (1643 katt) Norton
  2012.11.18.

Számos nép történelmében sajnálatos tény, hogy olyan fejlettségi szintet értek el, ami végül a kipusztulásukhoz vezetett, s nagy valószínűséggel ez fog történni az egész emberiséggel, függetlenül attól, hogy megjósolták-e már a világvégét, vagy sem.

A probléma alapvetően az, hogy a technológiai fejlődés jóval gyorsabb, mint a lelki, érzelmi fejlődés, ennek pedig nagyon is belátható következményei vannak.

A sajnálatos tények bizonyítására elég csupán megfigyelni, hogy mire használják fel például az atomenergiát: amellett, hogy erőműveket építenek, rengeteg nukleáris fegyvert halmoztak már fel, melyek meglehetősen labilis lelkivilágú emberek vagy kormányok kezében vannak.

Nukleáris eszközökkel vagy háromszázszor, vegyi fegyverekkel pedig több ezerszer ki lehetne irtani a Föld lakosságát, és a mániákus hadianyaggyártás még most sem akar csillapodni.

A környezetszennyezés jelenségéről pedig nem is beszéljünk inkább! Már régen át lehetett volna állni "zöldebb" megoldásokra, de az anyagi érdekek felülírják ezt a szükségletet, ami javarészt szintén lelki eredetű problémákra vezethető vissza.

De miért gyorsabb a technológiai fejlődésünk a lelki fejlődésünknél?

Ennek egyik oka az, hogy a találmányokat, utánzó lények révén, könnyedén átvesszük, az érzelmeket viszont nem lehet csak úgy lemásolni, mivel azok nem tárgyak, még akkor sem, ha valaki annak tekinti őket.

Elég tehát egyetlen Edison, és az egész bolygó robbanásszerű fejlődésnek indul, ám eddig a világ összes szentje is kevésnek bizonyult ahhoz, hogy átadja a kiegyensúlyozottságát másoknak, mivel a lelki béke teljesen egyedi képesség, amit mindenkinek önmagában kell megteremtenie!

A technikát tehát le lehet másolni, a lelkedet viszont nem - ez az oka annak, hogy a kipusztulás felé sodródunk.

De minél többen teremtik meg magukban a békét, annál nagyobb esélyünk lesz a túlélésre! Ha egyensúly van belül, akkor annak előbb-utóbb kívül is látszódnia kell.

És hogyan tehetnél mások javára? Úgy, hogy önző módon önmagadban keresed meg a békét! Az emberek utánzó lények, ebben semmi szégyen nincs. Ha látják a kiegyensúlyozottságodat, talán az is ragadós lesz, nem csak a gyűlölet.

Más esélyünk nincs.

Előző oldal Norton