Erdőben - vélemények

Ugrás a műre


Kereder Márk
Felhasználó
2020.08.07 08:56
205 vélemény
Szia Ágnes, kérlek segíts értelmezni, mert nem nagyon értem.
Mondom a benyomásom:
első olvasásra egymásra dobált, össze nem illő szavak alkotta hangulat-versnek tűnik. Ebben az érzelmi relációban ezeket gondoltam olvasásakor:
Semmi ágán süketen süvít a szél, > nem tudom elképzelni a süket süvítést. Nálam a süvítés hangos.
Mesélj a szívek kerek erdejéről! > Ez az érzelmeink kuszasága?
Semmi baj, bébi, semmi baj, bébi. > Ez hogy jön ide? (Slendriánnak is tűnik ebben a közegben.)
Mondd el, mi történik akkor, amikor
felkel a nap, lenyugszik az éj világa, > a "lenyugszik az éj" ellentmondás nagyon érdekes, jó!
amikor ámokfutó angyal rohan a fának. > Ez szintén mintha máshonnan jött sor lenne.
A csurranó, cseppenő idő haját fújja a szél, > a szél újra
fenyves erdő közepén elrohant már a csend, > és az erdő újra az önismétlés érzetét kelti.
Te oda menj, ahol a csend kopog, mintha élne, > a "kopogó csend" ellentmondás nagyon érdekes, jó!
Íme egy hely, ahol nyugalom csüng az ágakon, > nem tudom eldönteni, ott vagyunk-e, ahol először, vagy elmentünk. Azt hiszem elmentünk a zajos erdőből.
nem létezik fájdalom, önmagának zeng a szél. > itt vagyunk. Akkor nekünk is zeng a szél, nem csak önmagának.
Itt nincs üzlet, csak a fa virágzik a semmiért. > Az öncélú szépség. Ennek a létjogosultsága is kérdéses.

Én nem tudok (minden) verset (jól) érteni (és elemezni), erre már az itteni Kollegák is rámutattak. Csak a benyomásom tudom leírni. Fenti volt az első.
Most leírom, mi volt az ötödszöri olvasás utáni érzésem:
- Ez egy nehéz vers, bele kell gondol(kod)ni, mit akarsz vele.
Mintha József A. Reménytelenül-klónja akarna lenni és a képek ezt szépen is hozzák. A "semmi ágán" erős, igen erős és köztudott kép ezt megerősíti, hisz onnan van.
Nekem ez egy menekülés-igénynek tűnik, egy olyan érzésnek, mint amikor valaki meg szeretné nyomni az „ESCAPE”-gombot az Élet nevű (horror-weird) játékban. :-)
Vagyis pontosabban: nem tudunk ott lenni, ahol semmi sincs, illetve ahol „a semmi van”, ezért azt akarjuk, hogy a „semmi” legyen (mindenhol), mert
ott nincs szenvedés és nincs mohóság ( = üzlet (?) ).
Értelemszerűen ha a „semmit” akarjuk, akkor az azt is jelenti, hogy mi sem vagyunk ott.
Azt hiszem József Attila az említett, számomra vonatkoztatási alapnak tűnő versében ott volt, ahol ez a semmi és ezáltal a Minden is volt.
Ebben a versben mintha Te is oda vágynál.

Mondom, hogy nem értek a versekhez, bocsánat! :-)

Fentiekből – tudom, hogy nem az tűnt ki – de tetszik ez a versed.

Ki olvas el ötször egy verset? Ki ír róla fenti terjedelemben? Akinek nem tetszik? :P

Köszönöm az élmény és a gondolatokat, amiket belém raktál!

Üdv!
Józsa Bence
Felhasználó
2020.08.07 00:26
150 vélemény
Nekem is az ugrott be, hogy dalszöveg is lehetne, jó vers, van benne erő, lüktetés. :-)
n13
Felhasználó
2020.07.30 10:21
252 vélemény
Nekem nagyon bejött! Akár dalszöveg is lehetne! :-)

Előző oldal