Lidércfény-díj? - vélemények

Ugrás a műre


Jimmy Cartwright
Admin
2021.03.18 12:58
280 vélemény
Tök jó fejek vagytok! ;)
edwardhooper
Felhasználó
2021.03.14 19:20
191 vélemény
A díj: a Lidércfény
A díj: hogy nem kell a fióknak írni
A díj: hogy van egy csapat ahol elfogadják és befogadják az írókat.

Na ez a díj! :lol:

Óriási szerencse, hogy van egy csapat, aki több éve dolgozik miértünk.
Amúgy éljenek a túrógombócok! (én a szilvásat szeretem, de nem lehet válogatós)
Norton
Felhasználó
2021.03.12 20:33
666 vélemény
Hogy én se legyek túl bunkó: akinek ötlete van, az az ember az én szememben kreatív ember. Ha 100 ötletből 99 "nem túl fantáziadús", ahogy írtam, az lényegtelen dolog, mert meglehet, hogy pont a századik ötlet lesz a zseniális. Úgyhogy semmi baj az ilyesmivel. Főleg, ha még egy újabb írás is születik belőle, úgyhogy a kreativitás mindenek felett! És tényleg komolyan mondom, hogy VILÁGBÉKE!
:-)
Carun
Felhasználó
2021.03.12 18:02
164 vélemény
András: Én csak viccelődtem (ahogy szerintem Ida is) :-D Teljesen egyetértek a hozzászólásoddal, ahogy Edward meglátásaival is. Nem hiszem, hogy a Lidércfénynek szükséges lenne arra, hogy díjakat is osszon, így is tesznek az Adminok eleget. Van itt online magazin – amiben meg lehet jelenni akár havi szinten –, pályázat, ekönyv lehetőség, fórumos játék (ha éppen nem döglik be :-D), remek közösség, stb.
Jávorszki András
Felhasználó
2021.03.12 13:59
35 vélemény
Oké, kicsit talán "lazázósra" vettem a hozzászólást, remélem senki nem érezte úgy, hogy leszólom az ötleteit :-) Tényleg csak azt akartam mondani, hogy ne egy kézzel fogható díjra hajtson az, aki ír (ettől persze még jó érzés kapni egyet), hanem a minőségre. Ha eléri a megfelelő szintet, ha olvasmányos és szórakoztató, akkor meg fogja találni az útját a közönséghez, és ez véleményem szerint százszor nagyobb kitüntetés.
Ida
Admin
2021.03.11 22:16
1326 vélemény
Én nagyon örülnék a Svábföldi Vérmókus Érmének is, de sajnos igen keveset tudok a náthás túrógombócokról.:lol:
Norton
Felhasználó
2021.03.11 20:56
666 vélemény
Nekem érdekes ötletnek tűnik ez a díj dolog, bár nem túl fantáziadús, ami azt illeti, mert manapság már szinte minden nap valaminek a „világnapja”, és különféle díjakból is ki tudja hány ezer fajta van. Én a legszívesebben az „ügyeletes bunkó”, vagy pedig „az év bunkója” díja neveznék be. Bár nem tudom, hogy lenne-e esélyem rá. :roll:
Jimmy Cartwright
Admin
2021.03.11 15:05
280 vélemény
Köszönöm a véleményeiteket, és a támogatásotokat!
Megyünk tovább a megkezdett úton, (Hú, ez nagyon múlt rendszerbelien hangzik... :D ) mert úgy tűnik, ez a jó irány. ;)
Jávorszki András
Felhasználó
2021.03.11 14:50
35 vélemény
Hát ööö figyelj... volt már durvább trip is anno :-D:-D:-D
Carun
Felhasználó
2021.03.11 08:52
164 vélemény
Számomra az lenne az igazi díj, ha András megírná “A náthás túrógombóc kalandjait” :-D
edwardhooper
Felhasználó
2021.03.10 14:37
191 vélemény
Először is, szeretem a Lidérfényt, úgy ahogy van! Széles spektrumú "antibiotikum" :-)
Egyetértek a szerkesztőséggel. Minek ide díj!
Hadd osszam meg tapasztalataimat :-) Első novelláimat 94-ben publikáltam. Azóta írok. Júúúúj, nagyon csendben (te tényleg nagyon csendben, naaaagyon csendben) mondom, hogy egyszer az egyik novellám majdnem elnyerte a Zsoldos-díjat. Hatalmas buksi-simogatás közben közölték, hogy nem tetszett nekik a befejezés. De a befejezésig igazi mainstream irodalmi mű volt. De a vége miatt nem kapom meg. Hát, én meg néztem mint boci az új kapura.
Kaptam buksi-simogatást Preyer-díjnál is. Aztán egyszer beküldtem az egyik novellámat az egyik pályázatra (nem a Preyerre). Táblázatban vezették, hogy ki hányadik. Repesett a szívem, mert napokig a harmadik helyen álltam. És akkor, mint a mesében, jött a "gonosz boszorkány".. Na, jó... Nem volt boszorkány csak gonosz. Illetve gonosz sem volt, csak szimplán hülye és irigy. Szóval belibbent a "NAGY Ő" és lehúzta a novellát. Oszt azon kaptam magam, hogy 4 zsűritagnak tetszett, de a "NAGY Ő"-nek nem, ezért lepakolták a tizedik helyre. Júúúúj.... Megint néztem, mint bornyú az új kapura. Megkérdeztem egy ismerős szerkesztőt, hogy ehhez mit szól. Azt mondta, hogy ismeri a "NAGY Ő"-t, ne vegyem szívemre. Ő ilyen.
Aztán, ahogy lenni szokott, az ember azért csak próbálkozik, beküldtem egy szatírát egy pályázatra. Kifacsart, áltudományos nevek voltak benne. A bírálok nem értették viccet. Mondták, hogy ezeket az áltudományos facsarásokat nem így kell írni a tudományban. Igen, kedves olvasó, igen! Néztem, megint, mint borjú az új kapura.
Hát, ilyen az írói sors!
Azóta kicsit öregebb lettem. Tanultam a tapasztalataimból. És nem nézek többet, mint boci az új kapura.
A kedvenc filmem a Holt költők társasága. És kedvenc részem, mikor a Robin Williams felolvastatja Mr. Prichard (nem tom jól írom-e) elemzési ötletét, felvesz egy koordináta-rendszert és abban elhelyezi az adott írót.
Azt hiszem egyet értek vele: "Pokolba Mr. Pricharddal, pokolba vele, tépjék ki, tépjék ki de tövestől!" :-)

