Búcsú a Végtelenbe - vélemények

Ugrás a műre


angyalka146
Felhasználó
2014.12.09 17:11
660 vélemény
Albina!

Nem rabolod az időmet! :-) Ha tudok, tényleg szívesen válaszolok minden kérdésedre!
BalabanAlbina
Felhasználó
2014.12.09 15:05
198 vélemény

Aranyos Angyalka!

Nagyon restellem magam, amiért ennyi idődet
elraboltam. Persze, hogy lenne még mit
kérdezni, de nem teszem, mert az már pofátlanság
lenne. Nem akarok visszaélni az "angyali" türelmeddel.
Igyekszem céltudatosabb lenni és kihasználni a netet.
Biztosan rátalálok az engem érdeklő témákra és előbb-utóbb
kikupálódok, meglátod.
Őszinte köszönetem mindenért.

Albina
angyalka146
Felhasználó
2014.12.09 14:10
660 vélemény
Kedves Albina!

A bardó - a tibeti hitvilágban - az úgynevezett "köztes lét", az a hely, ahová a lélek a halála után kerül. A keresztény hitvilágban ez a tisztítótűz. A bardóban a lélek szembesül elmúlt élete cselekedeteivel, tetteivel ( a karma jelentése: tett, cselekedet) és a szellemi segítők segítségével ( a keresztények angyaloknak hívják ezeket a lényeket, de a szentek is ide sorolhatóak), megalkotják új életüket.
Nem ismerem az "umbulda" kifejezést, de a felemelkedett mesterek azok a már megvilágosodott lelkek, akik haláluk után a köztes létben maradnak és onnan segítik az embereket tanácsaikkal, sugallataikkal (mint az angyalok). Vannak köztük olyanok is, akik úgy döntenek, újra testet öltenek és visszatérnek a földre, hogy mint pl.: tanító, segítsék az embereket.

Ami pedig a "szektát" illeti, az nem szekta, egy létező vallás volt és ma is vannak követői. Ez az úgynevezett "istennő kultusz" lenne. Nem én, hanem tudósok (pl.: Marija Gimbutas) azt állítja, hogy az egyistenhívő, patriarchátus vallásokat (patriarchátusos az a vallás, aminek férfi főistene van) megelőzően létezett egy nyugodt, háborúmentes vallás, ami a természetet és az Istennőt imádta. Szerinte ezt bizonyítja a sok istennő szobor (ezek Vénusz-szobrok néven ismertek). Talán a kelta vallás állt ehhez a legközelebb, ők ugyanis az isteni párt tisztelték: nem volt külön főistenük, sem férfi, sem nő, hanem kettő egyszerre: egy férfi isten és neki a női párja. De gondolj csak az egyiptomi vallásra: ott is Ozirisz és Ízisz volt az isteni pár, melyet tiszteltek és az ő fiúkat, Hóruszt. A keresztények szentháromsága: Atya, Fiú, Szentlélek. A régi vallásoké: Apa, Anya, Gyermek. Rajtuk kívül természetesen még számtalan istent ismertek és tiszteltek, de talán a régi vallások közös jellemzője, hogy volt egy főisten, vele egyenrangú főistennő. Manapság a wicca vallás áll ehhez a legközelebb.

Ahogyan te is írtad, erről lehetne még bőven beszélni, de nagyvonalakban ennyi.
Remélem, érthető voltam, ha nem, írj nyugodtan! :-)
BalabanAlbina
Felhasználó
2014.12.09 08:03
198 vélemény

Kedves Angyalka!

Megfogadtam a tanácsod és utána kerestem
a mondottaknak. A karma viszonylag nem
volt "idegen" de a bardórol mást tudtam,
illetve zavaros volt. A felemelkedett mesterek
nálam az umbulda kategóriába sorolódik, de
nem tudom szabatosan megfogalmazni az okát.
Röviden ennyi a benyomásom, hiszen, ahogy
érzékelem az olvasottak alapján, erről napokig
lehetne regélni vég nélkül.
Ami még hiányos képet mutat, az a kereszténység
előtti korban virágzó "szekta" létezése, kik
voltak ők és mi volt a létjogosultságuk?
Ha erről mondanál valami kézzelfoghatót, nagyon
hálás lennék.
Szeretettel

Albina

angyalka146
Felhasználó
2014.12.08 10:21
660 vélemény
Kedves Albina!

Megjelenik az írásomban a reinkarnáció gondolata, illetve olyan kifejezések, mint: bardó, karma, felemelkedett mester: ezeknek a google-ban biztosan utána tudsz nézni! :-) Ha mégse megy, akkor írd meg, mi nem világos és megpróbálom elmagyarázni! :-)
BalabanAlbina
Felhasználó
2014.12.08 09:01
198 vélemény

Aranyos Angyalka!

Az érdeklődésem töretlen, csak nem tudom,
hol keressek utána? Az ezotéria eléggé
szerteágazó, hová nyúljak, hogy találjak
is valamit? Itt van a kutya elásva...
Szeretettel

Albina
angyalka146
Felhasználó
2014.12.08 08:18
660 vélemény
Kedves Albina!

Ez az írásom valóban kicsit ezoterikus lett, de a mondanivalója - szerintem - érthető: ez egy búcsúlevél, amit egy nő ír a szerelméhez halála előtt. Talán az is érthető, hogy sok embert megöltek és a nő lelkiismerete ezt már nem tudja elviselni: lényegében ezért lesz öngyilkos.
Az ezoterikus részt, ha szeretnéd, elmagyarázom, de bízom kíváncsiságodban és abban, hogy ha tényleg érdekel, utánanézel. :-)
BalabanAlbina
Felhasználó
2014.12.07 16:36
198 vélemény

Aranyos Angyalka!

A segítségedet szeretném kérni; a tudatlanságom
nem ismer határokat, ezért értetlenűl állok a témával
szemben, mert nem tudom a lényeget értelmezni.
Ugye, súgsz nekem? Előre is köszönöm.
Szeretettel

Albina

Előző oldal