A tóparton - vélemények

Ugrás a műre


SzaGe
Felhasználó
2021.09.23 19:40
243 vélemény
A hangulat remekül átjött. Egy kicsit morbid erről beszélni, de szerintem minden író, vagy írópalánta eljátszik a halál gondolatával. Vajon milyen lehet meghalni, mondjuk egy idegen bolygón? Vagy egy elmebeteg gyilkos kínzókamrájában? Ezek valahol érdeklik az embereket. Az írás jó kifejezőeszköz, hogy eljátszunk az elmúlás előtti dolgokkal, vagy esetleg az az után jövővel :-)
Zordonmorc
Felhasználó
2021.09.23 18:05
7 vélemény
Kedves Geri!
"Sajnos"teljesen igazad van! :-).
Valóban kicsit " pongyola" lett a tájleírás. Mentségemre szolgáljon, hogy ezek a rövid történetecskék egy hangulatot, vagy egy érzést testesítenek meg és nem szerkesztett írások. Persze ettől még figyelnem kellene a részletekre!
Köszönöm az észrevételedet!

:-)
SzaGe
Felhasználó
2021.09.22 21:32
243 vélemény
Szia Zordon :-)

A scifi a látszattal ellentétben nem egyszerű műfaj. Ráadásul ezer éve ömlesztik ránk az efféle irodalmat és filmeket egyaránt. Nehéz eldönteni, melyiknek higgyünk és melyiket "nevessük" ki. Egyénre szabott az is, ki miben hisz, amikor ilyen "távolba néző" dolgokról esik szó. Személy szerint jobban elfogadom a tudomány mai állását, az anyagi/fizikai létet és azok változásait. Ettől függetlenül létezhet egy felsőbb hatalom, ami által ez az egész létrejött. Ám egy csillagközi utazás -úgy gondolom- nem teljesen az imádkozásokon fog múlni, hanem a technológián, és bizony a hitelesség is ebben rejlik.

Az első bekezdésedben aránylag jól "lefestetted" az idegen tájat, de szöget ütött a fejembe, hogy ez már nem teljesen kezdetleges evolúció. A Földön a növények, jelen esetben a fák, főképp a "színes" fák kialakulása már evolúciós fejlődés, hiszen mi szüksége van egy fának a színekre? Vagy a vastag húsú levelekre? Ezek mind-mind
kifejlődött funkcionális dolgok, akár az embereknél a szervek. Az evolúciós fejlődés lehet összehasonlítási alap is egyben, hiszen mihez képes primitív valami, vagy fejlett. Így ezt eléggé kevertnek érzem a kezdésnek, ami mögött kevésbé van meggyőződés, és inkább a hangulat teremtéshez van köze, amivel megalapozod az írásodat. Természetesen fényévekkel odébb másként is működhet ez a dolog, de ha katalogizálni kellene az általad leírt életet, akkor semmiképpen se írnám rá, hogy az elején járó evolúció. Főleg, azért is, mert nem lehet tudni, hová fog fejlődni az az egész. Lehet, amit ott látott a szerencsétlenül járt asztronauta, az volt annak a bolygónak a csúcsa, és nem is lesz annál több.

Amúgy tetszett az írásod, és bőven átjött a mondanivaló. Az általam felvettetett dolgokat a jó szándék vezérelte :-)

Üdv Geri :-)
Kapitány
Fejlesztõ
2021.09.22 21:31
255 vélemény
Érdekes volt, tetszett!

Előző oldal