X. LFP. Vámpírok - Új kezdet - vélemények

Ugrás a műre


Norton
Felhasználó
2020.03.21 09:43
666 vélemény
Túl sok a háttér információ a történet elején? Köszönöm az észrevételt, és egyetértek. Külön piros pont, ha az unalmasabb részek ellenére is a végére értél a történetnek. Én ennél türelmetlenebb olvasó vagyok. A gonoszság relativizálásával kapcsolatban viszont azt tudom mondani, hogy állítólag minden relatív. Ha nem intelligens az a faj, ami alacsonyabb rendűeket vegzál, akkor ez valahol az emberre is jellemző. Ha az ember sem intelligens, akkor mit nevezzünk annak? Talán nincs is olyan? Vagy ez is relatív?
Köszönöm a hozzászólásodat. :-)
Kereder Márk
Felhasználó
2020.03.21 07:52
205 vélemény
Szia Norton,

szinte ugyanazt tudom elmondani, mint az előttem szólók,
ezért lehet, hogy van benne valami abszolútum is talán a szubjektum mellett.

Tetszett, jó a történet, leköt és szívmelengető, hogy segítséget kapunk, kivált egy vámpírtól. A gonoszság pedig relativizálódik a műben, amivel én nem szoktam egyetérteni, a Gorzák hiába nem bántják egymást, ha elesettebbeket és alacsonyabb rendűeket vegzálnak, akkor nem is annyira intelligensek. Ezt persze így szó szerint nem írod le, de azért felmented őket valamilyen szinten.

Tehát én is érzem a "narráció" miatti felvetéseket. Ha belegondolsz, az igazán jó regények és novellák úgy teremtenek világokat, hogy közben nem kell narrátorral elmagyaráztatni, szinte szájbarágósan és elmondani az összes-összes körülményt, ahol vagyunk. Az igazán jó írások úgy teremtenek komplett Univerzumokat, hogy a párbeszédekből, egy-egy elejtett szóból, kifejezésből a cselekményben, jövünk rá, bomlik ki a világ. A narráció megöli a történetet. Kalandfilm helyett dokumentumfilm lesz belőle.

Tényleg! Tudnál mondani olyan jó novit, amiben van narráció?
Én kapásból nem...

De ettől függetlenül tetszett! Nagyon!
Köszi az élményt!

Üdv!
Norton
Felhasználó
2020.03.17 09:31
666 vélemény
Ha egymás mellett vannak, miért ne beszélhetnének, ha azt is tudnak? A telepátia egyébként számos veszélyt rejt. Nemcsak logikai információk, hanem indulatok is átmehetnek a felek között, és abból aztán felesleges problémák adódnának. Ha egy faj kifejleszti a beszédet, attól még a gondolatátvitelre is képes lehet, de ahhoz előbb az egyedeknek képessé kellene válniuk a saját elméjük tökéletes kontrolálására, és az eltérő vélemények, felfogások elfogadására is. Ellenkező esetben a gondolatátvitel pusztuláshoz vezetne. Köszönöm, hogy olvastál. :-)
Randolph Cain
Felhasználó
2020.03.16 21:09
26 vélemény
Szia!
Az elején úgy éreztem, nagyon messziről indítasz. Elképzelésem se volt, hova fog kifutni a történet. Aztán hagytam magam sodorni, és jó élmény volt :-) Ugyanakkor menetközben egy-két kérdés felmerült bennem. Pl ha telepatikus kapcsolatra képesek, miért beszélnek az idegenek? (Akik nekem egyébként túlontúl emberszerűek voltak, de ez szubjektív). Szóval morfondíroztam közben egy sort, és a vége nagyon tetszett. Köszi az élményt, ez jó volt! :-)
Norton
Felhasználó
2020.03.15 15:23
666 vélemény
Köszönöm. :-)
Jimmy Cartwright
Admin
2020.03.15 15:14
280 vélemény
Ez a novella érkezett elsőként a pályázatra, így ezt olvastam el először. Bár stílusában kissé száraz - rögtön egy hosszú világismertetővel nyit -, nálam mégis elérte azt, hogy érdekeljen a történet, és végül kellemesen szórakoztam. Az utolsó mondat elolvasása után arra gondoltam, ha a többi pályamű is legalább ilyen szintű, akkor nehéz döntés előtt állunk majd. Így is lett. :-)
Kapitány
Fejlesztõ
2020.03.14 20:53
255 vélemény
Norton műve volt az a beküldött írások között, amely úgy pont állt hozzá a témához, mint ahogyan én eredetileg elképzeltem, amikor együtt kidolgoztuk a lidércfényesekkel a pályázati kiírást. Nekem az emberiség javát szolgáló űrutazó vámpírok jelentek meg a lelki szemeim előtt, és úgy tűnik, hogy Norton hozzám hasonlóan gondolkozott.

Persze ettől függetlenül a többi beküldött írás is tetszett, pont azt volt érdekes látni, hogy egy megadott témát hány különböző módon lehet megközelíteni.

Előző oldal