Star Wars: Az Ébredő Erő - vélemények

Ugrás a műre


Jimmy Cartwright
Admin
2016.01.02 23:20
280 vélemény
Akkor én bizony sznob vagyok! :-)

Egyébként megnéztem még egyszer felirattal, így már egy picikét jobb, de még mindig nem tetszik. Most írom a cikkem róla, amelyben igyekszem tárgyilagosan és objektíven fogalmazni (nem mindig sikerül :-) ), és még biztosan meg fogom nézni 2-3 alkalommal, jelenetről jelenetre. Nem azért, hogy a hibákat keressem benne, hanem azért, hogy megtaláljam benne a pozitív, értékelhető dolgokat.

Egyébként, ha egy Pixel szintű film is képes hozni a '80-s évek hangulatát modern köntösben, nem is beszélve a Tron Legacy-ról, akkor egy ilyen méretű produkciótól, mint az SW VII - amire bőségesen volt pénz, és ráadásul rajongók készítették - szerintem ez a minimum elvárás.

No és látod éppen ez az, hogy neked is egyre több a kérdésed.

Egyébként pont ma késő délután olvastam el az összes Roboraptor-os cikket a témában, és ők pont a "húdeszupernagyonjó"-tól jutottak el oda, hogy meglátták benne a hibákat is.

Szerintem viszont egyvalamiben egyetérthetünk, hogy az SW VII kérdésében nem értünk egyet. :-)
Homoergaster
Felhasználó
2016.01.02 18:55
1 vélemény
Tisztelt hozzászólók!

A véleményeiteket olvasgatva megfogalmazódott bennen a szomorú konklúzió, hogy valamiféle sznobizmus uralkodott el rajtatok a star wars-szal kapcsolatban. Ha
nem így van, bocsánatot kérek, de úgy tűnik csupa egyszer megnéző felületes
benyomásait olvasgatom, akik mintha azt várták volna, hogy megismétlődik a '70-
es, '80-as évek hangulata, pedig azok az idők végleg elmúltak. Ez a film egy
trilógia nyitó darabja, és az volt a feladata, hogy az előzmény trió rossz emlékeit száműzze, teret adjon a kalandoknak, családi drámáknak, és ráhangoljon bennünket mindarra, ami Mr. Lucas '99-től kezdődött ámokfutása előtt a star wars volt, de úgy, hogy előre is vigyen egy új időszámításba, egy új kezdetbe. A neten az építő jellegű, elemző -hibákat, és erényeket kiveséző írások elkövetői már értik ezt. Dehát nincsen film hiba nélkül, és ez igaz az isteni klasszikus trióra is. Én már háromszor néztem meg, és egyre jobban tetszik, egyre több érdekes részletre figyelek, egyre több kérdésem van, amire izgatottan várom a választ a következő részekben. Várom a könyv, és képregény változatokat, várom az átkötö elemeket -már vannak is könyvek, beszerzésük folyamatban- és csemegézek a lassan csepegő háttérinfókon, valamint a rajongói találgatásokon és elemzéseken, mi hogyan lessz tovább? A kedvencem, hogy a rajongás egyik számomra kötelező lépcsőfoka: meg kell néznem az új Bond filmet, mivel Daniel Craig egy rövid szerepre átjött a szomszád stúdióból a Bond film forgatása alatt a 7-ik ep-be!
Na és persze várom az idei star wars filmet is!

Ajánlanék két linket is, érdemes elovasgatni, amit ott írnak:

http://roboraptor.24.hu/2015/12/22/hogy-hianyozzak-force-awakens-velemeny-

vazlatosan-es-spoileresen/

http://roboraptor.24.hu/2015/12/28/roboraptor-oknyomozo-rey-solo-vagy-rey-

skywalker/


HomoErgaster:-D:-D
Jimmy Cartwright
Admin
2015.12.31 19:26
280 vélemény
Hosszú és kimerítő elemzésemet majd a januári AKF-ben lehet olvasni, akárcsak HomoErgaster véleményét. Ez afféle pro és kontra párbajnak ígérkezik. :-)
Athor R. Chynewa
Felhasználó
2015.12.31 19:08
47 vélemény
Végül is sajnálom a filmet. Olyan jó is lehetett volna...
Jimmy Cartwright
Admin
2015.12.31 18:11
280 vélemény
Az Ébredő Erő a lehetett volna... kategória

A legenyhébb szó, amit a hetedik SW részre tudok mondani, az az, hogy vacak. Ezt úgy mondom, hogy nagyon, tényleg nagyon vártam már egy igazán jó, az eredeti trilógiához méltó, annak hangulatát felelevenítő Star Wars filmre. No, ezt nem kaptam meg. Amit kaptam, az nagyon kevés.

