Vagyok - vélemények

Ugrás a műre


Józsa Bence
Felhasználó
2020.05.30 01:38
150 vélemény
Köszi, Norton mindig jól jön a negatív és a pozitív kritika is. Egyaránt fontosnak tartom mindkettőt! Söráthajlás nálam is jellemző! :D Örülök, hogy tetszik a vers. Esetleg olvasd el a 'Ki lesz majd?' című versem, talán az utóbbi időben, az sikerült a legjobban. :-)
Norton
Felhasználó
2020.05.26 07:24
666 vélemény
Egyetértek az előttem szólókkal. Néhány technikai részlet:

Mondat végi rímek: sziklafal és tengermoraj - ezek rímelnek, bár a „sziklafal” három szótag, a „tengermoraj” pedig négy.

A „szélmoraj” szintén három szótag lenne, viszont a „habzó szélmoraj” hülyén hangzana, ezért inkább nem akarom én megírni a te versedet, ráadásul a két mondat szótagszáma pontosan megegyezik. (9 és 9)

„Tengermoraj” és „bikaviadal” - ezek szintén rímelnek. A rímek között itt is van szótagszám eltérés, ám a harmadik mondat szintén 9 szótagból áll.

Ezért az első három sor teljesen klafa!

A „férfiú” viszont már nem rímel a bikaviadalra, sem pedig az utána következő sor végén lévő „boldogul” szóra.

„gyermek boldogul” - ez így félreérthető, mert a „boldogul” szónak több értelme is lehet, így magyartalannak tűnhet a mondat. Gyermek, „aki” boldogul - így lenne magyarosabb. Már ha a „boldogul” szót úgy értelmezzük, hogy megold valamit, előre jut, és a többi.

Más értelemben pedig: Vagyok, mint gyermek, boldogan. Tehát boldogan él a gyermek. (Ha az utóbbit akartad kifejezni, akkor nyelvtanilag így helyes a szó.) Az a baj, hogy nem tudom, hogy pontosan melyik variációra gondoltál, bár úgy vélem, hogy a másodikra.

Az „örök fiatal” egy nagyon pozitív kicsengésű lezárás, de itt sincs rím, legalábbis az előző két sorhoz képest. A harmadik sornál viszont némi összecsengést mutat a „bikaviadal” szóval.

Az ötödik sor végén hiányzik a „Vagyok” szó után a vessző, bár a többinél ott van.

Remélem, csak technikai eltérésekre hívtam fel a figyelmedet, mert a jó rímek azért fontosak (szerintem) a verseknél. Természetesen itt is vannak kitűnő rímek, de van, ahol hiányoltam őket.

„Söráthajlást” viszont nem hiányolok, mert az már egy stílusbeli dolog lenne, ráadásul az valószínűleg nálam lesz meg a hétvégén, mert van pár dobozzal.

Egyébként pedig valóban pozitív kicsengésű a versed, és a mondanivalója nekem is bejött.

:-)
Józsa Bence
Felhasználó
2020.05.25 21:02
150 vélemény
Sziasztok!

Köszönöm szépen a véleményeket. Igyekeztem, ez a vers septiben jött ki belőlem, hirtelen jött, mint a tengeri hullám. Nem gondoltam azt, hogy kompenzálsz, Márk. :-) Neked is köszönöm, Mortel, örülök, hogy tetszik. :-) Meglesem majd én is alkotásaitokat.

Üdv: Seth
Kereder Márk
Felhasználó
2020.05.25 11:35
205 vélemény
Szia Seth,

nagyon tetszik ez a vers, igazi optimista üvöltés az egekbe, hogy ide nekem az oroszlánt is, hadd cibáljam meg a sörényét!
Ebben a versben és a mögötte lévő gondolatokban igazi őserő van, ami nagyon pozitív.
Nagyon tetszett, hogy ha ezt a verset olvassuk, nem a reménytelenségre, negatívumokra gondolunk.
Kell ez manapság, mint éhezőnek egy falat kenyér.
Gratulálok és köszönöm!

(Jah, és tényleg ezt gondolom, nem kompenzálok! ;) )
Mortelhun
Felhasználó
2020.05.25 06:11
43 vélemény
Nagyon tetszik!
Rövid és kifejező.

Előző oldal