A pedellus - vélemények

Ugrás a műre


R. Harbinger
Felhasználó
2021.08.16 13:49
133 vélemény
Tele volt mély érzésekkel, és nagyon jól ábrázoltad a gyerek szorongását. Csak így tovább. :-) (Fogadd ezt olyantól, aki még mindig dolgozik az érzelmek megfelelő ábrázolásán. :-) )
Tad Rayder
Felhasználó
2021.07.22 18:54
13 vélemény
Kedves Márk!

Először is szeretném megköszönni a pozitv véleményt és másodszorra próbáltam olyan irást letenni az asztalra ami élvezhető az olvasó számára bár nem hibátlan de azt hiszem olyan irás nincs is minden egyes irással fejlődik az ember
örülök h olvastál
Kereder Márk
Felhasználó
2021.07.21 11:04
205 vélemény
Szia Balázs,

tetszett, igen érzelemgazdag történet, szépen sikerült hozni a lelkiséget,
jól vannak ábrázolva az emóciók.

Egyetlenegy apróság, ha a nagy gratuláció mellé tehetem ezt is:

"...amit már oly rég megszokott és természetesnek vett, pedig tudta legbelül, hogy ez így nem jó, de hát, mint gyermek, nem szólhatott a szülői szigor ellen, miközben az üvöltő szónoklatot tartott..."

-írod.

Ez nem életszagú, sajnos a gyerek nem tudja, hogy gyereket verni nem etikus. Sajnos ő úgy gondolja, miközben verik, hogy megérdemli és ez a világ rendje.
Bármit követett el, ha a verés a "jutalom" érte, akkor az adott cselekményt - amivel kiérdemelte a verést - is ennek a fényében ítéli majd meg. Magyarul, ha pl. jót tett valakivel és ezért megverik, akkor úgy módosítja a világképét, hogy az adott jócselekedetet ezentúl kerülendőnek, károsnak, rossznak fogja megítélni. Egyszerűen azért, mert gyerek. Így tanul. Ez evolúciós kategória, ha úgy tetszik, hisz a faj úgy maradhat fenn, ha a kicsik utánozzák a szüleiket, ha hisznek neki. A gyerekek feltétlenül megbíznak a szüleikben. (Ez jó? És ha a szülő egy rohadék?!)

Ezért olyan hatalmas bűn, ha a gyereket veri valaki, mert akkor ő is nagyobb eséllyel lesz gyermekverő, ha nincs meg benne egy erős önreflexió. Azt látta, átélte, és még jogosnak is gondolta. Felnőtt, ő saját maga szerint jó felnőtt lett, hát miért nem verne? Hát még ha egy kretén társadalom erre rá is erősít, "közjószág" ugye, valamint a "szent" klérus is a szigor-verés-nevelés, mint eszköz pártján áll. (Isten büntetése az árvíz, ugye :()
De a verés nem egyenlő a 18 év alatt adott egyetlen pofonnal, bár szerintem azt sem kéne, az már a szülő tehetetlensége és nem a gyerek bűne.

A gyerek ellen elkövetett bűnök hatványozott gonoszságok és megbocsáthatatlanok.

Emiatt ez a rész - praktizáló 3 gyermekesként - az én szememben eléggé kibukott, kizökkentett - már az elején - az amúgy szuper történetből.

Aztán, ha az ember rájön, hogy mekkora égbekiáltó bűn a gyerekverés, sosem bocsátja meg és sosem alkalmazza. Nem az "ész" miatt, mert ezt belátja, hanem amiatt, mert nem viszi rá a lélek.

Amúgy tetszett! Jó volt olvasni egy ilyen pedellusról, még ha mesebeli is és a jelen aktualitásokban nem errefelé megyünk.

Előző oldal