A nagy nyüszét reformáció története - vélemények

Ugrás a műre


Kétvirág
Felhasználó
2012.11.19 16:50
598 vélemény
Novellásíthatom: hozzá lehet fűzni, hogyan ment be Vice a terembe, és hogyan írta meg a dolgozatot. ;)

Az objektíve nyilván eldönthetetlen, hogy működne-e egy ilyen világ, hiszen nem tudunk rá valódi kísérleti országot csinálni. Virtuális kísérletet azért végezhetünk. Kíváncsi vagyok a te kísérleti világodra!

Ja, és az egy a millióhoz esély mindig bejön. ;) Legalábbis a Korongvilágon.
Norton
Felhasználó
2012.11.18 12:03
666 vélemény
OK.:-)
Ida
Admin
2012.11.18 09:53
1326 vélemény
Norton! Arról se feledkezz meg, hogy ez tényleg egy iskolai esszé, vagyis nem feltétlenül az "igazságot" írja le, hanem a történelem tanított verzióját. A részletek eltűnnek, a hősök megszépülnek, kidomborodik az erkölcsi tanulság...stb.
angyalka146
Felhasználó
2012.11.18 09:42
660 vélemény
Érdekes volt. :-) "Harcoljatok" csak tovább Nortonnal :P, várom a hasonló csemegéket! :-)
Norton
Felhasználó
2012.11.18 07:23
666 vélemény
Esszé volt? Azt hittem, novellával próbálkozunk. Épp te javasoltad ezt.

Egyébként jó lett, csak szívózok.

:-D

Másrészt továbbra sem értünk egyet, mert ha azt akartad bemutatni, hogy milyen társadalmi hatást kelthet, ha TFT-t használ valaki, akkor miért hihetném el, hogy az a gyakorlatban valóban működne?

Hiszen:

"Háromarcú reakciója? Megint csak az én szubjektív választásom a lehetséges millióból."

Az esély tehát arra, hogy egy ilyen módszer valóban beváljon: egy a millióhoz.

Persze lehet, hogy nagyobb.
:-)
Kétvirág
Felhasználó
2012.11.17 18:39
598 vélemény
Nem, nem volt novella, iskolai esszé volt egy párszáz évvel későbben élt iskolás tollából. Éppen csak az osztályát nem adtam meg. Azért választottam ezt a megközelítést, mert húsz év történéseit nehezen tudtam volna másként elmesélni.

Túlvízi részben azért viselkedett így, mert vallási fanatikusként jellemezted, így korlátozott volt a mozgástere szegénynek, részben pedig azért, mert én azt mondtam neki. :D

Nem megvilágosodást akartam bemutatni ugyanis, hanem azt, hogy milyen társadalmi hatást kelthet, ha TFT-t használ valaki. Mivel pedig Túlvízi nem megvilágosodott guru, bizony addig túrta, nyúzta, fordítgatta az ősi iratokat, amíg önigazolásra nem talált. Ha nem találta volna, akkor dolgozik még rajta egy kicsit... vagy sokat. :-)

Háromarcú reakciója? Megintcsak az én szubjektív választásom a lehetséges millióból. Többé-kevésbé logikus: a nagy ijedelem utáni megkönnyebbülés elég erős és maradandó érzelem tud lenni.

"Mi az, hogy "büntess, de igazságosan"? Kié lenne az az igazság? A büntetőé, vagy áldozaté? "
Mit vársz egy megvilágosulatlan vallási fanatikustól? ;)

"Biztos vagy benne, hogy az, akit megbüntetsz, elfogadja a Te igazadat? "
Nem. Ha máshogy dönt, az "már egy másik történet, elbeszélésére más alkalommal kerül majd sor..."

Kíváncsian várom a Te változatod!
Norton
Felhasználó
2012.11.17 14:54
666 vélemény
Érdekes írás volt. Ha nagyon kötekedni akarnék, akkor azt mondanám, hogy ez nem igazán klasszikus novella, hanem inkább egy "visszaemlékezés", de ettől függetlenül tetszett.

Ami aggályos volt számomra, az annyi, hogy miért kell könyvekben megtalálnia valakinek a saját igazát… vagy annak a bizonyítását? Hova tűnt akkor az önálló ember? Talán a könyvekben van? Ha ott keresi a saját igazságérzetét, akkor régen rossz!

És ha nem találja meg mások írásaiban az önigazolását, akkor mi van? Akkor felvesz egy eltérő vallást? Például a nyüszétet? Ha pedig az se tetszik neki, akkor kitalál egy új "stílust"? Nem érzed ezt álszentnek egy kissé? Mert ha Túlvízi szubjektív érdeke formálja a vallást, akkor miért kell azt objektív igazságként, mindenkinek elfogadnia?

A másik kétes dolog pedig Háromarcú reakciója. Mi a biztosíték arra, hogy ő is meg fog bocsátani? Szerintem semmi, mivel ez tőle függ, nem a barátjától, vagy a szentírástól. (Amit mellesleg maga a barátja szerkesztett át.)

Persze elképzelhető, hogy valóban megbocsátana, de ugyanígy elképzelhető az is, hogy nem. Ezért a szemet szemért elvet továbbra is kétségesnek tartom.

Az általános igazság pedig az, hogy nincs olyan elv, amit minden egyes helyzetre rá lehetne húzni, mivel az elvek rögzített dolgok, az élet pedig folyamatosan változik.

Mi az, hogy "büntess, de igazságosan"? Kié lenne az az igazság? A büntetőé, vagy áldozaté?

Biztos vagy benne, hogy az, akit megbüntetsz, elfogadja a Te igazadat?

:-)

Előző oldal