Zörej - vélemények

Ugrás a műre


why-att
Felhasználó
2011.06.07 17:37
60 vélemény
Jaj, a nagy magyarázkodásban majd elfelejtettem: köszönöm a hozzászólásokat és hogy időt szakítottatok a versemre!
Fuvallat
Felhasználó
2011.06.07 17:36
83 vélemény
Rövid leszek!
Gratulálok!
Csak így tovább! ;-)
why-att
Felhasználó
2011.06.07 17:31
60 vélemény
Tulajdonképpen mostanában kezdtem el kísérletezni az időmértékes formával és így mutat klasszikus stílust a sor (Epitritus).
Egy másik verses oldalon van egy olyan program, ami nem csak azt elemzi, hogy rövidek vagy hosszúak a szótagok, hanem ki is írja, hogy a sorok milyen klasszikus időmértékes formát öltenek (már ha öltenek).
Ezzel játszadozom, persze nem úgy, hogy csak random írogatok valamit és hátha véletlenül kijön egy tisztán skandálható sor. Meghallom a ritmust a fejemben és úgymond letesztelem, hogy valóban ad-e valamilyen klasszikus "hangzást".
Tudom, hogy még eléggé kusza, hisz nem ugyanaz a ritmus vonul végig minden soron, szóval nem egységesek. De sose hittem volna, hogy valaha, akár ilyen alacsony szinten is képes leszek meghallani az időmértékest.
Itt vannak "lekottázva" (kimásolva a programból) a sorok:

U-U-U- Hármas jambus
U-U-UU- Téleszilleion
U--U-UU- Wilamovitziánus
-U--UU- Téleszilleion
----UU- Téleszilleion
-U-U-- Ithuphallikus
-U-U-- Ithuphallikus
---U Epitritus [er]
U--U Antiszpasztus
---U Epitritus [er]
Jimmy Cartwright
Admin
2011.06.07 12:31
280 vélemény
Szerintem is remek alkotás.
Az "a" a "költő lelke" elé viszont szerintem (sem) kell. Azzal megszemélyesítené, vagyis azt jelentené, hogy egy költő lelke nincs benne, míg szerintem why-att azt szerette volna kifejezni, hogy még a zaj is ihlettelen, nem inspiráló.
Bár ez csak az én véleményem. :-)
Cyrus Livingstone
Felhasználó
2011.06.07 10:34
90 vélemény
Nekem is tetszik, de az utolsó verssor szerintem elbírna egy "a" betűt.
"...nincs benne
a költő lelke"

Így nem jön ki jobban a vers ritmusa és dallama?
why-att
Felhasználó
2011.06.06 22:11
60 vélemény
Köszönöm, hogy olvastatok és örülök, ha tetszik! :-)
angyalka146
Felhasználó
2011.06.06 20:08
660 vélemény
Nagyon jó! :-) Hihetetlen varázsa van a versnek - nem tudom szavakba önteni. De az én kis lelkem megérintette. Köszönet érte! :-)
Banderas
Felhasználó
2011.06.06 16:47
43 vélemény
Nagyon szép, finom leírása ennek a problémakörnek :-)

Előző oldal