Ezen az én lélegzetem is elakadt, avagy Oxigén - vélemények

Ugrás a műre


R. Harbinger
Felhasználó
2021.06.16 12:50
133 vélemény
Csak próbálja bontogatni a szárnyait, mint ahogy mi, írók tesszük. :D

Őszintén, nem láttam a filmet, de a leírásod alapján nem fogom megnézni. :-) Manapság nem került volna sok erőfeszítésbe a rendezőnek és a forgatókönyvírónak sem, ha felüti a Google-t, mint ahogy te tetted. (És mint említetted, ezzel sok nagyon gyenge filmet ki lehetne védeni.)

Hagyjuk meg nekik az ártatlanság vélelmét: egyediek akartak lenni. Például a bolygón lévő levegő esetében nem állhattak elő algákat evő, oxigént termelő rovarokkal, mert azt már ellőtte a Vörös bolygó. Gondolom, nem akartak egy második Prometheus filmet sem.

Nem lehetséges, hogy a fentebb említett filmekből szemezgettek, és jött az ötlet két sör között: "Te! Csináljunk egy sci-fit! Legyen benne egy kis Lost in space, persze nem a film, hanem a Netflixes sorozat, meg egy kis ez és egy kis az!"?
Jimmy Cartwright
Admin
2021.06.06 17:23
280 vélemény
Köszönöm!
Már-már kezdtem azt hinni, hogy egyedül vagyok az efféle véleményeimmel, és csak én vagyok ilyen szőrszálhasogató. :-)
Pedig az észrevételeim kiküszöböléséhez tulajdonképpen nem is kell pénz, csak egy-két óra időráfordítás, hogy ha mélységeiben nem is, de legalább nagyjából utánanézzen a dolgoknak.

A párhuzam jó köztünk (mint amatőr írók) és közte, de akkor miért engedik nagy filmek közelébe? :-)
Csináljon VHS-re ;), meg TV-be olyanokat, mint a Piranha 3D, amit pl. láttam tőle.
Meg láttam még a Tükrök-et is, az viszont kifejezetten tetszett annak idején.
Szóval szerintem is maradhatna a kaptafánál, a horrorhoz ért, azt elismerem, attól a közönség sem vár komolyabbat annál, mint amit kap, nem úgy, mint a sci-fi zsáner alá besorolt műveknél. :-)
SzaGe
Felhasználó
2021.06.05 18:31
243 vélemény
Kedves Jimmy!

Jó meglátásaid vannak a filmmel kapcsolatban, és pont ezeken agyaltam én is, mikor felgördült a stáblista. Mivel jómagam is kritikákat írok, főképpen horrorfilmekről, ezért kiegészítenélek egy "aprósággal" , mégpedig a rendezővel, aki nevezetesen Alexandre Aja, és az első sci-fi debütálása ez a produkció. Ez önmagában nem lenne baj, ám nem tudom, mennyire ismered a rendező előző filmjeit, ami szinte kivétel nélkül vérfröcsögős horror. Még ezzel se lenne baj, ám Aja munkásságához hozzátartozik egyféle felületesség, mintha nem lennének tanácsadói, akik elmagyarázzák neki rendesen -maradjuk a példafilmnél- az oxigénnel kapcsolatos ismereteket. Sajnos ez merőben rányomja bélyegét a munkáira, amit te nagyon jól megfigyeltél. De... az is hozzá tartozik a történethez, hogy legalább három kultikus horrorfilmet tudok kapásból felsorolni tőle, ami a hibái ellenére is kiválóan megmetszették a horrorfilm rajongók erektől lüktető torkát. Aja ilyen: zseni a maga hiányosságaival együtt. És tovább gondolva a dolgot, eképpen hasonlít mireánk, mint amatőr írókra, akinek nagyon jó ötleteik vannak, viszont kidolgozás ügyileg tele van bizonytalansággal, pontatlansággal, ami a filmgyártásban is gyengeségnek számít, akárcsak a novellaírásban. Mivel megrögzött horrorrajongó vagyok, ezért neki "elnézem" ezeket, és nagyon várom, hogy ismét horrorfilm készítésébe vágja bele a fejszéjét, mert az a zsáner piszok jól megy neki!


Üdv SzaGe

Előző oldal