Zenit – Se vas, se tűz

Fantasy / Könyvajánló (1697 katt) Kapitány
  2012.06.17.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2012/6 számában.

avagy a történelmet a halhatatlanok írják...

S.Kolozsvári Zsófia könyve, a Se vas, se tűz az Alexandra Kiadó gondozásában jelent meg a 2012-es év folyamán. A mű a „Zenit – Az örökség” összefoglaló címen futó urban – magyarul városi – fantasy sorozat harmadik kötete.

Madeleine Magnusson PhD-s hallgató a göteborgi egyetemen, botanika szakon. Kanada növényvilágát kutatja, rendszeresen fut, egészségesen étkezik – és metálzenét hallgat. Kedvenc együttesének már évek óta minden koncertjére eljár, akár külföldre is. Egyszerű rajongóból azonban váratlanul önjelölt nyomozóvá avanzsál, mikor kiderül, hogy a zenekar dobosa eltűnt, a rendőrség pedig tehetetlen. Az elején maga is csak tapogatózik, de ez annak is köszönhető, hogy korábban sosem szembesült nehezebb nyomozói feladattal, mint mikor mások szobanövényeiből következtetett a tulajdonos személyiségére. Az események kicsúsznak a kezéből, és mire felveszi a fonalat, már egy ősi saga szövegét kell értelmeznie, miközben olyan lényekkel találkozik, akik nem férnek bele természettudományokból építkező világképébe. De szerencsére nincs egyedül: holland barátnője félelmet nem ismerve segíti az úton, és ha így is csüggedne, a zene mindig lelket önt belé.

A Se vas, se tűz elkalauzolja a Zenit sorozat olvasóit egy másik országba, látszólag ottani történelemmel és zenével foglalkozik, de aki nyitott szemmel figyel a részletekre, rájöhet, hogy minden mindennel összefügg.

Maddy, a Se vas, se tűz főszereplője, ki tudja, milyen indíttatásból, egyfajta paranormális nyomozóként próbálja megtalálni az Opinn Sjór eltűnt dobosát, Lars Ulfsont. Kezdetben még csak hétköznapi esetnek véli a dolgot, ám főhősünk hamarosan elmerül a Zenit – általunk az előző kötetekből már ismert – természetfölötti világában. Maddy először megdöbben, amikor elfekkel és pokolkutyákkal fut össze, később azonban egészen jól viseli megszokott, hétköznapi világképének megingását. A történet eközben egy másik szálon is fut: itt egy sok száz évvel ezelőtt született hős, Larsulf, a Thórskappi és Aegil, a valkűr legendás tetteit követhetjük nyomon. Aztán a szálak egyszer csak összefutnak, a régmúlt eseményei befolyásolják a jelen történéseit...

Harmadik kötet – harmadik író – harmadik fajta stílus. A sorozatban eddig megjelent könyveket a közös háttérvilág és néhány visszatérő szereplő fogja össze, ám a művek stílusa észrevehetően különbözik. S.Kolozsvári Zsófia könyve pörgősebb, mint az Ólompegazus, ám nem annyira akciódús, mint a Balor szeme. Ettől függetlenül mindhárom kötet élvezhető, érdekes történetet ad át az olvasónak, ajánlom mindenkinek, aki kedveli az igényes magyar fantasyt.

Ha további információkra szeretnétek szert tenni a Zenit világával kapcsolatban, akkor a következő oldalon érdemes keresgélni:

http://hu.zenit.wikia.com/wiki/Zenit-wiki

A Zenit könyvek Facebook oldalát pedig az alábbi címen érhetitek el:

http://www.facebook.com/pages/Zenit-k%C3%B6nyvek/284109878300577

Köszönjük az Alexandra Kiadónak, hogy rendelkezésünkre bocsátotta a könyv egy példányát.

Előző oldal Kapitány