Vörös Szonja (1985)

Külvilág / Mozijegy (1356 katt) Floró
  2010.08.28.

Ez egy kultuszfilm a fantasy szerelmeseinek. Bár Arnold Schwarzeneggert e műfajt inkább a Conan trilógiából ismerheti, ez az alkotás a kezdeti fantasy filmezés gyöngyszeme. Ma már kissé mosolygunk a kissé gyerekes látványtechnikán, de magát a történetet azóta sokan újrafeldolgozták, helyenként el is lopták. A címszereplő is szép karriert futott be azóta. Brigitte Nielsen több akció és romantikus film hősnője lett.

Maga a történet egy Talizmán körül forog, ami fény hatására hatalmas erővel ruházza fel tulajdonosát. Olyannyira naggyal, hogy templomának papnői maguk is az elpusztításáról döntenek. A talizmánt csak nő érintheti meg, így egy hatalommániás királynő kezében országokat és népeket lehet vele eltörölni a föld színéről.

A film elején meg is jelenik a gonosz Gedren, és barbár harcosai segítségével le is mészárolja a papnőket. Csak egyikük menekül meg, aki a harcosok iskolájának legjobb növendékét, Vörös Szonját hívja segítségül. Maga Szonja is szenvedett a királynőtől, katonái megerőszakolták lány korában, családját pedig lemészárolták. Csatlakozik hozzá a talizmán elpusztításáért szintén felelős férfiú, Kalidor herceg, akivel eleinte nincs meg a kellő összhang.

Útjukat mutatja be a film, egészen a cél eléréséig. Menet közben akadályok és ellenségek állják útjukat, de megjelennek barátok is, akik végül segítik beteljesíteni a Gedren elleni jóslatot is.

Miért ajánlom a filmet, dacára annak, hogy nem mai gyerek?

Lehet, hogy éppen ezért. A történet egy mesébe visz bennünket, kerüli a véresen naturalista részeket. A mimózább lelkűek még a szerelmesekért is szoríthatnak, akik pedig a nevelő humort kedvelik, azok élvezettel figyelhetik Falkon és Hablok kis hercegének duáját.

Ja, és jó sokat kardoznak is benne! :-)

Előző oldal Floró
Vélemények a műről (eddig 5 db)