Ugyan, még megy a mozikban, ám én addig nem akartam rá elmenni, amíg meg nem néztem itthon, mert a számomra véle-ményformáló emberek – akik akár többször is látták nagy vásznon – szinte kivétel nélkül elégedetlenek voltak vele. És most, hogy megnéztem egy kamerás felvételről (lelkem rajta), angol eredetiben, bizony azt kell mondjam, nekem nem éri meg kiadni rá a mozijegy árát – főleg úgy, hogy előtte fél óráig reklámot, meg ajánlót kell nézzek... Ettől a momentumtól is csak az a vélemé-nyem erősödik, hogy ez a film nem másért készült, mint hogy a nagy hipe után blockbuster múviként több tíz milliárdot kaszáljanak vele.

Azt gondoltam, mielőtt elkezdtem nézni, hogy oké, már isme-rem a hibáit, azokon túl tudom magam tennni, és tudom élvezni. De rögtön az első jelenetekben számos „Ezt most miért? Ezt hogy? Ez mi volt?” kérdés bombázott, és ez a végéig csak alig néhányszor maradt el. Az már biztos, hogy akárcsak az előzmény trilógia, a hetedik rész is jelentős módon megosztotta a rajongókat. Van, akinek már elsőre is tetszett, és többszöri megnézés után csak még jobban. Ám sokan vannak, akik mélységesen csalódtak, ismét.
angyalka146
Felhasználó
2015.12.31 16:37
660 vélemény
Én a párommal tegnap este néztem meg a filmet egy művészmoziban, úgyhogy nálunk se reklám, se előzetes, se híradó nem volt: lekapcsolták a fényeket és azonnal kezdődött a film. :D

Én nem vagyok egy nagy rajongó és úgy ültem be a filmre, hogy nem vártam tőle semmit. Szerintem hozta a régi filmek színvonalát, de egyet értek a kritikáddal: a jó oldal tényleg nem halad semerre...

A részemről még csak annyit, remélem, a 8. rész az utolsó lesz: szerintem ideje lezárni ezt a filmeposzt, mert minél több részt gyártanak még, annál elcsépeltebb és laposabb lesz.
edwardhooper
Felhasználó
2015.12.31 14:13
191 vélemény
Pörög, pörög, az már tuti:-) Építés-rombolás-építés-rombolás-építés-rombolás. Szép kis ciklus és mindenki jól jár. Mindenkinek van valami dolga a Birodalomban:-)
Kapitány
Fejlesztõ
2015.12.31 09:03
255 vélemény
Legalább pörög az építőipar :-)
Ida
Admin
2015.12.30 23:57
1326 vélemény
A történet engem sem vett le a lábamról, hiszen az alapelemeket már láttuk, néhányat többször is.

Nem voltak benne olyan súlyú karakterek sem, mint a korábbi részekben. Nem véletlen, hogy pl. a bögrék nagy részéről még Yoda és Vader „mosolyog” ránk, a mostani főszereplőknek pedig a nevét sem tudtam megjegyezni. Vadernek elég volt megjelennie a legelső részben, és azonnal megfagyott a levegő anélkül, hogy bármit is tudtunk volna róla.

Másrészt elég kiábrándító, hogy a lázadók minden győzelmük ellenére még mindig nem jutottak semmire. Mindent felrobbantottak, megölték a gonoszokat, megszerezték a hatalmat, ennek ellenére pár év múlva megint csak pár repülőjük és egy titkos bázisuk van, miközben a rommá vert birodalom egy még nagyobb halálcsillaggal rendelkezik.:roll:
edwardhooper
Felhasználó
2015.12.30 22:41
191 vélemény
Én is megnéztem. Látványos, nem mondom, de a történet az csalódás. Bár a Birodalom hozta a jól ismert pszichológiai teóriát: "Ha valami nem megy, akkor próbáld ugyanúgy, csak erőteljesebben!". Szóval, ne próbálj valami újat, hanem használj a régi megoldásból még többet. Na, először a Birodalom épített egy Halálcsillagot. Azt lerombolta a lázadás. Aztán építettek még egy Halálcsillagot, ami nagyobb volt az előzőnél, azt is lerombolták (ha jól emlékszem majdnem ugyanúgy). Most építettek még egyet, egy bolygó méretében. És lám, lám, hasonló módszerrel lerombolták. Nevezzük ezt Halálcsillag-infláció teóriának:-) A végén egy akkora méretben építik, hogy a saját súlyától összeesik, fekete lyuk lesz belőle és mindent elnyel. :-) Itt lesz a vége, fuss el véle!
Kapitány
Fejlesztõ
2015.12.30 16:05
255 vélemény
Jól látod a dolgokat!