Szóval: Hajrá Lidércfény! Pokolba Mr. Pricharddal! :-)))))
Jávorszki András
Felhasználó
2021.03.09 22:06
35 vélemény
Ez az, ami teljesen felesleges. Közhely, de nem az fogja meghatározni egy alkotás minőségét, kapott-e valamit (mondom ezt úgy, hogy magam is büszkén birtoklok egy, az általad is említett Avana-díjat), és nem az fog komolyan vehetővé tenni egy közösséget, hogy osztogat-e valamilyen "plecsnit?"
Eleve több baj is van ezzel az egésszel. Egyrészt, ha én büszkén akarok mutogatni bármiféle kitüntetést, ahhoz az kell, hogy ismerjék. Ha azt mondom, irodalmi Nobel, arra mindenki elismerősen fog bólintani. De ha azt, hogy enyém a frissen alapított Arany Predator Sisak, akkor mindenki pislogni fog, hogy mi van? Lehet, hogy száz év múlva sokat fog érni, de most senki nem ismeri.
A másik gond a díj, mint fogalom, amit a többség ezek szerint nem tud másképp elképzelni, mint egy kupát, medált, vagy akármit, amit kirakhat a polcra. Mondjuk, ha birkózó vagy, esetleg hosszútávfutó, akkor oké, mert az eredményednek így marad nyoma. De egy írás attól írás, hogy nyomtatható, kézbe vehető. Ha folyóiratba kerül, vagy könyv formájában kiadják, az az igazi elismerés. Úgyhogy nem arra kell törekedni, hogy A náthás túrógombóc kalandjai című írásáért valaki bezsebelje a polcára a Svábföldi Vérmókus Érmét, hanem, hogy az alkotás széles publicitást kapjon. Munkát ugyanúgy kell fektetni bele, de ténylegesen kézbe fogni, amit a kiadó küldött tiszteletpéldányként, és belelapozni, az - személyes tapasztalat - sokkal jobb érzés.

Előző oldal