Töredékek I. - vélemények

Ugrás a műre


Ida
Admin
2012.06.22 12:47
1328 vélemény
A nyelvtani rész fejleszthető. Nem lesz gond.:-)
Tracker
Felhasználó
2012.06.22 02:53
37 vélemény
Köszönöm szépen az észrevételeket, a probléma az, hogy nekem ezek a dolgok fel se tűnnek (Nyelvtani szociopata vagyok, nem vagyok tudatában hogy bűnt követek el:D), másként bele se írtam volna őket.
A kávéscsészés dolog is elkerülte a figyelmemet, akárcsak az elköszönős.
A túlbonyolított mondatokkal pedig megint az a probléma, hogy nekem teljesen logikusak, és mivel nem sokat mutogatom az írásaimat, nincs aki szóljon, hogy nincs értelmük :-)
Persze magyarázhatnám a bizonyítványt ameddig jólesik, de ez a mű hibáin nem változtat. És akkor még ez nem is a legeszementebb :-o Attól inkább direkt megkímélek mindenkit, amikor szándékosan írok úgy, ahogy.
Ida
Admin
2012.06.22 00:11
1328 vélemény
Találtam a szövegben néhány dolgot, amin érdemes lenne javítani:

1. szóismétlések

2. "s a plafont a múlt századi izzók gyönge sárga fénye díszitette mint melankolikus glóriák"

Értem, mit akarsz írni, de a megfogalmazás nem a legjobb. A "fénye" szóra vonatkozik a "glóriák". Számban jó lenne egyeztetni őket. Az izzók fénye, mint megannyi glória. Vagy az izzók fényei, mint glóriák.

3. "Mindezt olcsó, puritán köntösbe a le-leváló fakó sárgás-zöld mintájú tapéták burkolták, melyeken nyomon követhető az épület fejlődéstörténeténeknéhány szakasza, például a korai tagadás: a probléma szögekkel való megoldásának kísérlete, vagy a késői naturalizmus, ahol már hagyták a belteret szabadon kibontakozni a külcsínt illetően, így elhagyta a ragasztótól sárgás falakat a vékony papír."

Szeritem ez a mondat alaposan túl van bonyolítva.

4. A leíró résznél nagyon sok vonatkozói mellékmondatot használsz.

5. A párbeszédek technikai felépítését javítottam a szövegben.

6. "tette hozzá Jacobson Kane csodálkozó arckifejezésre elmékeztető pofáját látva."

Ez is túl van bonyolítva.

7. "Legyen ott és akkor..." Inkább "Ha érdekli a munka, menjen el a papíron szereplő/megadott címre, és ne késsen/legyen pontos."

8. "majd kilibbent az ajtón, pont olyan észrevétlen, ahogyan érkezett. - További szép napot."

Kilépett, eltűnt és csak aztán köszönt??

9. "Jacobson kis híján elejtette a tálcán a két gőzölgő kávéval színültig töltött hatalmas csészét..."

A mondat szerint a derék Jacobson egyetlen nagy csészébe töltötte mindkét személy kávéját. Egy előkelő hölgynek nem viszünk úgy kávét, hogy igya ki a felét, és a többit hagyja meg a házigazdának, vagy várjon egy kicsit, és majd ő kapja meg a maradékot.:-)

Remélem, nem haragszol a nyelvtani kötözködésem miatt, de ezekre a dolgokra mindenképpen érdemes odafigyelni.:-)

Előző oldal