A százados esetében az ezüst páncélos dolgot nem igazán értettem, azaz hogy miért is jó neki, hogy ilyet hord. Világosan jelzi, hogy "tiszt vagyok, ide lőjetek" :-)
Athor R. Chynewa
Felhasználó
2015.12.30 15:57
47 vélemény
Spoiler Alert!!
Mi is megnéztük a filmet, és azt kell mondjam, összességében én is csalódtam. Egyrészt a látvány fantasztikus volt, a Sólyom fantasztikusan manőverezett, minden nagyon kézzelfoghatónak tűnt, nem úgy, mint az előzményben... de.
- A Köztársaság még mindig stagnál, a Birodalom romjain csírázó Első Rend meg fejleszt, toboroz, építkezik... miből?
- Olyan ismerős ez a story... ja igen, ez a IV. epizód. Ugyanaz a kalandmodul, más karakterekkel. :-)
- Mi értelme van a keresztvasaknak a fénykardon? Semmi! Abban bíztunk, hogy majd lesz rá valami magyarázat, nem lett. Sebezhető pontja a fegyvernek, semmi több. Még ha erről meg is feledkeztek az alkotók.
- Han Solo: A halála gagyi, sokad rangú. Mintha egy közönséges mellékszereplő lett volna. A másik: SENKI nem tud hiperűrből egy bolygó felszínére ugrani, ugyanis a fedélzeti számítógép rögtön kidob a normál űrbe, ahogy veszélyes közelségbe kerül egy gravitációs mező. Lásd: A Birodalom visszavág első színe, a hoth-i csata, ahol a lázadók bázisáról UGRÓTÁVOLSÁGRA kell jutni a bolygótól, ezért kell a fedezőtűz a birodalmiak ellen.
- Kylo Ren: A film elején megállít egy lézerlövedéket a levegőben, ezt aképességét viszont a film végén elfelejti használni. Aztán egy frissen felébredt erőérzékeny gyakorlatilag lenyomja úgy, hogy először van a kezében fénykard. Egyébként is egy hisztis kamasznak tűnik, akinek fegyvert adtak a kezébe. Nincs, aki kordában tartaná. A fénykardjában egy dolog tetszik: mivel instabil kristályt rakott bele, a penge lobog, rángatódzik, így hasonul gazdája vad, szeszélyes természetéhez.
- Fin: kondicionálásos toborzása, kiképzése ellenére fellázad, mikor a védtelenekre kellett volna lőnie, de kicsit később gond nélkül lövi a sajátjait - ahogy mondtad is.
- Phasma százados: Az ezüst rohamosztagos páncélos csaj max 2 percet szerepelt, és abban sem vette le a sisakját. Egy átverésként szerepelt tehát a trailerben. Ahogy egyébként több jelenet is, melyek elég hatásosak voltak a trailerben, kiderül, hogy csak egy látomás részei. Hát köszönjük. :-)
Az ikonikus D&D szörnyek szerepeltetése a filmben, mint Han rakománya pedig csak hab a tortán.
De a legnagyobb csalódás az volt, hogy Luke mindössze 25 másodpercet szerepelt a film végén, és akkor sem szólalt meg.

De nézzük másik szempontból: SEMMIT nem tudunk meg a filmből a világ jelenlegi állásáról. Minden, amit látunk, az vagy pár karakter, akiket vagy ismerünk rég, vagy épp csak alig, Vagy épületek, objektumok, amik felrobbannak. A tábor, a romkocsma, a köztársasági bolygók, és a HARMADIK HALÁLCSILLAG!

Lehetne még sorolni a hibákat, de nem teszem. Méghozzá azért nem, mert minden hibája ellenére olyan szeretettel csinálták, amire még nem volt példa, legalábbis tudtommal. Minden egyes szereplő nagy álma volt, hogy szerepelhessen benne, vagy ezen nőttek fel, vagy... hát igen, mindig is hozzá tartoztak. Nem lehet nem szeretni. És öcsém, megépítették az ezeréves Sólymot, 1:1 arányban! Őrület! :-)
Kapitány
Fejlesztõ
2015.12.30 15:52
255 vélemény

Előző oldal