Terminátor-elmélet

A jövő útjai / Esszék (2043 katt) Gedő Márton
  2011.06.28.

Írás a már nem ember-ember háborúról

Elnézve a technológia rohamos fejlődését és az életszínvonal (egyes földrészeken) gyors növekedését, merem állítani, hogy ha nem egy következő világháború ember-ember között (ami egyébként nevetséges mértékben nem az emberi erőfölényektől fog függeni, hanem hogy melyik államnak lesz több pénze korszerűbb fegyverkezésekre) lesz a legközelebbi nagyobb ütközete az emberi fajnak, akkor az embert helyettesítő robotok ellen, akiknek minden gondolkozás nélkül egy pillanat alatt öntudatot fognak ajándékozni, csak azért, hogy legyen valaki, aki lesi minden gondolatunkat és közvetlenül ismer minket, hogy kiszolgáljon a nap minden pillanatában. Ám bármennyire is "terminátorosan" hangzik vagy épp viccesen ez az egész, akkor is, ha bárki végiggondolja ép ésszel és komolysággal, akkor könnyen rájön, hogy nem kell majd az öntudatra juttatott gépeknek sok idő, hogy rájöjjenek, nem akarnak a szolgáink lenni, bármennyeire is ez lenne a dolguk. Én optimista ember vagyok, de még így is biztos vagyok benne, hogy ennek nem állíthatunk akadályt, mert ha nem is egy vállalat fogja a piacra bocsátani a "terminátorokat", akkor egy túl sok pénzzel, de kevés ésszel megáldott agyatlan fogja magán tudósokkal megcsináltatni játékszer gyanánt, és még ha csak egy ilyen is lesz a Földön, akkor az az egy is nagy problémákat fog okozni, vagy épp a következő s egyben utolsó mérföldköve az emberiségnek. Sajnos mi mind hibásak vagyunk ebben, mert nap mint nap használunk gépeket, még ha azoknak nincs is öntudatuk. Ez a gépesedés viszont nem a XXI. század szörnyszülöttje, hanem az egész az ipari forradalomig vezethető vissza, amikor is az emberi munkaerőt elkezdték felváltani a gépek. Ez a Terminátor-elmélet alapköve, bár ez is csak az életszínvonal növekedését szolgálta ugyanúgy, mint a mai nap találmányai. Én zárásul annyit mondok, fölösleges most már azon gondolkozni, hogy állítsuk meg ezt a folyamatot, hanem inkább készüljünk a Gép-Ember háborúra.

Előző oldal Gedő Márton
Vélemények a műről (eddig 7 db)