Napi rutin - vélemények

Ugrás a műre


Kereder Márk
Felhasználó
2020.08.10 21:40
205 vélemény
Szia Mortelhun, nekem nagyon tetszett, mert nem erre számítottam.
A kommentekkel is egyet értek.
Nekem is film jutott eszembe, az Összeomlás című.
Hasonló lehetett ott is a karakter lelke belülről, bár ő egy trauma/traumák után sokallt be, a Te karakterednek meg mintha ez lenne az életvitele. Mindegy is, a lényeg ugyanaz:
az írásodban szerintem a lényeg - és ezt lehet, hogy nem is tudatosan akartad, de rohadt jól ráéreztél (ebben osztom Norton véleményét, szerintem sem hónapok alatt kicsiszolt gyémánt ez, hanem "talált ékkő" > tehát leírtad, ami benned van - szóval, a lényeg:
a pszicho- és szociopaták belülről TELJESEN NORMÁLISNAK élik meg ezeket a dolgokat.
Egy pszichopatának lelkileg UGYANAZ felvágni egy élő ember gyomrát, mint lerágni a sült csirkecombról a húst. Mert nem értik, nem ÉRZIK a kettő között a különbséget. A pszichopatáknak nincs empátia-érzékük. Nekik egy élet az egy karakter a Call of Duty-ban, amik (nem aKik) ezerszám támadnak a pályákon.
Ezt, pontosan ezt az ellentmondást - nekünk az Élet érték, neki meg két cigi között az egy momentum csak - írod le, nagyon érzékletesen és érdekesen.
Azt kell hogy mondjam, nagyon jó ez az írás. Nekem nem volt semmiféle hiányom, sem előtörténetben, semmiben: ez egyszerűen egy pszichopata napja. Ezt próbálom hangsúlyozni: ez a pszichopata EGY napja. Olyan, mint a többi. Ezért rémisztő. Ez az ember úgy gyilkol, mint ahogyan én szúnyogot csapok le. Mindent hoztál és úgy hoztál ebben az írásban, ahogy tudd éreztetni: Ő ( a föhős) ilyen és az ilyen Főhősök ilyenek.
Az igazi Író talán abban ismerszik meg, hogy egy teljesen totál más lelkületű karakter bőrébe is bele tud bújni, mintha az övé lenne. Ez elhitetni másokkal, az olvasóval. Ezt te most véghez vitted. Ezt nem lehet tanulni.
Grat!!!
Üdv!
Carun
Felhasználó
2020.08.09 11:00
164 vélemény
A disznóvágásról szóló vicces novellát annó én is olvastam (és szintén szakadtam). Bírom az ilyen stílust és ezt a novellát is :-)
n13
Felhasználó
2020.08.08 19:32
252 vélemény
Nekem bejött :-) Gratulálok!
Norton
Felhasználó
2020.08.08 16:52
666 vélemény
Mindenkinek más benyomásai vannak. Szerintem ez egy érdekes írás. Az eleje valóban egy „napi rutin”, ahogy a címben is benne van, de a vége, egyáltalán nem a hétköznapok rutinját tükrözi. Ez az ellentmondás adja azt a poént, amin el lehet gondolkodni.

Az unalmas rutinból való kitörés gondolatokat ébresztett bennem - nem tudom, hogy miért, de nekem a „Harcosok klubja” című film jutott róla az eszembe, amiben a főhősnek elege lett a „fogyasztói társadalom” adta lehetőségekből, mert rájött arra, hogy ennek valahogy nincsen semmi értelme.

Mire jó ez az egész? Miért ilyen igazságtalan a világ? Mi ennek az értelme, vagy a haszna? Nem lehet, hogy inkább káros a dolog?

Az illető aztán a lelkében ébredő feszültségre ad egy meglehetősen erőszakos és őrült választ, amivel az egész világ őrületét szimbolizálja.

Ennek a „válasznak” persze szintén nincsen értelme, de a főhős legalább megpróbál kitörni az értelmetlen rabszolgasorból - megpróbál elpusztítani valamit, amit lehetetlen: az emberi gondolkodásmódot akarja megsemmisíteni.

Aztán lesznek követői, akik szintén el vannak tévedve a nagyvilágban, és ahelyett, hogy önmagukat próbálnák megtalálni, inkább egy őrültet követnek, mint a birkák. Mint régen, és manapság is… mondjuk Hitlert, Sztálint, stb.

Ez a novella (?) nekem azért jött be, mert gondolatokat ébresztett bennem.

(A kérdőjel egyébként nálam nem mindig negatív, hanem olykor pozitív előjelű írásjel, mert olykor az egyéni látásmódot tükrözi. Ez előfordul néha olyan írásoknál, melyeket nehezen tudok besorolni pl. a „novella” kategóriába.)

Másoknál talán ez negatív, de nálam pozitív jelenség, mert szeretem az egyéni látásmódokat, úgyhogy tetszett az írás, és gratulálok hozzá.

Egyébként úgy érzem, hogy nem ilyen filozofikus dolgokat akartál átadni az olvasóknak, csak írtál egy „poént” de az (szerintem) mégis jól sikerült.

Akárhogy is van: köszi az élményt!
:-)
SzaGe
Felhasználó
2020.08.08 05:43
243 vélemény
Szia Mihály :-)

Pár éve olvastam egy hosszabb viccféleséget, ami hasonló írási stílussal volt megírva. Egy disznóvágást mesélt el, és én fulladásig szakadtam rajta a röhögéstől. Jó újra ilyen írással találkozni, noha nem a humor felé vetted az irányt.

A vége -számomra- aránylag életszerűtlennek tűnik, de ez annak is betudható, hogy emberünk múltjáról, indítékairól nem tudunk meg semmit se, hiszen csak pár óra eseményeit foglaltad össze. Ez a fajta írásmód ráadásul nehezen teszi "mesélővé" a novellát, így a végkifejlet motivációja lóg a levegőben, és több kérdést vet fel, amire valószínűleg az olvasói fantázia fog válaszolni.

Köszönöm, hogy olvashattam!

Üdv, Geri!

Előző oldal